Janneke en Vlin op les............

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Nathalie

Re: Janneke en Vlin op les............

Bericht door Nathalie » di 25 mei 2010, 18:36

wauw wat leuk om jou ook eens te paard te zien Janneke! :)

Wat een fijne foto's en wat een super lesmeneer lijkt me dat, daar zullen jullie veel van opsteken, daarvan ben ik overtuigd..TOP!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jankeke

Bericht door Jankeke » di 25 mei 2010, 18:55

Dank jullie wel allemaal!!!! Voel me best een beetje trots!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 25 mei 2010, 19:03

claudia schreef:
nancy imka schreef: Wist helemaal niet dat Rien ook les gaf
Dat doet hij ook niet bij iedereen :P

Ik rij bij niemand anders, alleen bij Rien.
Nee dat begrijp ik maar vaak zijn het van die hengstenboeren die zich wel bezig houden met het laten dekken van merrie's en verder geen verstand hebben van dressuurmatig rijden :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ootje

Bericht door Ootje » wo 26 mei 2010, 19:49

Brenda een lief paard. Ik zal binnenkort wel een foto van haar maken.
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » do 27 mei 2010, 03:55

Ga zo door ziet er goed uit de verandering in zo'n korte tijd is echt mooi om te zien.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 27 mei 2010, 05:00

Ootje schreef:Brenda een lief paard. Ik zal binnenkort wel een foto van haar maken.
Ik ben heel erg benieuwd of ik herkenning heb! Om welke eigenschap(pen) is indertijd voor Vlin gekozen? (ik snap de keuze hoor want Vlin is tenslotte een toppertje := )
All that we see
All that we seem
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 27 mei 2010, 05:01

foss schreef:Ga zo door ziet er goed uit de verandering in zo'n korte tijd is echt mooi om te zien.
Dank je wel, nu vol zien te houden!
All that we see
All that we seem
Kelly

Bericht door Kelly » do 27 mei 2010, 05:50

nancy imka schreef:Nee dat begrijp ik maar vaak zijn het van die hengstenboeren die zich wel bezig houden met het laten dekken van merrie's en verder geen verstand hebben van dressuurmatig rijden :D
Rien reed 2 jaar geleden zelf nog actief mee in het Z2dressuur!!

Ziet er goed uit Janneke!
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
claudia

Bericht door claudia » do 27 mei 2010, 06:18

En nu in het M1!!!.

Nee, het klopt wel dat er weinig hengstenhouders zijn die nog wat meer met paarden doen dan alleen het dekken.

Maar Rien is daar een grote uitzondering op, die rijdt zelf nog onder het zadel en aangespannen.(en dan geeft hij mij en Janneke les en als Thessa met Reitze aan het rijden is dan is hij ook altijd wel in de buurt voor aanwijzingen of een les)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 27 mei 2010, 16:20

Kelly, dank je wel!

Claudia, zijn wij de enigen?! Oeps! Dat wist ik niet.
All that we see
All that we seem
Ootje

Bericht door Ootje » do 27 mei 2010, 16:51

Jankeke schreef:
Ootje schreef:Brenda een lief paard. Ik zal binnenkort wel een foto van haar maken.
Ik ben heel erg benieuwd of ik herkenning heb! Om welke eigenschap(pen) is indertijd voor Vlin gekozen? (ik snap de keuze hoor want Vlin is tenslotte een toppertje := )
Omdat er in februari een fjord is overleden aan koliek, zochten we een nieuwe manegepony. En dat was Brenda. Ze is gefokt bij Bakhuis (als ik het goed heb). Zij hebben dus de keus gemaakt voor Vlin. Brenda's moeder is een Tunar en dat kun je wel aan haar zien.
Odette&Fenna
Elvis

Bericht door Elvis » do 27 mei 2010, 17:03

Wat leuk!
Ziet er goed uit hoor,ik vroeg me al af of dit "de Vlin" was..
Vind jullie een leuke combinatie,en met de les van Rien gaat het helemaal goed komen denk ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 27 mei 2010, 17:59

Elvis schreef:Wat leuk!
Ziet er goed uit hoor,ik vroeg me al af of dit "de Vlin" was..
Dit is idd "de Vlin". Hij is na zijn castratie bij mij gekomen en is nu 2 jaar mijn eigendom. Ik heb zeker het eerste anderhalf jaar regelmatig met hem te stellen gehad maar hij is qua karakter zo geweldig dat ik het hem steeds maar weer vergaf. O:) Heb al wel eerder met hem gelest maar mijn vorige, overigens goede, instructrice kon mij niet meer inroosteren (ik wilde in het weekend en niet meer doordeweeks) en dus rij ik nu bij Rien (zooooo erg := )
All that we see
All that we seem
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 29 mei 2010, 17:52

Ha, rijfoto's, beter nog, les foto's!!

Go go go Jankeke!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 05 jun 2010, 20:27

UPDATE: Vandaag de tweede les bij Rien gehad. Mijn houding is nog erg slecht en ik moet aan 10 verschillende dingen tegelijk letten. En dat lukt me niet. Denk ik aan het één (mijn houding) dan vergeet ik het ander (bijvoorbeeld dat er nog een paard onder me zit) en meer van dat soort dingen. Rien maakt me gelukkig steeds attent op mijn zit en legt dan heel geduldig uit wat de bedoeling is en wat ik dan moet voelen en soms lukte het ook goed. Marleen die zat te kijken zag dan ook meteen een verandering bij Vlin. Ik ben blij dat er nu aan mijn houding gewerkt wordt want ik heb wéér geen pijn in mijn rug na het lessen. Ik zal morgen wel spierpijn hebben in mijn benen maar dat vind ik niet erg. ( ik vind het erg moeilijk aan te drijven met mijn kuiten, ik til altijd mijn hakken op en geef Vlin dan, (volgens Rien) een tik bijna op zijn rug!).
Vlin had al meteen, toen we de bak in kwamen, heel goed in de gaten dat er weer gewerkt moest worden en hij besloot door mijn gebrek aan talenten de boel dan ook maar te saboteren en weigerde in draf te gaan. En als hij al draafde dan leek het wel slow-motion. Aan het eind van de les was ik DOOD! Maar ik heb weer veel geleerd en ga dit van de week weer oefenen. Ik kijk nu al weer uit naar volgende week.
All that we see
All that we seem
rowenna

Bericht door rowenna » za 05 jun 2010, 20:47

Je bent lekker bezig lees ik wel, heb zelf ook moeite om mijn hakken niet op te trekken en ben daar ook hard mee aan het werk.
En heb mijn teugels ook steeds te lang.
wat fijn zeg dat je nu geen pijn in je rug hebt na het rijden, kun je zien hoe belangrijk die houding is.
Heb je ook al iets met die bak kunnen regelen, zodat je lekker door kunt oefenen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
claudia

Bericht door claudia » zo 06 jun 2010, 08:31

Hey Super janneke.

Ja, nu gaat het echte werk komen(ik zei toch dat de eerste les lekker rustig en ontspannen was, nu wordt het WERKEN!!!!) Haha, maar altijd wel met een lekker gevoel.

En het gaat niet altijd net zo lekker als in de eerste les.

EN spierpijn????
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 06 jun 2010, 10:00

Rowenna, ik heb de stap voor die andere rijbak nog niet genomen. Maak er, eerlijk gezegd, op dit moment ook niet zo'n haast mee. Ik doe zoiets altijd op een moment dat ik het zelf niet verwacht.

Claudia, het was een byzondere les. Die houding van mij is gewoon but. Daar dus veel aan gewerkt. Vlin aan het werk proberen te krijgen doormiddel van mijn zit en bewegingen. Daarbij mijn rug zoweinig mogelijk belast. Daardoor dus geen rugpijn, maar ook geen spierpijn! maar wel zeer vermoeide en zware benen. (Loop dus de hele ochtend te zuchten en te steunen (gezellie)).
All that we see
All that we seem
Jankeke

Bericht door Jankeke » vr 23 jul 2010, 12:56

UPDATE; vorige week weer les gehad bij Rien. Deze keer waren we beiden content. Rien gaf al aan dat ik een stuk meer ontspannen op Vlin zat. Zelfs mijn onderbenen trok ik bijna niet meer op. Op de lange stukken moest ik mijn draf uitstrekken en daarna weer terug in een rustig drafje. Dat ging geweldig. Ik had voor het eerst het gevoel volledige controle over hem te hebben. Ik dacht zelfs "als Rien nu zegt aan te galopperen dan doe ik dat met gemak". Op de rechterhand ging het wat moeilijker en was hij ineens kijkerig naar de hertjes. Ook in de voltes liep hij mooi rond en keek hij naar het midden (hoe heet dat ook al weer? (dementie light????)).
Morgen weer les en ik heb er toch zo'n zin in. Rien is altijd erg geduldig, zelfs als ik er niets van begrijp en hem het hemd van het lijf vraag. Het is er ook altijd erg gezellig. Naderhand koffie en lekker kletsen.
Het rijden met de trailer gaat ook steeds beter en Rien en Claudia hebben mij geleerd hem alleen in te laden maar ook alleen uit te laden. Dat vónd ik toch eng????? Ik groei.
Verslag van morgen volgt.
All that we see
All that we seem
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 23 jul 2010, 13:55

Jankeke schreef:Het rijden met de trailer gaat ook steeds beter en Rien en Claudia hebben mij geleerd hem alleen in te laden maar ook alleen uit te laden. Dat vónd ik toch eng????? Ik groei.
Verslag van morgen volgt.
Dan wordt het toch echt tijd Janneke voor een eigen trailer. Kun je lekker met Vlinnieboy op pad.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Gesloten