Schuurplekken van (Anky)pad?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Suus

Re: Schuurplekken van (Anky)pad?

Bericht door Suus » do 29 apr 2010, 20:34

Ik vind het wel humor, dat zo'n zogenaamd kwaliteitsdekje (en veel mensen kopen ze alleen omdat er Anky op staat) dus slechter is dan de goedkope varianten. Mijn goedkope dekjes hebben nog nooit geschuurd en Morris heeft erg snel kale plekjes.
Ook mijn Garfield-Zeeman-sokken doen het prima over mijn rijbroek. Ik vind dat hele merken-gedoe zo dom!
Morris, mijn superfjord!
lientje

Bericht door lientje » do 29 apr 2010, 20:44

ik heb ook geen last van schuurplekken met de anky pads hoor... Kwestie van goed optrekken in de kamer.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik ze wel weg ga doen, rijd te weinig en ze liggen dus alleen in de kast :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Daphne

Bericht door Daphne » do 29 apr 2010, 20:47

Bella schreef:
Daphne schreef:Zojuist heb ik weer met een normaal dekje gereden en nu was er niks aan het handje. De pas was dus echt de oorzaak.
Dan is Yanneke, zoals menig ´normaal´ paard dus gewelfd in haar rug. Anky pads zijn kaarsrecht... echt }-o die dat ontworpen heeft, want vrijwel geen enkel goed gebouwd paard heeft een kaarsrechte ruglijn en snap ook niet dat Anky daar haar ´goede´ naam aan wil verbinden :n (kijk dus altijd eerst goed naar de vorm van het dekje voordat je m koopt en niet de naam die er op staat ;))
Mijn andere dekjes zijn ook niet bepaald anatomisch gevormd (simpele HH's) en die veroorzaken ook geen plekjes. Ik heb dus, net als Sandrien, meer het idee dat het door die rare stof aan de onderkant ligt. Mijn zadel glijdt ook op de Anky pad. Dus de stof aan de bovenkant is ook niet helemaal ok, iig niet voor mijn wintec. Dat kan natuurlijk ook schelen, leer of kunststof. Maar eigenlijk zou dat niet mogen natuurlijk...

Bovendien verbaast de locatie van de schuurplekjes me. Ze zitten nu onder de kussens. Als ik de pad vrij hoog in de kamer trek dan zakt hij zeker naar beneden, dan zou je dus schuurplekjes rond de schoft en de schouder verwachten.

Nog even voor de duidelijkheid: ik ben absoluut niet merkengevoelig en dat ie van Anky doet me dan ook helemaal niks :D Het leek me gewoon een fijn ding, maar helaas blijkt het tegendeel voor ons waar te zijn. Terug naar de Harry's Horse dekjes dus, wel zo budgetvriendelijk :D
rowenna

Bericht door rowenna » do 29 apr 2010, 20:53

Ik moet wel zeggen dat ik mijn Ankie pad minder gebruik dan mijn goed kopere merk, vooral omdat ik de kleur verschrikkelijk vind, heb hem toen gekocht voor mijn fries daar stond de kleur wel leuk op, en heb hem wel veel op de fries gebruikt, maar ik heb hem zeker niet gekocht omdat het een Ankiepad is, maar simpel weg omdat je toen geen andere pads had, kun je nagaan hoe oud hij al is. :D , maar is kwalietatief nog goed.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » do 29 apr 2010, 22:05

Hier ook ankypads met winteczadels en zonder problemen. Hoewel Zortin in het vroege voorjaar altijd wel wat last van plekjes op zijn rug krijgt, maar dan ook bij willekeurige dekjes. De rest van het jaar niets aan de hand.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 29 apr 2010, 22:28

Hier ook geen last van schuurplekken door Anky 8-)
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
siets
Contacteer:

Bericht door siets » vr 30 apr 2010, 06:25

Trix heeft inderdaad ook nooit schuurplekken van de Anky pads. Maar HH komt er hier niet meer in :=
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 30 apr 2010, 11:07

Daphne schreef:
Bella schreef:Dan is Yanneke, zoals menig ´normaal´ paard dus gewelfd in haar rug. Anky pads zijn kaarsrecht... echt }-o die dat ontworpen heeft, want vrijwel geen enkel goed gebouwd paard heeft een kaarsrechte ruglijn en snap ook niet dat Anky daar haar ´goede´ naam aan wil verbinden :n (kijk dus altijd eerst goed naar de vorm van het dekje voordat je m koopt en niet de naam die er op staat ;))
Mijn andere dekjes zijn ook niet bepaald anatomisch gevormd (simpele HH's) en die veroorzaken ook geen plekjes.
Moet je ze toch eens goed bekijken :j Harry's Horse dekjes zijn namelijk niet recht van boven:
Afbeelding
Anky dekjes wel
Afbeelding

@Rowenna: Dan kun je de conclusie trekken dat je paard een vrij rechte rug heeft. Het gros van de paarden heeft een kleine welving in de rug, waarbij de schoft iets omhoog loopt...kijk maar eens goed naar standfotos..geen enkel paard heeft zijn bovenlijn dan kaarsrecht, maar iets hol gewelfd (ook al lopen ze nageeflijk), dan is het niet gek dat een kaarsrecht dekje gaat trekken op de plekken waar de rug meer ronding maakt. Heb je nu een paard wat wel recht of zelfs iets bol in de rug is, dan past zo'n dekje wel netjes. Ook langere paarden, waarbij het zadel overduidelijk achter de schoft ligt of een paard met weinig schoft zal minder moeite hebben met een recht dekje.
Geluk is de vrucht van intens werk
claudia

Bericht door claudia » vr 30 apr 2010, 11:36

Ik vind het wel grappig, ik lees in een (wat ouder) Bit dat de polypads als beste pads uit de bus komen.
Ik heb ook zo'n polypad classic en die zijn hetzelfde van vorm als de Anky's. Dus ook gewoon vierkant recht, geen vorm.

http://www.polypads.co.uk/acatalog/Saddle_Pads.html

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met geen enkel dekje, pad of wat dan ook onder mijn zadel last heb.
Mijn zadel schuift niet en de dekjes/pads blijven allemaal netjes liggen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Vera

Bericht door Vera » vr 30 apr 2010, 12:19

volgens mij maakt het ook geel bal uit dat ze recht zijn, je trekt ze toch in de kamer, dus dat moet niets uitmaken.
Ik blijf erbij dat het aan het rare stofje aan de onderkant zit.
nou moet ik wel zeggen dat ik net als Tjeempie alleen last heb van schuurplekjes in het voorjaar (tijdens het verharen) en dat het bij mij ook niet glijd, zowel met wintec als met leren zadel niet.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Charret

Bericht door Charret » vr 30 apr 2010, 19:12

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook geen last van heb. Ik zorg dat bij ieder dekje dat alles goed zit ongeacht het merk.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
rowenna

Bericht door rowenna » vr 30 apr 2010, 20:59

Ik trek ook altijd het dekje goed in de zadelkamer en dus geen probleem, ook met het longeren niet als ik dus de singel er op heb liggen, moet wel zeggen dat de pad met logeersingel iets meer drukt op de schoft, maar krijg er nog steeds geen schuurplekken van.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
priztwir

Bericht door priztwir » za 01 mei 2010, 16:34

Bij mij zat hij ook erg strak. Terwijl het wel full was en prizly eigenlijk helemaal niet dik was. En hij begon bij het schoft te schuren dus ik heb hem aan mijn vriendin verkocht zei heeft een Welsh van 1.33 en die past hem hartstikke mooi.:D
Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht

Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
Plaats reactie