C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Bericht door Nathalie » wo 07 apr 2010, 06:29

Ga je zonder Andy op vakantie dan Viv?

Anita, Celony is dus thuis maar jullie nemen hem mee naar Wanneperveen als jullie met hem gaan rijden omdat jullie wagen ook daar nog staat...begrijp ik het zo goed???
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Viv

Bericht door Viv » wo 07 apr 2010, 11:19

Die gaat mee maar was al gepikeerd dat hij niet mee mocht op de wagen, pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Best lastig om mij zelf uit te laten vinden waar het probleem nog ligt (naja weet ik onbewust wel, maarja eraan toegeven en stappen ondernemen is lastig).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 07 apr 2010, 15:40

Zo begrijp je het goed Nathalie, Celoon gaat in de trailer mee naar W'veen. Mijn kar, die normaal gesproken op de manege in Dalen staat, staat nu in W'veen. Mijn andere kar heb ik gewoon thuis. We kunnen dus op 2 plekken met Celoon mennen.

Anna, wat Esther zegt, volgende week weer naar W'veen. Gaan we in ieder geval voorlopig een aantal weken doen. Wij hebben hier ook vakantie op het moment. Jeroen is deze week en volgende week ook thuis. Er kan dus nu ook overdag wat met de paarden gedaan worden hier thuis. Dus als je zin hebt om ook hier te komen, je bent van harte welkom.

Gisteren dus weer even met Celoon gemend in W'veen. Hij was weer erg braaf. Laat zich de kachel niet aanmaken. Zweepje moest er diverse keren bij om hem aan de praat te houden. Conditie heeft ie nog niet, de tank is direct leeg.

Poot stijf houden Viv, het is ook jouw paard. Ik weet hoe moeilijk dat is maar toch maar proberen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 07 apr 2010, 16:09

wij hebben vandaag weer een heerlijk rondje met Cos gereden (voor de wagen)...super weer, super bos..niks meer te wensen...Bij Cos loopt de tank niet snel leeg hebben we al gemerkt...

We zijn ook nog een stukje harder gegaan dan gepland :P...Cos schrok van 2 aanstormende, blaffende honden achter zich (die hij natuurlijk niet kon zien door de oogkleppen) en zoef zoef...we hebben galop dus tegen wil en dank ook uitgeprobeerd....na een 200m hadden we hem al terug, mijn vader had niet eens hoeven ingrijpen (we hebben er nog een longeerlijn aan als extra vangnet want dit was toch nog maar de 4e keer voor de wagen hier)...had hem op een halve volte gezet op het pad en toen hij daardoor achter zich kon kijken was hij ook meteen gekalmeerd en hebben we daarna nog heerlijk een half uurtje doorgereden alsof er niets gebeurd was....prachtig paardje is het toch! :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 07 apr 2010, 18:29

@ Anita: hihi hij dacht op het laatst vast "Ga me toch zeker niet zo druk maken als die andere pifo in de bak".
Reinar reageerde voor twee...... O:)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Jilly

Bericht door Jilly » wo 07 apr 2010, 18:31

Ik heb vandaag weer eens in de bak gereden met 2 andere paarden (ponies) samen en Hay was braaf! Normaal laat hij zich echt afleiden door andere paarden, maar nu ging het goed! Ben weer trots :D

Wie heeft er een goeie titel voor deel 7? Kan niks bedenken...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 07 apr 2010, 18:45

Mooi Jilly +:)+

Ik kan trouwens ook niet zo snel iets verzinnen voor deel 7

Mss; 'de C-tjes doen het maar weer even in deel zeven' ???
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Peertje

Bericht door Peertje » wo 07 apr 2010, 19:16

Jeetje, weer een hoop om bij te lezen!
Heb ook weer veel leuke foto's voorbij zien komen!
Echt leuk!

Zag een vraag voorbij komen over buitenrijden...
Peer is heel relaxed buiten. Alleen achteropkomende scooters vind hij spannend en van een opvliegend eendje wil hij wel even schrikken (stil gaan staan).
In zijn eentje voelt hij zich buiten wel erg eenzaam, dus hard hinniken. :D
Verder kijkt hij nergens naar en dat terwijl we langs een 80km per uur provinciale weg rijden... Top dus!
Maar Robbert vindt het nog wel spannend om alleen met Peer naar buiten te gaan, dus dan
loop ik te voet mee met een longeerlijn (toch maar eens een fiets mee naar stal nemen!).

Verschil van inzicht over de paarden herken ik gelukkig niet echt.
Robbert en ik hebben elk ons 'eigen paard' en we geven elkaar absoluut niet en nooit rijtechnisch commentaar tijdens het rijden.
Daar krijgen we dus wel ernstig woorden van :P Complimentjes doen we weer wel aan!
We kijken (en video-en) wel vaak elkaars lessen en bespreken ook vaak hoe we dingen kunnen oplossen of verbeteren.
Alleen Bol is ons gezamenlijk paard en dat heeft inderdaad wel eens frictie gegeven, bijvoorbeeld tijdens Bol zijn revalidatie.
Verder vullen we elkaar heel goed aan bij de paarden. Robbert is strenger en consequenter in de omgang met de paarden,
ik ben qua rijden verder dan hij dus kan onder het zadel veel oplossen, ik regel de huishoudelijke 'paardenagenda' (entingen, hoefsmid, ontwormen, voeding etc),
Robbert rijdt de trailer, zet mijn paard in elkaar en leest mijn proeven.
We proberen elkaar gewoon zo veel mogelijk te helpen, te stimuleren en vooral samen plezier te hebben met de paarden.

Hier gaat het verder prima.
Wit had twee weken geleden een spier verrekt, dus die heeft de afgelopen tijd vrij gehad maar ben ik nu weer langzaam aan het opbouwen.
Vandaag er voor het eerst weer opgezeten, maar alleen rustig gestapt.
Peer doet het super. Robbert is hard aan het oefenen met hem voor hun B debuut eind april!
Bol komt over twee weken en zes dagen naar huis!

Een goed idee voor deel zeven... Poeh even rijmen...
Gebleven, even, leven, kleven, beven, zeven...
:D
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Viv

Bericht door Viv » do 08 apr 2010, 05:01

Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Plaats reactie