De D-tjes uit 2007: wat gaan we in deel III beleven?

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Re: De D-tjes uit 2007: wat gaan we in deel III beleven?

Bericht door Reinou » zo 18 apr 2010, 16:51

Leuk Janna!! Ben benieuwd of Dieter onder het zadel straks ook zo draaft als los :~ Jammer dat ie z'n showdrafje gister niet goed liet zien!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 18 apr 2010, 18:12

Wauw Janna, wat een lekker dier zeg... :))!
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 18 apr 2010, 18:33

wat een leukie die dieter :))
ben benieuwd hoe die het gaat doen
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » zo 18 apr 2010, 20:55

dieter is leuk!

Wat is zijn staartje dun?
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 19 apr 2010, 06:03

Leuk dier Janna.

Dakota gaat vanmiddag weer onder het zadel, mijn stalbazin gaat erop.
Ben benieuwd.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 19 apr 2010, 08:04

Wauwie wat een plaatje!

Ik heb via MP een goedkoop tuig op de kop weten te tikken, die hoop ik deze week te hebben en dan ga ik eens kijken of Dani een beetje wil luisteren. Heb nog geen kar, maar misschien mag ik die wel van iemand op stal lenen. Moet sowieso geholpen worden, want de enige menervaring die ik heb is 10 jaar geleden met een shetlandertje.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » ma 19 apr 2010, 11:17

Leuk anna!

(gaat het zaterdag nog door??)
Djinty
Afbeelding
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » ma 19 apr 2010, 13:37

Djinty gaat misschien alweer verhuizen, zeg nou eerlijk.. zouden jullie dit niet doen?

Ik betwijfel of Djinty het op haar huidige plekje naar haar zin heeft. Ze is altijd alleen.. wel neuscontact.. maar nooit echt lijfelijk contact, terwijl ik Djinty altijd gekend heb als een ontzettende kroeldoos met haar maatjes op vorige stal. Dat zit me dus niet helemaal lekker.

Ik ben verhuisd naar mn huidige stal omdat ik meer luxe wilde, maar begin eigenlijk te twijfelen of dit wel past bij hoe ik over het houden van paarden ben gaan denken. Ik voel me er fijner bij als ik weet dat djinty lekker buiten loopt met soortgenootjes.

Nu kwam ik op internet een advertentie tegen (okee okee, ik was gewoon echt aan het zoeken :roll: ) over een weiland.. Dus ik heb gemaild en kreeg dit terug..

Hallo Katinka, Ik zal proberen zo goed mogelijk uit te leggen wat de boer te bieden heeft. De boer verhuurt een stuk grond. Het is de bedoeling dat je zelf (met een groepje) daar je eigen plekje van maakt. Bij de boer mag je de wintermaanden als het erg nat is ook niet op de wei, er moet dus een paddock komen. Nu zijn er nog meer mensen die (misschien) interesse hebben. Momenteel zijn er nog 2 meiden die interesse hebben. Het is dus een optie als jullie met zijn drieen ook jullie droomplek maken en zo kan je de kosten en het werk verdelen. Verder moet je dus alles zelf doen, het is puur kale huur dat je betaald voor het stuk land. In overleg is (bijna) alles mogelijk met de boer.Gedorst hooi kan je bij hem kopen, dat ligt bij hem binnen in de loods.Wij voeren momenteel onbeperkt gedorst hooi en zijn voor onze 3 paardenper maand 65 euro aan hooi kwijt. De kosten voor het stuk zijn 300,- en hier mogen max. 4 paarden op staan. Er zijn verder dus geen stallen, je paard kan lekker het hele jaar doorbuiten en lekker paard zijn. Je kan er verder ook lekker buiten rijden. Paar honderd meter over de weg,brug over en je kan rustig genieten.

Ik reken even:
300 : 4 = 75
65 : 3 = 21.6 (voor het gemak even 25)

Dus financieel ook nog supergunstig!

Het betekend wel dat er geinvesteerd moet worden voor de aanleg van een paddock. Maar ik neem aan dat dat in overleg gaat met de boer..
Ik wil sowieso, mocht dit doorgaan, met mn toekomstige wei-genoten om de tafel zitten om dingen duidelijk op papier te zetten zodat hier later geen onduidelijkheid over ontstaat.

WAT vinden/denken jullie?

Edit: Ik begrijp net dat er al een paddock is.. Beetje onduidelijk word het nu :P maar geef vooral je reactie!
Djinty
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 19 apr 2010, 13:41

Verkijk je niet op de kosten hoor.. die 100 euro, word wel duurder vaak in de wintermaanden. Ik huur ook stuk grond bij een Boer, voor maar 50 euro. Maar daar komt meer bij kijken, en in winter ben ik véél meer kwijt.

Maar voor de rest, heb ik het super naar me zin. :j
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » ma 19 apr 2010, 13:42

Ach, al betaal ik 250 in de wintermaanden! Liever 50euro meer voor langer buiten, dan 50 euro minder en op stal! :)
Djinty
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 19 apr 2010, 13:49

k4tink4 schreef:Ach, al betaal ik 250 in de wintermaanden! Liever 50euro meer voor langer buiten, dan 50 euro minder en op stal! :)
Als je daar maar op voorbereid bent, dan zou ik het doen haha.
Maar is het al zeker dat er meerdere komen, anders heb je dat stuk eerst alleen ?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Daphne

Bericht door Daphne » ma 19 apr 2010, 13:53

Ik zou wel even goed er over nadenken Katinka! Ik zou nog wel een aantal vragen hebben:
-Hoe groot is het stuk waar het om gaat (aangezien er 'maar' 4 paarden op mogen)
-wat is het voor stuk (veel onkruid, vette koeiewei of een schraal stuk (dan moet er weer extra kunstmest op en dan kunnen de paarden er even niet op), is er evt strookbegrazing mogelijk)
- zijn er wel faciliteiten waar je gebruik van kunt maken zoals stromend water (om maar meteen even de meest essentiële te noemen :D)
- Is er wel toezicht, maw, ligt het stuk bij een huis? Zoja, mag je er dagelijks komen en tussen welke tijden?
-Hoe zijn die andere mensen. Ik vind persoonlijk altijd dat er vrij veel 'raar volk' tussen de paardenmensen loopt :D, dat moet wel klikken met jou en Djint.

Dit komt zo direct in me op, er zijn vast nog veel meer dingen die je eerst duidelijk wilt hebben.

Wat betreft je gevoel: volg dat! Mijn merrie heeft ook een jaar op een pensionstal gestaan, hartstikke netjes geregeld, paarden dik in het stro, kwamen elke dag vrijwel de hele dag buiten op de paddock, goed voer dus op papier had ze niks te klagen. Opzich deed ze het ook prima daar :j Tót ik ging verhuizen en Yanneke naar haar huidige plekje ging. Op dag 1 daar zag ik al dat ze zich hier pas écht thuis voelt. Ze staat nu ook 24/7 buiten en dat vind ze heerlijk volgens mij. Ik merk hoe meer 'open' ze nu is ten opzichte van op die pensionstal. Niks ten nadele van die stal, maar Yannes is nu 10x gelukkiger! Fjorden staan nou eenmaal toch dichter bij de natuur dan veel andere paarden en mijn ervaring is dus ook dat ze het gelukkigst zijn als ze lekker de hele dag hun eigen plan kunnen trekken!
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » ma 19 apr 2010, 14:01

Ik moet geloof ik eerst maar even gaan kijken, uit haar emails word ik niet veel wijzer :P

@ Daphne, heb je helemaal gelijk in hoor! Daarom wil ik ook eerst alles even van dichtbij bekijken en daar maar horen wat precies de bedoeling is.
Wat ik tot zover weet is dat het bij een huis is, dat er een paddock aanwezig is met overdekte hooiruif, en dat er al 3 paarden lopen op het terrein. Of die ook in die wei staan weet ik niet. Even afwachten dus..
Tsjee.. hebben jullie ineens weinig aan mijn verhaal zeg :))
Djinty
Afbeelding
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 19 apr 2010, 15:11

Ja inderdaad. Aan de ene kant, je laat Djinty nog een jaar staan, dus waarom niet lekker op het land? Aan de andere kant... ik ben echt een pensionstalmens. Naast mijn werk ben ik daar het meest en mijn prive sociale contacten liggen dus ook op stal. Ik moet er niet aan denken om in mijn uppie door een land te lopen. Als het regent... Bah! Ja, beter verwend dan verwaarloosd in mijn geval.
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 19 apr 2010, 15:13

k4tink4 schreef:(gaat het zaterdag nog door??)
epseluutlie!

Ik kom eerst naar jou toch? Uurtje of.. 3? Want gaan we ook nog eten enzo? Mac haha
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 19 apr 2010, 15:34

vergis je niet in het werk aan een 'eigen stalletje' en het gezeur wat je met anderen kan hebben :j
al lijkt alles nog zo mooi... dat heb ik ook al ervaren :D
(okee ik ben de makkelijkste niet)
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 19 apr 2010, 16:30

Tja ik heb Vinga en Dakota ook op een "eigen" privestalletje gehad, maar vond dat echt veel werk. Ik zou er echt heel goed over nadenken als ik jou was.
Wie onderhoud de wei? De boer zelf? En hoe gaat het met de mest etc?
En wat Daphne al zei, stromend water of moet je met emmertjes gaan sjouwen? Is er toezicht etc.

Ik ben ape trots op Dakoot :L
Hij is vandaag onder het zadel geweest bij mijn stalbazin en oh wat deed hij het goed!
Eerste 10 minuten was het even uitproberen maar daarna liep hij als een trein hij begon op den duur zelfs na te geven.
Donderdag weer herhaling, we doen het 2x per week totdat ik weer zelf kan rijden.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 19 apr 2010, 16:41

super dree!
grietsje

Bericht door grietsje » ma 19 apr 2010, 17:47

@ Janna: Dieter is leuk :D! Dus kom je hier maar snel melden met hem ;)

@ Katinka: Ik zou er idd ook nog even goed over nadenken. Het kost je veel meer tijd dan je denkt en ook qua kosten kan het oplopen.
Wat ik me nog even afvroeg... Komt ze op je huidige stal niet veel buiten dan?

@ Andrea: Super dat Dakota het zo fijn oppakt! Gaat het met jouw al weer wat beter?
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
grietsje

Bericht door grietsje » ma 19 apr 2010, 17:52

Ik ben superdesuper trots op mijn D-tje!
Zou gister samen met een stalgenootje en Tsjallien gaan wandelen. Maar Tsjallien staat samen met een andere drachtige merrie en de stalbaas had liever dat Tsjallien er gister even bij bleef staan voor de rust van die merrie. Nja best.. dus ikke stoute schoenen aantrekken en besloten om Daymar mee te nemen!
Daymar vind echt alles eng, dus hoofdstelletje om en longeerlijn eraan en wandelen maar!
Ze was echt super braaf! Ben op het moment veel met haar aan het freestylen en je kan zien dat dat z'n vruchten afwerpt! Ook op de momenten dat de spanning hoog oploopt blijft ze keurig naast me lopen en als ze bang is kruipt ze tegen me aan haha!
1x met een groepje racefietsers werd het haar teveel en kwam ze een beetje in opstand, maar voor de rest geen stap verkeerd!

Moet wel zeggen dat ik sommige mensen behoorlijk aso vind. Waarschuw je fatsoenlijk van te voren dat het paard wel eens bang is en dat ze niet te dicht er langs moeten fietsen, gaan ze zo dicht langs dr dat ze met het stuur bijna haar aanraken..
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Gesloten