Het A-tjes Topic deel 4!!
Re: Het A-tjes Topic deel 4!!
Daniëlle heeft vandaag met Apollo gereden,hij was super braaf.
Je zag Daniëlle zo genieten dat het heel leuk was om naar te kijken.
Ik heb lang getwijfelt over het wel of niet verkopen van Amber,maar ik denk dat ik er goed aan gedaan heb.
Je zag Daniëlle zo genieten dat het heel leuk was om naar te kijken.
Ik heb lang getwijfelt over het wel of niet verkopen van Amber,maar ik denk dat ik er goed aan gedaan heb.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Heerlijk met Anka gereden. Lekker half uurtje in de bak en ja, ze is goed aan het werk gezet door mij. Zweetjes voor de borst en onderaan de hals en in de liezen. En behalve het halthouden
(wat ze daar toch mee heeft) ging het super. Lekker over het laantje utgestapt en Nisko daarmee zowat een hartaanval bezorgd. Mens die ging tekeer en Anka doet niets dan he, niet roepen, niet gek doen. Lief lief paardje.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Brave Anka!!!
Vandaag voor het eerst een stukje met Apollo naar buiten geweest.
In het begin was hij overal bang voor maar later was hij niet meer tot rustig stappen te bedaren.
Het leek wel of ik op een hengst zat,hij liep gewoon te dansen onder me.
Gelukkig was hij wel goed te rijden, ik had geen moment het gevoel dat hij er van door zou gaan.
Vandaag voor het eerst een stukje met Apollo naar buiten geweest.
In het begin was hij overal bang voor maar later was hij niet meer tot rustig stappen te bedaren.
Het leek wel of ik op een hengst zat,hij liep gewoon te dansen onder me.
Gelukkig was hij wel goed te rijden, ik had geen moment het gevoel dat hij er van door zou gaan.
Anka gaat echt lekker. Tis echt zo'n lekker ding en mijn instrutrice zegt dat we echt vooruit gaan. Linker galop aanspringen gaat goed als ik geen idiote hulpen geef
en rond blijven in de overgang van draf naar halthouden gaat ook goed. Heel vaak geoefend vandaag en op het laatst bleef ze actief naar voren denken en netjes rond staan aan de hand. Me is trots trots trots
Morgen les op de vereniging en dan paar daagjes rust voor Anka.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Wienig nieuws wbt Lies. Ze groeit goed, lekker actief.
@Annemarie het is vaak een kwestie van herhalen herhalen en herhalen he. Zie het hier ook hoor. Met Jouke. Hij wilde bij het aanspringen meteen zo'n mega jump/sprint maken waardoor je bijna niet kon blijven zitten. Dus hup 40 keer op nieuw aanspringe, bij je houden, meer stelling,spelen met je hand en ze niet vast zetten en tadaa, het gaat nu bijna perfect.
Dus ik snap je blijheid helemaal
Fijn dat het zo goed gaat met Apollo Annette. Het is altijd een verrassing hoe een paard bij z'n nieuwe adres zal zijn.
@Annemarie het is vaak een kwestie van herhalen herhalen en herhalen he. Zie het hier ook hoor. Met Jouke. Hij wilde bij het aanspringen meteen zo'n mega jump/sprint maken waardoor je bijna niet kon blijven zitten. Dus hup 40 keer op nieuw aanspringe, bij je houden, meer stelling,spelen met je hand en ze niet vast zetten en tadaa, het gaat nu bijna perfect.
Dus ik snap je blijheid helemaal

Fijn dat het zo goed gaat met Apollo Annette. Het is altijd een verrassing hoe een paard bij z'n nieuwe adres zal zijn.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Dit is exact wat mijn instructrice gisteren zei. En vooral onze lastige punten, halthouden en linkergalop aanspringen hebben we even goed geoefend en goed herhaald. En ik moet het dan doen zoals het moet en ik moet dan ook altijd even doen zoals ik het deed (de foute manier). En dan voelen hoe Anka dan fout reageert. Ik kan nu ook steeds beter voelen hoe het moet en wanneer het goed gaat. Heel leuk ja.Charret schreef:
@Annemarie het is vaak een kwestie van herhalen herhalen en herhalen he.
Die jump in galop had Nisko ook een handje van Charret. Bij een Fjord is het wel uit te zitten, maar kan me voorstellen dat zo'n jump bij Jouke voelt als lanceren

De tijd schiet al op he voor Alies!
Kijk en als je wéét wat je fout doet ben je natuurlijk al een heel eind. En idd als je dan de verbeteringen voelt.
Zo had ik gisteren 2 keer aanspringen in de contra. Oké..ik doe wat verkeerd...wat heb ik niet goed..Dan speel ik als het ware het bandje van mijn lessen even snel af in me hoofd.
Contra is de stelling niet goed. Dus volgende hoek voor mijn gevoel extra stelling [dat is gewoon de stelling die je hoort te hebben zeg maar
] en vervolgens springt hij top aan.
Jouk had ook die jump en vervolgens als een maf heel hard willen. Ik raakte wat in paniek, was geirriteerd, kon moeilijk die galop uitzitten [jaa..Lies zit dan zooo anders] Wat bleek nou. Ik ging als het ware hangen in de teugels om hem maar terug te krijgen. Hij voelde zich opgesloten en wilde 'vluchten'. Gewoon actie --> reactie.
M'n instructrice gaf dus aan laat de boel eens los. Op dat moment denk ik ja halloo en ik als een dolle stier door die bak zeker. Maar Jouk kwam zo terug op me hand en niks aan de hand.
Dus ja..ik ben blij dat het nu zo goed gaat.
Jaa Alies schiet op! Maar ze heeft echt nog helemaal geen uier. Hahaha. Dus het zal mij benieuwen.
Hoe gaat het met Nis en haar dracht? Heb je al beweging gezien?
Zo had ik gisteren 2 keer aanspringen in de contra. Oké..ik doe wat verkeerd...wat heb ik niet goed..Dan speel ik als het ware het bandje van mijn lessen even snel af in me hoofd.
Contra is de stelling niet goed. Dus volgende hoek voor mijn gevoel extra stelling [dat is gewoon de stelling die je hoort te hebben zeg maar

Jouk had ook die jump en vervolgens als een maf heel hard willen. Ik raakte wat in paniek, was geirriteerd, kon moeilijk die galop uitzitten [jaa..Lies zit dan zooo anders] Wat bleek nou. Ik ging als het ware hangen in de teugels om hem maar terug te krijgen. Hij voelde zich opgesloten en wilde 'vluchten'. Gewoon actie --> reactie.
M'n instructrice gaf dus aan laat de boel eens los. Op dat moment denk ik ja halloo en ik als een dolle stier door die bak zeker. Maar Jouk kwam zo terug op me hand en niks aan de hand.

Dus ja..ik ben blij dat het nu zo goed gaat.

Jaa Alies schiet op! Maar ze heeft echt nog helemaal geen uier. Hahaha. Dus het zal mij benieuwen.
Hoe gaat het met Nis en haar dracht? Heb je al beweging gezien?
Ik wilde graag even mijn eerste hapjes echt lekker gras van dit jaar aan jullie laten zien, ze smaken zo goed!! Maar mijn stomme vrouwtje heeft besloten dat ik vandaag eerst de hele dag in die stomme zandbak moest staan voor ik er vanavond weer in mocht. Ze is meestal wel lief hoor, maar vanmorgen kon ik haar wel wat
!
Nu ga ik snel weer verder eten, want ik wil alles in mijn mond wat er staat en straks komt ze er zeker weer aan

Nu ga ik snel weer verder eten, want ik wil alles in mijn mond wat er staat en straks komt ze er zeker weer aan

Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
L2 Fjordsport
Annemarie, bevalt Marjan nog steeds goed??
Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
-
wat is in de rest van de quote hierboven schreef klopte helemaal.Annemarie schreef: @Fabienne: Azalinero hihi. Fijn dat ze zo lekker gaat. Jij herkent mijn rechtrichtverhaal wel een beetje dus? Ik vind het zo ingewikkeld, helemaal asl ik er goed over na ga denken.
ik wil dan alleen af en toe nog eens rechts een beetje los vragen. meteen daarna weer los natuurlijk, maar zo heb ik het van kelly geleerd.
en... de aanhouder wint!
moest net toch echt even kijken of ik wel mijn dikke azalia had opgezadeld. (we hebben maar 1 fjord, dus dat moest wel) man wat liep ze lekker aan 2 teugels 2 benen constant nagevelijk en recht! heeeeeeerlijk! heb lekker met haar kunnen werken.
ik had mn azalinero weer opgezadeld!
maar daarin tegen, is de rechter galop nog bagger!
denk ook dat het door mijn houding komt. heb natuurlijk een half gaar been links en een rechter kant (lees arm nek en been) die niet altijd wil, dus ik denk dat dat het is. heb morgen weer cesar te paard, er wordt aan gewerkt!
wij hebben alleen een buitenbak zonder spiegels dus ik zie mezelf ook niet, dat is wel jammer.
onze paardjes staan ook al weer lekker op het land
sinds gister met 2 van de buren.
zalie is gevallen voor een jonge ruin genaamd fierro
http://94.100.120.108/666800001-6668500 ... _ZXNW.jpeg
werd vanmiddag gebeld dat ze hevig knuffelend waren gespot!
(deze is beter dan die tinker waar ze verliefd op was... hahah)
ik rij ook nog steeds het andere paard op stal en die begint nu praatjes te krijgen...
druk druk druk dus hier!!
xxx Fabienne

Azalie :: Isabeau
-
Anca is mama geworden vanmorgen!!!!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ja echt ik sta er nog altijd van te kijken Suus. Super gewoon 

-
yeaaaaah gefeliciteerd suus!
heb je al foto's???
krijgt urma dit jaar ook een beebie??
heb je al foto's???
Ja hardstikke goed! Lessen gaat ook heel goed en zowel Marjan als instructrice op de vereniging denken dat we wel B-waardig zijn nu. Marjan kan Anka en mij in een half uur gewoon echt netjes de baan door laten gaan en me ook echt gevoel geven voor wat ik doe. Heel fijn allemaal.adanco schreef:Annemarie, bevalt Marjan nog steeds goed??
Gisteren was een rotles trouwens. Mijn zadel igt nog bij de zadelmaker en ik heb nog een dressuurzadel liggen. Op Nisko paste hij niet en op Anka dus ook niet. Schoof naar voren (uiteraard wel terug naar achteren gelegd) en Anka was heel de les wat tegen de hand. En ze liep de laatste paar keren juist zeer fijn. Zadel maar verkopen aldus Marjan en gewoon wachten tot mijn eigen zadel van de maker terug is. Hopelijk halverwege deze week. Dus Anka heeft een paar dagen vrij.
Hoewel? Morgen met de trailer naar de hoefsmid. Hoop dat ze wat meewerkt de trailer in.
Anka was deze week ook al zeeeer braaf. Ik wilde met Anka vrijdag even wandelen, maar ze denken nu steeds dat ze het gras op mogen als ik kom. Andere Fjorden stonden al op het gras (is aan de andere kant van het weggetje). En Nisko deed iets wat ze anders nooit deed, wurmde zich in enen achter Anka langs en zette het op een lopen voor de stallen langs. Daar is ook gras dus toen stopte ze direct, Fjord he

-
Gefeliciteerd!!!!leoensuzanne schreef:Anca is mama geworden vanmorgen!!!!!

Andor doet het super de laatste tijd. De lange afstanden voor de kar hebben er al voor gezorgd dat meneertje zijn wintervet is kwijtgeraakt.
Gister heb ik de dressuurtraining weer eens flink opgepakt. Over 4 weken hebben we de eerste wedstrijd in de L (aangespannen) en dan moet meneer er flink tegenaan! Vooral veel overgangen gereden, stukjes achterwaarts en het belangrijkste... zorgen dat hij van het bit afblijft. Zelf dus zo slap mogelijk gereden

Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Mijn állerbeste, lieve vriendje
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
-
Fabienne voor foto's zie PP Biélla.Fabienne-Fotografie schreef:yeaaaaah gefeliciteerd suus!
heb je al foto's???
Nee, Urma krijgt dit jaar geen veulen. Dit omdat ze nogal ziek is geweest, had ze hard genoeg te werken om er bovenop te komen. Volgens mij wordt ze dit jaar wel gedekt.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Suzanne, je ticker mag wel weg nu!
Ik geloof dat Anca de enige is die te vroeg veulent dit jaar,jullie hoeven niet zo veel geduld te hebben dan sommige anderen,bofkonten!
Biélla is wel een schatje om te zien!
Ik geloof dat Anca de enige is die te vroeg veulent dit jaar,jullie hoeven niet zo veel geduld te hebben dan sommige anderen,bofkonten!
Biélla is wel een schatje om te zien!
-
ja dat dacht ik al! eerst ff bijkomen!leoensuzanne schreef:Fabienne voor foto's zie PP Biélla.Fabienne-Fotografie schreef:yeaaaaah gefeliciteerd suus!
heb je al foto's???
Nee, Urma krijgt dit jaar geen veulen. Dit omdat ze nogal ziek is geweest, had ze hard genoeg te werken om er bovenop te komen. Volgens mij wordt ze dit jaar wel gedekt.
Anka is een relaxt paard. Met orkaankracht wind geeft ze helemaal nergens om. Klapperend zeil etc scheelt haar niets. Lekker door het dorp uitgestapt. Langs de wei van Nisko. Anka kronkelde af en toe wel wat, wilde het liefst terug, maar daar ga ik uiteraard niet in mee
. Gewoon lekker rustig vooruit stappen. Vind het zo knap, hoewel af en toe aarzelend laat ze zich toch alleen buiten toch braaf rijden. En ze is totaal niet schrikachtig, liefie
. Heel fijn uitgestapt, rondje dorp is 15 min dus ideaal.
Dus wij gaan nog steeds lekker. Alleen moet ik morgen nog eens kijken naar mijn zadel. Hij is aangepast maar nou beeldde ik mij in dat hij toch iets naar voren komt. Maar goed, na alle zadelproblemen op FW kan ik misschien ook wat verbeelding hebben nu. Morgen met les nog maar eens kijken.

Dus wij gaan nog steeds lekker. Alleen moet ik morgen nog eens kijken naar mijn zadel. Hij is aangepast maar nou beeldde ik mij in dat hij toch iets naar voren komt. Maar goed, na alle zadelproblemen op FW kan ik misschien ook wat verbeelding hebben nu. Morgen met les nog maar eens kijken.
en ja hoor,weer zadel problemen...
hij blijft netjes achter de schouder liggen, dat wel, Maar nu hebben we gekneusde haren na het rijden..
hij blijft netjes achter de schouder liggen, dat wel, Maar nu hebben we gekneusde haren na het rijden..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!