Grijs kenteken
Re: Grijs kenteken
Sandrien, ik heb ook nog een vraagje over jouw Korando. Welke motor ligt er in die van jullie? Een 2.9 liter of een 2.3 liter motor? Jeroen blijft verliefd op deze auto's en we zouden eigenlijk wel eens met eentje willen rijden met gevulde trailer erachter.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wij hebben een Terios gehad (Daihatsu) die mag 1450 kg trekken, redt je ook nog met een anderhalfpaardstrailer + fjord. Die zijn niet zo zwaar en in de wegenbelasting was deze voordeliger dan de Peugeot 306 station die we hebben gehad. Ook qua brandstof viel deze enorm mee in gebruik. Wij hadden een benzinemotor. Je moet er zonder trailer alleen niet harder dan 130 mee willen rijden (mag ook eigenlijk niet natuurlijk haha) want dat is niet comfortabel. En je moet niet even snel een vrachtwagen mee in willen halen want ze zijn niet erg vlot. Nadeel vond Dennis dat hij met de trailer soms niet heel lekker vooruit kwam, heuveltjes op enzo maar verder echt geen klagen. Daarnaast was hij voor Dennis met zijn 1.94 wel wat krap, kon zijn benen niet zo lekker kwijt. Qua onderhoud viel het ook nog wel mee al hebben wij nooit andere banden hoeven halen. Voordeel is dat er veel universele onderdelen op kunnen en die hoeven dus de kop niet te kosten.
Ik vond het zelf een fijne auto om in te rijden, lekker hoog op de weg en mooi overzicht. Hij is wel wat smalletjes. Maar deze had dus een gewoon geel kenteken.
Ik vond het zelf een fijne auto om in te rijden, lekker hoog op de weg en mooi overzicht. Hij is wel wat smalletjes. Maar deze had dus een gewoon geel kenteken.
Laatst gewijzigd door Marijke_ op do 13 mei 2010, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
- kristelhans
Thanks! Ik heb ook bij de Teriossen gekeken en die leken wel leuk idd! Goed om te lezen van die onderdelen.. ik herinner me van vroeger toen wij een Feroza hadden dat daar op vakantie in Frankrijk iets kapot aan ging en paps moest toen naar Geneve rijden voor een onderdeeltje omdat daar in de wijde omtrek niet te krijgen was. Nu is dat in NL denk ik sowieso wat gemakkelijker maar dat is me altijd bijgebleven!
- rocky&moby
Over de Korando niets dat goeds die is er bij mijn vriend net uitgegaan maar dat is een fijne betrouwbare auto die makkelijk in onderhoud is. Daarvoor hebben hun zijn grote broer gehad de musso, dat was 1 en al drama die kan ik niet aanraden.
Mijn echte favoriet blijft de landcruiser maar daar moet je portemonnee na zijn. Het is erg jammer dat het grijs kenteken verhaal aangepast is sinds een paar jaar.
Mijn echte favoriet blijft de landcruiser maar daar moet je portemonnee na zijn. Het is erg jammer dat het grijs kenteken verhaal aangepast is sinds een paar jaar.
- kristelhans
Jaa die zijn gaaf! Later als ik groot ben... *droomt verder*
Ik kocht die van mij met 108.000 km op de teller in februari en nu is het mei en staat ie op 115.000km Tot nog toe geen onderhoud aan gehad, behalve dan dat het open dak het niet goed deed, maar daar kan de techniek niets aan doen.kristelhans schreef:Vera, wij hebben ook een SsangYoung gezien voor een fijne prijs maar ik ken niemand die dat rijdt dus dan hoor je er ook nooit iets over.. Heb je er veel onderhoud aan? En hoeveel km heeft die van jou al gelopen?
Hij is wel wat duurder in de diesel dan de fjord en de wegenbelasing is een beetje meer, maar de voordelen wegen daar wel tegenop.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- Ilonka
Wij hebben wel erg veel gezeur gehad met de electra van deze Ssang Yong met de vorige helemaal niets. Ik ga hem nu meenemen naar Duitsland, tot zondag!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- kristelhans
Veel plezier Annalynn!
Mijn vader belde net dat hij een Citroen Berlingo heeft gekocht uit 2004, een 2.0..even opgezocht en die mag maar 1100 kilo trekken..hij kan een 1 paards trailer van de buren lenen en vroeg of hij mij dan naar Hoenderloo moet brengen..Superlief maar ik weet niet of dat wel kan..Beer weegt zo'n 550 kilo denk ik..geen idee wat een 1paardstrailer weegt.. Zit mijn gevoel goed, dat ik denk dat dit een 'kiele-kiele-combinatie' is? Wel toevallig, wist niet eens dat hij naar wat anders op zoek was..haha anders had ik hem kunnen bewerken!
Mijn vader belde net dat hij een Citroen Berlingo heeft gekocht uit 2004, een 2.0..even opgezocht en die mag maar 1100 kilo trekken..hij kan een 1 paards trailer van de buren lenen en vroeg of hij mij dan naar Hoenderloo moet brengen..Superlief maar ik weet niet of dat wel kan..Beer weegt zo'n 550 kilo denk ik..geen idee wat een 1paardstrailer weegt.. Zit mijn gevoel goed, dat ik denk dat dit een 'kiele-kiele-combinatie' is? Wel toevallig, wist niet eens dat hij naar wat anders op zoek was..haha anders had ik hem kunnen bewerken!
wat de trailer weegt staat op het kenteken.
Trekken kan de berlingo het makkelijk. Mijn ex-schoonzoon trok er een 2 paards trailer met 2 paarden erin mee (voor een klein stukje) mocht natuurlijk lang niet maar deed ie met gemak.
Trekken kan de berlingo het makkelijk. Mijn ex-schoonzoon trok er een 2 paards trailer met 2 paarden erin mee (voor een klein stukje) mocht natuurlijk lang niet maar deed ie met gemak.
Muis Keurmerrie!
Volgens mij zijn wagens type Berlingo, Kangoo etc. echt niet geschikt om een trailer te trekken Kristel
ik vind het net zo plastic wagentjes 
Voor een normale 1,5-paardstrailer moet je op 1300 MTM rekenen denk.
Ik heb van de week een Opel Vectra break gekocht, die mag 1500 trekken dus een 1,5-paards mag. Dat mag hij sporadisch ook wel eens gaan doen. Al besef ik dat ik er niet mee door weilanden moet gaan pruttelen haha
Louis trekt de trekt de trailer met een Korando en volgens mij is hij daar ook heel tevreden over. Ik vind het geen mooie auto en zou 'm ook niet willen omdat ik de trailertrekkende auto ook nog moet gebruiken voor naar het werk te rijden. Maar voor het trekwerk is het wel een ideale auto...

Voor een normale 1,5-paardstrailer moet je op 1300 MTM rekenen denk.
Ik heb van de week een Opel Vectra break gekocht, die mag 1500 trekken dus een 1,5-paards mag. Dat mag hij sporadisch ook wel eens gaan doen. Al besef ik dat ik er niet mee door weilanden moet gaan pruttelen haha
Louis trekt de trekt de trailer met een Korando en volgens mij is hij daar ook heel tevreden over. Ik vind het geen mooie auto en zou 'm ook niet willen omdat ik de trailertrekkende auto ook nog moet gebruiken voor naar het werk te rijden. Maar voor het trekwerk is het wel een ideale auto...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- kristelhans
Het is een nieuwer type Berlingo en volgens de RDW mag ie 1100 trekken als ik het goed gezien heb..heb het boekje van de auto nog niet ingekeken.. Ik heb geeeeen idee wat een 1 paardstrailer weegt en ik ken de mensen waarvan mijn pa die kan lenen ook niet dus kan niet even in het boekje kijken haha.. Moet ik bij het gewicht van de trailer in de richting van 700 kilo denken? Of 500?
Ik zou zelf ook een zwaardere auto kopen (gaat hopelijk ook gebeuren) maar goed, als pa (die veel aanhangwagen met levende have ervaring heeft) aanbiedt om mij te rijden en het mag allemaal dan is dat alleen maar handig als eventueel back-up plan!
Ik zou zelf ook een zwaardere auto kopen (gaat hopelijk ook gebeuren) maar goed, als pa (die veel aanhangwagen met levende have ervaring heeft) aanbiedt om mij te rijden en het mag allemaal dan is dat alleen maar handig als eventueel back-up plan!
Het leeg gewicht van een trailer weet ik ook niet zo, maar dat is wel makkelijk te vinden op de sites van bv. Atec, Hotra enz.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita45 schreef:Sandrien, ik heb ook nog een vraagje over jouw Korando. Welke motor ligt er in die van jullie? Een 2.9 liter of een 2.3 liter motor? Jeroen blijft verliefd op deze auto's en we zouden eigenlijk wel eens met eentje willen rijden met gevulde trailer erachter.
Wij hebben de 2,9 TD
Vandaag nog even naar Kapel-avezaath geweest met de mentrailer. Maar ook dat trekt ie met gemak. Ik heb een ektra brede mentrailer, als ik dan met 1 paard wegga, laat ik het tussenschot er uit en dan heb ik op de plek van bestemming een kleine box. Hartstikke fijn, als je paard op zowel de heen en terug weg ook al dik 2 uur in de trailer staat (uiteraard wel vast dan, want tijdens het rijden, moeten ze natuurlijk niet gaan om draaien)
Met kar, trailer en 2 fjorden zit ik dan ongeveer op 2000kg, maar het is geen enkel probleem, sterker nog hij rijd dan zelfs nog fijner. Vind hem ook fijn genoeg zitten om verderop te gaan. ik heb er in 3 maanden al weer 7000km mee gereden.
Eigenlijk moet jij er zo;n opklapbaar opstapje bij hebben, met een touwtje eraan. Als je er dan in zit trek je het opstapje aan het touwtje naar binnen, klapt hem op en smijt hem achter je in het bakkie of op de bank. eruit zal weg gaan denk ik.
Muis Keurmerrie!
- kristelhans
Ik kom er net achter dat mijn moeders vriend een auto (Skoda Octavia) heeft met trekhaak die 1300 kilo mag trekken en dat de buren (delen een boerderij samen) hun 1,5 paards trailer gerust willen uitlenen als ik het van tevoren vraag...hahaaa dus als ik straks mijn E heb ben ik iig wel mobiel als het moet! (auto die we op het ook hadden is verkocht dus we kijken rustig verder..)
voorlopig ben je dus gered!kristelhans schreef:Ik kom er net achter dat mijn moeders vriend een auto (Skoda Octavia) heeft met trekhaak die 1300 kilo mag trekken en dat de buren (delen een boerderij samen) hun 1,5 paards trailer gerust willen uitlenen als ik het van tevoren vraag...hahaaa dus als ik straks mijn E heb ben ik iig wel mobiel als het moet! (auto die we op het ook hadden is verkocht dus we kijken rustig verder..)
Mijn vader heeft vandaag een proefrit gemaakt met de nieuwe dacia duster, mag 1500 kg trekken, is best ruim, ziet er leuk uit en is nog 4x4 ook. Hij is even langs geweest omdat ik het (van de plaatjes) ook steeds zo'n leuke auto vind. Voor mij is het trekhaak gewicht helaas een beetje te weinig. volgens de gegevens zou hij 2000 kg mogen trekken, maar dat klopte dus niet helemaal. voor mij is het dus geen optie (maar ik heb ook een hele fijne nu hoor) en nadeel is dat ze er nog niet tweedehands zijn. anders had ik over een jaar of 4 die van mijn vader over kunnnen nemen.
Muis Keurmerrie!
- kristelhans
Klinkt goed zeg, die auto..kun je bij de RDW niet de exacte gegevens opvragen m.b.t. trekvermogen?
Ik heb vannacht gedroomd dat ik samen met Beer op pad ging met de auto en trailer..fantastisch!
Ik heb vannacht gedroomd dat ik samen met Beer op pad ging met de auto en trailer..fantastisch!
het is gewoon 1500 kilo, de recensies waren gewoon niet helemaal ok. Jammer want ik vond het een hele mooie kar. voor de meeste mensen is 1500 kg ook zat natuurlijk.
Muis Keurmerrie!
- kristelhans
Ja..maar ik snap je hoor! Ik wil uiteindelijk ook iemand mee kunnen nemen...heel leuk om naar het strand en zo te gaan maar met 2 mensen en paarden is het toch gezelliger haha en dan komt je toch op een zwaardere auto uit..maar goed, alles op z'n tijd!