wat voor trailer; 2 paards of 1,5 paards?
wat voor trailer; 2 paards of 1,5 paards?
Wij zijn dus aan t kijken om een trailer te kopen, alleen weten we niet zo goed waar we nu voor moeten kijken; een 2 paards of 1,5 paards?
we hebben natuurlijk 2 fjorden maar rij ze alleen, en 2 ter gelijk rijden gaat niet en dus zal ik r ook geen 2 ter gelijk meenemen, in dat opzicht zeg ik dus 1,5, maarja van de andere kant, als je n 2 paards hebt kan je nog s iemand meenemen, maarja dan koop je eigenlijk n 2 paards voor het gemak van n ander...
hoe zien jullie dit?
we hebben natuurlijk 2 fjorden maar rij ze alleen, en 2 ter gelijk rijden gaat niet en dus zal ik r ook geen 2 ter gelijk meenemen, in dat opzicht zeg ik dus 1,5, maarja van de andere kant, als je n 2 paards hebt kan je nog s iemand meenemen, maarja dan koop je eigenlijk n 2 paards voor het gemak van n ander...
hoe zien jullie dit?
Re: wat voor trailer; 2 paards of 1,5 paards?
Ik heb ook een tijdje zitten twijfelen. Moest een nieuwe auto kopen voor het werk, dus besloten om ineens een te kopen waar een trailer achter mag en dan ook een trailer kopen.
Heb even gedacht aan een 2-prds omdat het wel leuk zou zijn dat ik Ines + paard dan ook kan meenemen, maar je komt meteen duurder uit, je moet een zwaardere auto etc. Ik koop 'm uiteindelijk toch voor mezelf en niet voor en ander dus toch besloten om voor een middelzware auto te gaan en binnekort kijken voor een 1,5-paardstrailer.
Heb even gedacht aan een 2-prds omdat het wel leuk zou zijn dat ik Ines + paard dan ook kan meenemen, maar je komt meteen duurder uit, je moet een zwaardere auto etc. Ik koop 'm uiteindelijk toch voor mezelf en niet voor en ander dus toch besloten om voor een middelzware auto te gaan en binnekort kijken voor een 1,5-paardstrailer.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
ik zou voor een 2 paards gaan. Nu zeg je dat je er nooit 2 tegelijk meeneemt, maar dat gaat gerust nog wel eens gebeuren. Ik had ook altijd een 1,5 paards en nu denk ik wel eens, ik zou eigenlijk een 3-paards moeten hebben.
Het kost niet veel meer en als je een lange dag hebt, kun je het schot er uit halen en heb je een klein boxje, waar je hem lekker los in kan laten staan (doen wij ook als we er maar eentje mee hebben) onderweg natuurlijk wel vastzetten.
ook makkelijk om er bv een baal hooi oid dergelijks naast te leggen of een fiets (je weet het nooit)
Als je auto het kan trekken zou ik voor de 2 paards gaan.
Het kost niet veel meer en als je een lange dag hebt, kun je het schot er uit halen en heb je een klein boxje, waar je hem lekker los in kan laten staan (doen wij ook als we er maar eentje mee hebben) onderweg natuurlijk wel vastzetten.
ook makkelijk om er bv een baal hooi oid dergelijks naast te leggen of een fiets (je weet het nooit)
Als je auto het kan trekken zou ik voor de 2 paards gaan.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
wij zouden ook voor de 2-paards gaan
voor het ogenblik zijn we nog niet aan een andere wagen toe, dus gaan we wachten en ons behelpen met hetgeen we kunnen gebruiken of huren
maar uiteindelijk wil ik wel een wagen die een lichte 2-paards kan trekken
voor het ogenblik zijn we nog niet aan een andere wagen toe, dus gaan we wachten en ons behelpen met hetgeen we kunnen gebruiken of huren
maar uiteindelijk wil ik wel een wagen die een lichte 2-paards kan trekken
de auto om te trekken hebben we wel, dat is t euvel niet, gaat me puur om welk type trailer, vind dat idee van ombouwen tot een stal een goeie, zo had ik t nog niet bekeken
Absoluut 2 paards als je toch een sterke auto hebt. En t is voor het gemak van een ander, maar toch ook hartstikke gezellig om iemand mee te kunnen nemen? Verder kost t je niks extra zeg maar dussss vanuit hier zeg ik echt een 2 paards!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Als je auto het mag trekken zou ik ook voor een tweepaards gaan. Waarom? Hier valt het me ook op dat paarden over het algemeen rustiger in een tweepaards staan, dan in een 1,5 paards (meer ruimte om te bewegen, minder steun aan zijkanten...maargoed, moet je geen claustrofobisch paard hebben).
Daarnaast al geregeld eens gebruik gemaakt van de dubbele bezetting. Met meer paarden, maar ook ene kant paard, andere kant materialen die ook mee moesten/gingen.
Daarnaast al geregeld eens gebruik gemaakt van de dubbele bezetting. Met meer paarden, maar ook ene kant paard, andere kant materialen die ook mee moesten/gingen.
Geluk is de vrucht van intens werk
- rocky&moby
als de auto het toelaat zou ik voor een 2 paards gaan. Ik vind het fijner me paard tussen een tussenschot te hebben en ook al neem je niet je eigen 2 paarden mee, ga je alleen naar het strand op vakantie etc?
Je kan toch gezellig iemand meenemen en wat extra ruimte is nooit weg. We gaan met 1 paards op vakantie maar de box met spullen /tent kan nu mooi in de trailer.
Je kan toch gezellig iemand meenemen en wat extra ruimte is nooit weg. We gaan met 1 paards op vakantie maar de box met spullen /tent kan nu mooi in de trailer.
Ook mijn advies zou zijn om een 2-paards te kopen. Heeft zoveel voordelen ten opzichte van een 1- of 1,5-paards. Ze zijn hier allemaal al wel voorbij gekomen.
Ik heb in het verleden wel eens mijn paard samen met mijn scootmobiel vervoerd als ik op wedstrijd ging (met scootmobiel verkende ik de vaardigheid omdat ik zover niet kon lopen).
Ik heb in het verleden wel eens mijn paard samen met mijn scootmobiel vervoerd als ik op wedstrijd ging (met scootmobiel verkende ik de vaardigheid omdat ik zover niet kon lopen).
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Senna&Cajra
Als je auto het toch kan trekken en je een E-rijbewijs hebt zou ik voor een 2-paards gaan. Voor die paar honderd euro die je meer kwijt bent. Altijd handig ook voor andere dingen die hier al zijn genoemd 

- svennieboy
Als je auto het kan trekken en je hoeft er niks anders voor aan te schaffen zou voor mij de keuze makkelijk zijn
Een twee paardstrailer
heb er nu ook 1 sinds een jaar en bevalt me perfect
Lekker eens met een vriendin naar havelte of andere leuke ritjes
Is super geweldig handig
Een twee paardstrailer
heb er nu ook 1 sinds een jaar en bevalt me perfect
Lekker eens met een vriendin naar havelte of andere leuke ritjes
Is super geweldig handig
Startgerechtigd voor de L1
We gaan ervoor!!!!!
We gaan ervoor!!!!!
Ik zou ook voor de 2 paards gaan. Hier hebben we destijds een 1,5 paards gekocht en dat was 8 jaar lang ideaal. Nu met meerdere fjorden is het een ander verhaal en had ik graag een 2 paards gehad.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Nu voel ik me wel alleen met m'n advies voor een 1,5-paards 
Maar als je een auto hebt die het kan en je mag het zelf dan zou ik idd voor een 2-paards gaan.
In mijn geval vind ik het onnuttig, een 2-paards valt bij mij op stal of bij Louis wel eens te lenen, maar ik moet er dan ook nog per se een zwaardere auto voor kopen. Dat vond ik een beetje gek

Maar als je een auto hebt die het kan en je mag het zelf dan zou ik idd voor een 2-paards gaan.
In mijn geval vind ik het onnuttig, een 2-paards valt bij mij op stal of bij Louis wel eens te lenen, maar ik moet er dan ook nog per se een zwaardere auto voor kopen. Dat vond ik een beetje gek

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Wij hebben een kleine 2 paards trailer idiaal voor fjorden niet te zwaar dus er hoeft geen zeer zware auto voor.
Wat ik prettig vind is dat het paard steviger staat met een tussenschot ertussen ook als je maar 1 paard mee neemt en ja de spullen kunnen dan aan de andere kant.
Eerst kijken wat je auto kan en mag trekken en dan voor de trailer gaan maar als het lukt zou ik een 2 paards doen.
Succes ermee.
Wat ik prettig vind is dat het paard steviger staat met een tussenschot ertussen ook als je maar 1 paard mee neemt en ja de spullen kunnen dan aan de andere kant.
Eerst kijken wat je auto kan en mag trekken en dan voor de trailer gaan maar als het lukt zou ik een 2 paards doen.
Succes ermee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ik zou een 2 paards kopen. Wij hebben een jaar een anderhalf paards gehad maar die rapido weer ingeruild, zo onhandig!
In een 2 paards kan je altijd meer menemen, hooi of stro of een fiets of als het je uitkomt een 2de paard.
In een 2 paards kan je altijd meer menemen, hooi of stro of een fiets of als het je uitkomt een 2de paard.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL