Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Keandra
Bericht
door Keandra » do 06 mei 2010, 10:54
ik heb hier 2 gewone digitale camera's en heb het bij beide
ik kan geen degelijke bewegingsfoto's trekken of ik moet veel chance hebben
en bij beide is de vertraging het probleem
-
Anna_Dani
Bericht
door Anna_Dani » do 06 mei 2010, 13:47
Wat is superfijn vind aan mijn spiegelreflex is inderdaad dat je een foto van het moment maakt, waarop je een foto wil maken! Dus niet 2 seconden daarna. Echter, landschappen en gebouwen staan over het algemeen stil, dus dan is een compact camera heel goed voor op vakantie, scheelt ook gesjouw.
Daarnaast zijn de mogelijkheden eindeloos met een spiegelreflex, je kan alles instellen en zo dus ook wat artistiekere foto's maken.
Bewegende beelden is met alle camera's lastiger, maar niet onmogelijk, ook niet met een compact camera. Als je een iets uitgebreidere compact camera hebt, kun je spelen met de ISO. Of je ook je sluitertijd kan aanpassen weet ik niet.
Ik heb ook een instapmodelletje en ben er superblij mee. Ik heb een Sony A200 en hij was 325 euro met 18-70 lens. Ik heb er later een telelens bij gekocht. Dat is ook een voordeel he, wil je iets nieuws, dan is het een kwestie van een nieuwe of andere lens kopen ipv een nieuwe camera.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
-
DaphneT
Bericht
door DaphneT » za 08 mei 2010, 14:59
Bedankt voor al jullie reacties. Sjolvir ook bedankt voor de foto's en de voor- en nadelen op een rijtje. Maakt toch weer het één en ander duidelijk.
We zijn ons nu toch een beetje aan het oriënteren. Gisteren waren we bij vrienden of bezoek en die hadden toevallig ook kortgeleden een spiegelreflex aangeschaft. Hihi, zo werd vriendlief ook opeens wat enthousiaster.
Net waren we bij een fotowinkel. Zij kwamen ook nog met de olympus pen aan, wat tussen de compactcamera's en spiegelreflex valt. Qua prijs vind ik ze trouwens toch behoorlijk richting spiegelreflex gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan nog weinig recensies er over vinden. Qua gewicht en grootte zijn ze denk ik wel idealer.
Verder zitten we eigenlijk een beetje te twijfelen over of de canon 1000D, de 450D of van Nikon de D5000. De 450D was bij de mediamarkt 479 euro met kitlens IS. Van de D5000 had de fotowinkel een aanbieding met een Nikkor 18-105 mm stabilisatielens, tas en accu voor 666 euro. Zij hadden ook nog een 'oudere' inruil Nikon D60 met kitlens, tas en alles voor 350 euro staan. Camera was maar keer of drie gebruikt.
Hoe langer je kijkt naar die dingen, hoe meer je gaat twijfelen. Als jullie tussen deze camera's zouden kunnen kiezen, welke zouden jullie nemen en waarom?
-
Keandra
Bericht
door Keandra » za 08 mei 2010, 17:32
zou het zelf niet weten, ben zelf een leek
ik heb toegezegd om die camera van een kennis over te kopen
een Nikon D70s, met 28mm 80mm lens, alle kabeltjes en accu en geheugenkaart voor 300€
-
DaphneT
Bericht
door DaphneT » zo 09 mei 2010, 17:15
Leuk dat je de camera neemt. Hij bevalt je dus wel goed? Lijkt me ook een zeer goede prijs, waarvoor je de camera aangeboden krijgt!
-
Esther
Bericht
door Esther » ma 10 mei 2010, 11:14
Koop er ook meteen een uv filter op voor de lens, dat beschermt je lens!! Kost niet zo veel, maar wel fijn!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'