Maar nu de zomer in aantocht is, wordt het toch tijd om haar aan het werk te zetten. Sinds vorige week ben ik het dressuren voorzichtig op gaan pakken. We zijn nu bezig met rechtrichten, aangezien ze zo scheef als een hoepel is/was. Ook ik heb wat problemen met loslaten, dus voor ons allebei is het een behoorlijk pittig leermoment. Omdat ze natuurlijk niet de jongste meer is en het van ver moet komen, begin ik heel rustig. Pas in augustus heb ik tijd om haar echt lekker door te trainen, dus tot die tijd zullen we vooral bezig zijn met rechtrichten en voorzichtig opbouwen.
Grietje bood gister aan wat foto's te maken, zodat ik straks aan het einde van de zomer kan zien of we ook echt vooruit zijn gegaan

Eerst een standfoto. Er moeten nog veel meer kilo's af, maar na een weekje rantsoen is de grasbuik iig. al aardig verdwenen.

Oh en check mijn nieuwe dekje

Hier steek ik mijn rechterhand even naar voren. Vind het met die hand erg moeilijk om los te laten namelijk.

Ze is duidelijk beter gaan stappen de laatste maanden

Omdat ze gauw wat lui wordt, haalde Grietje het zweepje voor mij op. Karlien vond dat wel spannend geloof ik

Ik mag mijn onderbenen iets meer op z'n plaats houden zo te zien.

In het begin is ze altijd erg stug in draf.

Ik moet alleen oppassen dat ze niet te veel gaat hangen, heeft ze nogal eens een handje van..ligt natuurlijk ook aan mij, ik geef haar teveel om op te hangen blijkbaar.

We hebben duidelijk nog een lange weg te gaan met rechtrichten, al valt het me echt mee hoe ze het oppakt.

Even mijn voeten uit de beugels. Komt er op aan hoor, ze is zo breed...

We kunnen allebei nog lachen, maar niet van harte

Ik was erg blij dat Grietje foto's wilde maken, had zelf namelijk het idee dat het nog nergens op leek. Vooral ook omdat ik er zelf nog zoveel moeite mee heb. Maar het valt me enorm mee