Het Timor-nakomelingen topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ivonne

Re: Het Timor-nakomelingen topic

Bericht door Ivonne » zo 23 mei 2010, 10:32

Fatoush schuurt ook aan zijn staart, maar eigenlijk doen ze dat allemaal wel ene beetje op het moment, behalve Apollo.
Mijn Timortje wordt steeds relaxter, hij was gistermorgen zomaar alleen bij mij bij de stallen, de rest stond voor het huis te grazen. Was een maand geleden ondenkbaar geweest, stresskip. Hij wordt steeds weer koeler. Als klein veulen was ik juist zo blij dat hij zo zelfstandig en koel was. Daarna een hyper, zenwuachtige periode gehad, geloof dat we nu weer de goede kant opgaan! Zijn jullie Timortjes bomproof? En als er wat bijzonders is, en ze zijn bang, worden ze dan snel weer rustig of blijven ze gestrest? Finnea is denk ik wel de meest koele Timor die ik ken, alhoewel, Carina met de behendigheid toen ze 2 jaar was....was ik ook van onder de indruk. Finnea vond het vanmorgen wel eng dat JW een stoel bij zijn kippenhok had neergezet, om de kuikens te observeren....die staat er anders niet, keek ze wel wat raar naar.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » zo 23 mei 2010, 17:37

Bella schreef:
janna schreef:Ik kan momenteel op 1tje komen die het heeft.
eh.... }-o ga ik je zo even vragen wie, kom ik dan weer niet op....ojaa wacht, van Haulein eentje..
Ik moest er ook over nadenken, maar kwam al snel tot dezelfde conclusie, maar welke het precies is..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 23 mei 2010, 18:30

@ Ivonne: Cariena is denk ik wel echt een toppunt... Maar Dieter bijvoorbeeld vind sommige dingen wel spannend (net als bink) maar hij is wel sneller over zijn spanning heen. Tenminste voor zover ik dat nu mee gemaakt heb.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
colunder

Bericht door colunder » ma 24 mei 2010, 13:09

Apollo vind veel dingen eng,wil dan het liefst snel omdraaien en wegrennen.

Ché is wel heel koel,is niet snel onder de indruk en als hij dat wel is(viaduct),is hij vrij snel over te halen er toch langs(onderdoor) te gaan.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
roos

Bericht door roos » di 25 mei 2010, 10:58

Ekdal is afgelopen zondag 2 jaar geworden :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 25 mei 2010, 13:05

Nog gefeliciteerd met Ekdal!
Benthe heeft gelukkig ook geen ZE, zou ook wel ernstig zijn als ze dat wel had want ze staat midden in het bos deze zomer... Let nu dus wel extra goed op!

Benthe krijgt nu wel wat meer praatjes, eerder vond ik haar niet een typische Timor qua gedrag (wel qua uiterlijk), nu wel! Begint behoorlijk te puberen op het moment! Schrikt inderdaad ook ineens van alles wat los en vast zit. Heb afgelopen zondag een buitenritje gemaakt en ze schrok gewoon van elke losse steen, ernstig!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Jilly

Bericht door Jilly » di 25 mei 2010, 13:16

Esther schreef:
Bella schreef:eh.... }-o ga ik je zo even vragen wie, kom ik dan weer niet op....ojaa wacht, van Haulein eentje..
Ik moest er ook over nadenken, maar kwam al snel tot dezelfde conclusie, maar welke het precies is..
Aislinn volgens mij? Heb in ieder geval in het verleden daarover met Else wel contact gehad. Nu gaat het eigenlijk super met haar. Ze staat hier nu 24/7 op de wei, zonder deken en je ziet er helemaal niks aan.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
foss

Bericht door foss » di 25 mei 2010, 19:16

Fjellko groeit als kool hij staat lekker in het land en word eerdaags gecastreerd, ik denk dat hij rond de 140cm hoog is ben erg benieuwd wanneer het groeien stopt anders heb ik straks een fjord van 180cm hoog :o
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
roos

Bericht door roos » wo 26 mei 2010, 15:13

@Foss(naam vergeten...)Ekdal is nu 2 jaar en is 1.46,5 half ben benieuwd hoe groot hij is op de keuring in augustus ik denk zo'mn 1.48...

Ekdal schuurt nu ook bij zijn schouders..ik hoop echt dat het gewoon losse haren jeuk is....!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
foss

Bericht door foss » do 27 mei 2010, 04:12

Zo die is ook al groot.
Fjellko moet er eerdaags aan geloven dat hij als een het door het leven gaat ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen zie er best tegenop.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Elvis

Bericht door Elvis » do 27 mei 2010, 17:51

Elvis jeukt wel net zoals vorige zomer zijn staart,maar dat doet Emy ook dus zullen wel de kriebels zijn ofzo.

Verder is Elvis kwa gedrag wel een uitslover maar op straat echt een watje,alles is eng en loopt graag achteraan :D
Opzich is het wel snel goed en het vluchten voor vrachtwagens en motors valt ook mee nu.
Het de lucht in gaan is er soms nog wel.(moet nodig weer de weg eens op := oefenen)
Verder is het een echte knuffel en vraagt altijd om aandacht.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Else

Bericht door Else » do 27 mei 2010, 21:49

Esther schreef:
Bella schreef:eh.... }-o ga ik je zo even vragen wie, kom ik dan weer niet op....ojaa wacht, van Haulein eentje..
Klopt ja, dat is Aislynn. Haulein heeft nog een veulen van Timor, Celeste, die heeft nergens last van. Ook weer een 2-jarige zoon van Aislynn (X Kventin) die hier nog loopt heeft nergens last van.
roos

Bericht door roos » vr 28 mei 2010, 10:34

Is Elvis ook zo'n showbink. Zodra er mensen naar Ekdal kijken is het zo van kijk mij ik ben zoooooooo leuk ....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 29 mei 2010, 10:55

Ekdal heeft weer geschuurd bij zijn staart...ik ga huilen....qua lengte moet ik echt vaak knippen, hij staat er zowat op!, maar nu hij gaat schuren ziet de bovenkant eruit als ene ontplofte bom...niet leuk!
Wel was hij van de week heel braaf met poetsen, terwijl hij bij de smid 2 weken geleden zooooo stout was.....het is ook maar net hoe zijn bui is hoor ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 30 mei 2010, 08:52

Bij Cas ligt het een beetje aan zijn bui of hij dingen eng vindt of niet en buiten merk je ook wel met welk paard hij loopt. Als het andere paard loopt te miepen heeft hij sneller de neiging om ook mee te gaan doen.
Heb 1x in de bak gehad dat meneer iets eng vond in 1 bepaalde hoek (nog steeds geen idee wat) en daar heeft hij ook de volle 30-45 min dat ik heb gereden moeilijk over gedaan en dan ook echt zichzelf druk blijven maken :D
Dus Cas kan aan de ene kant een coole kikker zijn maar aan de andere kant ook echt een druktemaker :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
harsan

Bericht door harsan » zo 30 mei 2010, 10:19

Daan blijft gewoon cool!! Nergens bang voor en ook nog steeds geen streken, maar wel heel alert. Wat het staartschuren betreft: ze deed het tot nu toe alleen als ze hengstig werd; daar zijn we dus nu voorlopig vanaf :D
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
fjorden10

Bericht door fjorden10 » ma 31 mei 2010, 08:51

Had dit topic even gemist, maar wij hebben Dana, ook een Timortje. Timor x Yjarda. Mv Reinar.
Vooral heel lief en knuffelig, buitenritten vindt ze geweldig, in de bak kan ze een draak zijn!
Afbeelding

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 31 mei 2010, 09:56

Haha, familietrekjes voeren ver door!!
Overgrootmoeder Jeskim had altijd een hekel aan bak werk, haalde ze allerlei rottigheid uit, maar het bos was altijd fantastisch!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
fjorden10

Bericht door fjorden10 » ma 31 mei 2010, 10:52

Van dat bakwerk klopt wel: ze draaft in volle vaart op de omheining af om dan precies de andere kant op te gaan dan je verwacht! _/-o_ Ik heb altijd het idee dat ze dan de grootste lol heeft en je falikant uitlacht als je uit balans raakt. :D Daarentegen vindt ze galoperen in de bak geweldig, maakt bokkesprongen van plezier!
Voor de duvel niet bang buiten, alleen voor lage heggetjes.... 8)7
roos

Bericht door roos » za 05 jun 2010, 16:49

Hoe groot is Dana....Ze heeft echt een leuk hoofdje!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Plaats reactie