Prijs zadelmak maken paard?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
dc

Re: Prijs zadelmak maken paard?

Bericht door dc » wo 07 apr 2010, 07:04

hier betaal je voor de eerste week 150 euro(5 keer rijden)

maar de meeste nemen ze alleen aan voor een volle maand 500 euro.

het zit hem namelijk in dat het veel lijkt, maar en jonge kwpn zadelmak maken brengt meer gevaar mee dan een fjord.

persoonlijk maak ik liever 4 fjorden op 1 dag zadelmak dan 1 kwpner.

ik krijg voor een kwpner zadelmak maken 400 euro, deze kan dan netjes dressurmatig lopen en heeft een paar sprongetjes gemaakt.

de echte moeilijke stuur ik door, breek liever nier mijn nek!
silvericathy

Bericht door silvericathy » wo 07 apr 2010, 07:34

ik heb geen verstand van hoeveel het kosten zal, ligt er ook aan wie je vraagt he, en hoelang het duren gaat.

je kunt ook doen wat ziggy heeft gedaan met exel, zo afentoe eens een zadeltje op, en dan gewoon gaan zitten zo afentoe...tja hoe ze exel heeft ingereden geloof het of niet, zadel erop hoofdstel aan en hup naar buiten toe een lange buitenrid gemaakt en klaar was kees...
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)

http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
claudia

Bericht door claudia » wo 07 apr 2010, 08:58

silvericathy schreef:ik heb geen verstand van hoeveel het kosten zal, ligt er ook aan wie je vraagt he, en hoelang het duren gaat.

je kunt ook doen wat ziggy heeft gedaan met exel, zo afentoe eens een zadeltje op, en dan gewoon gaan zitten zo afentoe...tja hoe ze exel heeft ingereden geloof het of niet, zadel erop hoofdstel aan en hup naar buiten toe een lange buitenrid gemaakt en klaar was kees...
Dit klinkt wel heel makkelijk maar dit doe je dus echt niet bij elk paard.
Cora was bij ons ook zo'n eitje maar ik heb er genoeg zadelmak gemaakt waarbij dit niet werkt.
Als ik dit bij Alco had gedaan dan had ik nu nog niet normaal kunnen rijden, en zo zijn er nog wel wat meer op te noemen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 07 apr 2010, 19:22

Precies wat je zegt Claudia. En KWPN-ers zijn gewoon anders dan fjorden, daar stap je echt niet zo maar op na een paar keer zadeltje erop. Ik verwacht niet veel spectakel, Baranna is heel koel. Maar ik hou ook in mijn achterhoofd dat haar moeder extreem moelijk was met beleren. Maar die is ook veel drukker en drammeriger dan Baranna. Haar halfzus Zaranna is 2 jaar geleden beleerd en is soms nog steeds een gevaar om op te rijden, heel onbetrouwbaar, kan zo uit het niets ontploffen en je eraf gooien. Maar die heeft een andere vader dan Baranna.

Daphne, vind ik niet veel, 400 voor wat jij ze allemaal leert, zelfs sprongetjes maken al. Zijn ze dan al wel zadelmak zeg maar, of hebben ze zelfs nooit een zadel op gehad? Heb je toevallig ooit een Corland beleerd? Was die makkelijk?
Baranna heeft op de singel nooit gereageerd, geen bokje gegeven.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
dc

Bericht door dc » do 08 apr 2010, 13:16

ik heb corland zelf wel heel veel gereden.(absoluut super paard) maar een jonge corland nog niet.

ik beleer alleen jonge kwpners waarvan ik het wel vertrouw dat ze enigszins braaf zijn, de echte hoogvliegers stuur ik ook door.

eerste week;
ik begin met wat longeerwerk met een zadeltje erop, (10 minuten) dan loop ik er een paar dagen achter met dubbelle lijnen, zodat ze weten wat sturen en halthouden is.

tweede week;
ik begin meteen van dag 1 met steppen in de beugel, zodat ze leren dat je bij het opstappen omhoog komt met jou lijf.
dan longeer ik de dag dat ik er op ga zitten,ze goed moe, stap erop en rij meteen voorwaarts weg(zonder longeerlijn)

de meeste paarden zijn de eerste dag eigenlijk heel braaf, dan rijd ik ze zeker een dag of 5 door, voordat ze een rustdag krijgen.

wel doe ik de eerste 3 weken de paarden eerst aan de longe en laat ze vasthouden bij het opstappen en afstappen!

meestal lopen de paarden al vrij snel in aanleuning, omdat je ze bijgezet longeerd.
dag 10 ongeveer begin ik met balkjes te werken voor de afwisseling en zodat je een klein sprongetje kan maken als de eigenaar komt kijken.(zijn allemaal springpaarden)

het is heel belangrijk dat de eerste maand eigenlijk goed verloopt, want met kwpners heb je toch meer te stellen dan met een fjord.

wat je alvast zou kunnen doen is met lange lijnen acher baranna te lopen, zodat ze leert sturen en op eigen benen te lopen.

ook kun je voorzichtig af en toe is over haar heen hangen, als ze dat braaf doet en heel normaal vindt probeer je een paar passen te stappen.

zorg in ieder geval dat ze niet teveel conditie krijgt, dit werkt heel erg tegen bij het rijden.(niet moe worden)
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 08 apr 2010, 20:38

Bedankt voor je tips Daphne! Ik pb je even over Corland, anders wordt het erg off topic
Baranna 13-5-2006

Erika

Bericht door Erika » vr 09 apr 2010, 21:11

Waarom reken je niet gewoon per keer dat ze rijdt, misschien kan ze de ene week wat vaker dan de andere week. Kunnen jullie zelf wel bekijken wat goed is voor het paardje, hoe die het oppakt. Je kunt dan ook gewoon een bedrag afspreken per keer dat ze met je paardje bezig gaat. Ik heb dat met Brechje ook gehad. Ik ging dan met Brechje naar dat meisje toe, betaalde 12,50 per keer maar kon ook per maand betalen. Noteerde zelf hoevaak ze gereden had en zij hield het ook bij. Brechje was natuurlijk toen al wel beleerd, dus het ging puur om het dressuurmatig rijden. Voor het beleren zelf heb ik haar naar iemand toegebracht, was 75 euro per week, werd in ieder geval 5 keer in de week met Brechje gewerkt. Per week kijken hoe ver ze was, had van tevoren aangegeven wat ik wilde dat ze kon voordat ik haar weer zou ophalen.
dc

Bericht door dc » za 10 apr 2010, 06:38

wat een hele hoop mensen vergeten is dat als je een kwpner inrijdt, er meer gevaar bij komt kijken dan bij wat relatiefe rustiger fjorden.

dus als je aankomt met bv. 10 euro per keer, betekend dat je je eigen nek riskeerd voor 10 euro. daarom doen de profesioneels dit niet gauw.

daarom spreek je van te voren vaak een bedrag af, voor de hele maand.

stel dat ik de eerste 5 keer erop ben gaan zitten voor 10 euro per keer en daarna zeg de eigenaar dat hij het zelf verder wilt doen, betekend dat ik voor maar 50 euro alle risico heb genomen.
claudia

Bericht door claudia » za 10 apr 2010, 07:35

dc schreef:wat een hele hoop mensen vergeten is dat als je een kwpner inrijdt, er meer gevaar bij komt kijken dan bij wat relatiefe rustiger fjorden.

dus als je aankomt met bv. 10 euro per keer, betekend dat je je eigen nek riskeerd voor 10 euro. daarom doen de profesioneels dit niet gauw.

daarom spreek je van te voren vaak een bedrag af, voor de hele maand.

stel dat ik de eerste 5 keer erop ben gaan zitten voor 10 euro per keer en daarna zeg de eigenaar dat hij het zelf verder wilt doen, betekend dat ik voor maar 50 euro alle risico heb genomen.
Daarom spreek ik ook een vaste prijs af.
Ik ga niet voor een paar tientjes mijn nek breken(ook niet op een fjord :D )

mensen hebben iet in de gaten dat jij het risico loopt als er wat fout gaat.
Dat is ook iets wat je duidelijk moet afspreken.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 10 apr 2010, 08:27

Ben ik met Claudia en Daphne eens, een KWPN-er is vaak wel lastiger en gevaarlijker. We gaan dit weekend afspraken maken over de prijs en wanneer we beginnen.
Baranna 13-5-2006

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 10 apr 2010, 08:48

Lovemischa schreef:Ben ik met Claudia en Daphne eens, een KWPN-er is vaak wel lastiger en gevaarlijker. We gaan dit weekend afspraken maken over de prijs en wanneer we beginnen.
:j daarom zei ik ook toen je hier zei: Ben al te lang niet meer op een WPNer gestapt om zoiets aan te halen. Tuurlijk heb je met Fjorden ook wel opvliegender types, maar gemiddeld genomen zijn die vrij makkelijk, koel en laten ze goed merken wanneer ze iets gaan doen. KWPN is veel sneller, maar ook onbehoudener naar mijn idee, áls ze zich laten leiden door paniek of 'het onbekende'.
Het kan tig keer goed gaan, maar een keer goed fout is fataal.

Betreft de besproken hulp: Hier ook altijd iemand erbij die ik kan vertrouwen, die meedenkt en meewerkt in een situatie, maar boven dat alles, die ik met weinig woorden veel duidelijk kan maken (janna +:)+ ). Ik kan kort een schreeuw geven in situaties en ze weet het direct aan te pakken...degene die me helpt moet dan niet direct gepikeerd zijn dat ik dan zo kortaf ben, dat werkt niet.
Geluk is de vrucht van intens werk
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 10 apr 2010, 18:38

hihi ik heb dan ook al wel 20 jaar training gehad. O:) +:+
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
claudia

Bericht door claudia » za 10 apr 2010, 18:52

janna schreef:hihi ik heb dan ook al wel 20 jaar training gehad. O:) +:+
Het is toch heerlijk dat je zo iemand hebt die je zo kan vertrouwen. Ik heb dat met Rien. Die ziet alles en heeft ook maar een woord nodig en die laat NOOIT los +:)+ /
Ik stap op geen enkel paard)dat niet zadelmak is) als hij er niet bij is.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Plaats reactie