Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
kristelhans
Bericht
door kristelhans » wo 19 mei 2010, 12:54
Helleuw,
Het is nog niet aan de orde maar ik zou ergens dit jaar of volgend jaar er een 'gewoon' zadel voor Beer bij willen hebben. Nu hebben wij sinds kort een Epplejeck in Zwolle en daar is nu (of heel binnenkort) ook een zadelpas service bij. Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze service en ook of er mensen zijn die met het huismerk van Epplejeck bekend zijn. Ik heb een leuk zadel gezien daar maar zou niet weten wat de kwaliteit is.
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=1000002
Er werkt een meisje/vrouw bij EJ in Zwolle waar ik echt een heel goed gevoel bij kreeg..zij gaf me zoveel nuttige en fijne informatie toen Beer ziek was (ik ging voor aanvullend voer daarheen...wist het ook niet meer). Ze komt erg kundig en vriendelijk over en heeft zelf ook koudbloeden en lijkt echt te weten waar ze het over heeft..
Ik ben louter aan het oriënteren dus ik wil gewoon ervaringen en informatie, ik ben nog niks van plan..
Groetjes Kristel
-
Daphne
Bericht
door Daphne » wo 19 mei 2010, 15:56
Ik heb er wel eens bij staan kijken en volgens mij doen ze echt niet onder voor andere zadels in die prijsklasse. Mooi leer en een mooie afwerking. Maargoed, dat is wat ik van de buitenkant heb gezien, hoe de binnenkant in elkaar steekt durf ik niet te zeggen. En ik weet ook niks van de pasvorm van deze zadels.
Ik moet zeggen dat ik (puur gevoelsmatig) 100x eerder een EJ-zadel zou kopen dan bijv zo'n Divoza-huismerk-zadel.
-
kristelhans
Bericht
door kristelhans » wo 19 mei 2010, 16:26
Bedankt voor je reactie! De kwaliteit (voor zover ik kon voelen/zien) viel me ook echt niet tegen! Nu heb ik geen ervaring met Divoza (zit hier niet in de buurt) maar ik ben nu meerdere keren superfijn geholpen bij Ej en ik sloeg de zadels altijd over omdat dat niet aan de orde was..maar laatst stond ik er bij te kijken en toen dacht ik..hmm, zou dit dan toch een serieuze optie kunnen zijn? Ik vond het model zadel heel mooi..een vzh maar dan met een iets langer zweetblad..aangezien ik alles doe met Beer zou dat wel een fijn zadel zijn voor onze avonturen.. Ga binnenkort nog eens heen (10 juni met Viv een date daar) en dan wil ik er even op zitten om te voelen..
-
Viv
Bericht
door Viv » wo 19 mei 2010, 17:49
Zeg we hebben teveel contact geloof ik, heb toevallig vanmiddag zitten kijken bij VZ zadeltjes van EJ. Laten we ze toch dat weekend langskomen met een busje vol VZ-zadeltjes

Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Keandra
Bericht
door Keandra » wo 19 mei 2010, 18:22
hehe jullie 2 zijn toch een beetje

hoor, lol, grapje
zo van de foto te zien trekt dat zadel nog redelijk goed op dat dat wij nu hebben voor Githa
wij hebben het Horze combinada zadeltje, 17.5 inch (was wel ietsje duurder), maar de afwerking ziet er bijna hetzelfde uit
-
Wodan
- Moderator
Bericht
door Wodan » wo 19 mei 2010, 19:11
Hier hebben we EJ Heemskerk zitten. Twee jaar terug heb ik ze laten komen ook met VZ zadels van hun huismerk(en). Ik vond de prijs/ kwaliteit toch minder dan ik gedacht had.
Uiteindelijk heb ik ergens anders een JC Saphir VZ zadel gekocht.
De meneer die bij mij langs geweest was kwam uit Drachten. Het klonk best goed, maar twijfelde toch over zijn verhaal en kern van waarheid. Na zijn verhaal heb ik nog een aantal zadelpas mensen gebeld voor informatie.
Er lag namelijk één zadel redelijk, maar moest van achter meer opgevuld worden( toch al gauw 2 cm). ik vond dat vrij veel en daardoor komt er meer druk op/ rond de schouder te liggen.
De zadel meneer sprak het tegen, wat hij precies zei weet ik niet meer, maar mijn vertrouwen was weg.
Wie weet komt er bij jullie wel een echt kundig iemand die een goed verhaal heeft.
Wodan en ik M1+10
-
Fran
Bericht
door Fran » wo 19 mei 2010, 21:09
Ik ben laatst ook bij de EJ in de zwolle geweest en vond het een fijne winkel en wij zijn ook goed geholpen (dit ging over rijlaarzen, maar is ook belangrijk dat die goed passen, want dat is ook geen koopie).
Die zadels vond ik er goed uit zien, leken me lekker zitten. Maar ook ik heb geen ervaring over hoe ze op een paard zullen liggen.
-
kristelhans
Bericht
door kristelhans » do 20 mei 2010, 08:01
Thanks allemaal!
Nou mijn idee was dus dat als ik een zadel door hun laat aanpassen, ik altijd nog een zadelmaker die ook voor mijn stalgenoot heel fijn dingen heeft gedaan, langs kan laten komen voor de details. Misschien heeft zij op dat moment ook wel leuke dingen in haar collectie dus ga ik niet eens naar Ej maar het is toch fijn om wat meer opties achter de hand te hebben, mocht Beer's rug onmogelijk zijn (en dat idee heb ik wel). Daarom ben ik zo benieuwd naar ervaringen..ook omdat die winkel hier nog maar net zit en ik niemand ken die daar zadels heeft gekocht maar wel hele fijne ervaringen heb met de service tot nu toe.
Ik heb ook het geluk dat mijn stalbaas behoorlijk wat kijk op zadels heeft..hij is dan wel geen zadelmaker maar hij rijdt hoog in de sport en al zijn zadels liggen fantastisch en hij regelt dat al zijn hele leven zelf..af en toe laat hij wat opvullen of bijstellen maar ik durf wel te beweren dat die man er behoorlijk wat zicht op heeft dus dat is ook fijn..moet hij ook maar even kijken als er zo'n passer komt..hij gaat dan altijd zo lekker lomp overal tegenin als hem iets niet aanstaat..geweldig!
Viv, we hebben telepathisch contact gehad hahaha!
-
Vera
Bericht
door Vera » do 20 mei 2010, 17:15
ik vond de EJ zadels op de plaatjes er erg goed uitzien. Heb ze niet in het echt gezien, dus kan niets zeggen over de kwaliteit, maar de prijs is ook redelijk. Proberen kan altijd toch, past het niet, dan kan je altijd nog iets anders.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
-
kristelhans
Bericht
door kristelhans » do 20 mei 2010, 17:53
10 juni hebben Viv en ik een Epplejeck-date dus dan gaan we eens even een grondige inspectie uitvoeren! Ben heel benieuwd.. Viv heeft al heel wat jaren meer ervaring dan ik dus is voor mij ook leerzaam!