Kleine van Filou zijn naam is Kai is nog maar net 3 weekjes oud
en gaat van de week veulenbrokjes eten dus er is nog een lange weg
maar vraag mij toch al af
Hoe kan het beste de draad weer oppakken met filou en rijden met of zonder veulen
Kai heeft nu wel een tante namelijk Dora die zal best goed op hem passen als ik weg ben
met filou.Maar wat kan ik verwachten of het het beste aanpakken.
En dan de grote vraag voor later over een paar maandjes ,hoe kan ik het beste afspenen
Kort om vol met merrie en veulen vragen
afspenen van een veulen
afspenen van een veulen
Save a Horse,Ride a Cowboy
Filou x Salento= Kai
Filou x Salento= Kai
- Cindy+Uniek
Re: afspenen van een veulen
ik zou beginnen met een goede dichte stal, ook geen open bovenkanten oid
en dan beginnen met filou 10 minuutjes meenemen, stukje wandelen, wat lekkers mee
en iemand bij de kleine laten die en beetje kan opletten, aaien of poetsen als hij heel rustig blijft enzo
en zo langzaam opbouwen
op een gegeven moment kon ik rustig 2 uur op buitenrit met uniek en bleef dj gewoon in de wei in de groep
al wist uniek het wel dondersgoed toen ze écht uit elkaar gingen, want daarna heeft ze 2 weken lopen ijsberen in de wei... dat was wel sneu, maar uniek is daar heel gevoelig op
en dan beginnen met filou 10 minuutjes meenemen, stukje wandelen, wat lekkers mee
en iemand bij de kleine laten die en beetje kan opletten, aaien of poetsen als hij heel rustig blijft enzo
en zo langzaam opbouwen
op een gegeven moment kon ik rustig 2 uur op buitenrit met uniek en bleef dj gewoon in de wei in de groep

al wist uniek het wel dondersgoed toen ze écht uit elkaar gingen, want daarna heeft ze 2 weken lopen ijsberen in de wei... dat was wel sneu, maar uniek is daar heel gevoelig op

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Re: afspenen van een veulen
Idd zoals Cindy zegt is een goede oplossing.
Wij doen alleen de eerste keer bijvoorbeeld poetsen voor de box, zodat ze nog wel aan elkaar kunnen snuffelen en dan de 2e keer een stukje verder weg en dan pas helemaal uit zicht.
Zodra ze doorhebben dat mama wel weer terugkomt gaat het wel goed.
Ene veulen (en merrie) is daar ook makkelijker in dan de ander!
Wij doen alleen de eerste keer bijvoorbeeld poetsen voor de box, zodat ze nog wel aan elkaar kunnen snuffelen en dan de 2e keer een stukje verder weg en dan pas helemaal uit zicht.
Zodra ze doorhebben dat mama wel weer terugkomt gaat het wel goed.
Ene veulen (en merrie) is daar ook makkelijker in dan de ander!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)