Mag ik die een keertje komen lenen?claudia schreef:die heb je een tijd bij de equimax gekregen.
Wij mochten die toen gewoon weggeven.
Ik meen dat ik ern og een heb liggen in de la (maar dan moet ik wel diep graven)
Wegen en meten (nu met foto)!!
Re: Wegen en meten!!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
- Ilonka
Ilonk heb ik twee keer laten wegen. Een keer in OostDuitsland op een oude weegbrug voor vrachtwagens, gewoon pony op de brug, meneer met van die loodjes wegen, 480 kg (Ilonk is 1.42 en afgetraind)
Ook een keer twee dagen na een 90 km laten wegen, ze had dus twee dagen alleen maar staan vreten om weer een beetje bij te trekken 503 kg.
Ook een keer twee dagen na een 90 km laten wegen, ze had dus twee dagen alleen maar staan vreten om weer een beetje bij te trekken 503 kg.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Mensen, doe jezelf een plezier en vergeet die meetlinten !
Er zal best hier en daar een paard rondlopen waarbij het precies klopt, maar ja, welk paard is dat dan ?
Een weegbrug hier of daar is al een veel beter alternatief maar toch een hoop gedoe. Ook mag je soms hier geen dieren uitladen. Maar als het kan: Prima !
Iemand maakte een opmerking over reiskosten vanaf Emmen/duur grapje. Dit is een klein stukje zelfbescherming, in de praktijk betaalt niemand reiskosten. Ik plak gewoon meerdere afspraken achter elkaar, zo blijft het voor alle partijen leuk.
groeten van Bertus (mobiele paardenweegschaal)
Er zal best hier en daar een paard rondlopen waarbij het precies klopt, maar ja, welk paard is dat dan ?
Een weegbrug hier of daar is al een veel beter alternatief maar toch een hoop gedoe. Ook mag je soms hier geen dieren uitladen. Maar als het kan: Prima !
Iemand maakte een opmerking over reiskosten vanaf Emmen/duur grapje. Dit is een klein stukje zelfbescherming, in de praktijk betaalt niemand reiskosten. Ik plak gewoon meerdere afspraken achter elkaar, zo blijft het voor alle partijen leuk.
lageveld schreef:Mensen, doe jezelf een plezier en vergeet die meetlinten !
Wat geeft het voor meerwaarde dat je precies weet wat je paard weegt.
Voor het doseren van een wormkuur moet je toch hoger gaan zitten om onderdoseren te voorkomen. Dus een spuit van 600 kg mag er gewoon helemaal in. een als hij voor een operatie onder narcose moet gaat hij in de kliniek op de weegschaal.
Ik heb al ruim 30 jaar paarden en mijn paard is alleen in de kliniek gewogen.
Het is grappig om te weten wat ze wegen maar ik zal daar niets op uit gaan doen en zeker geen mobiele paardenweegschaal.
(en zo'n meetlint is ook maar een gobale richtlijn. maar voor het doel waar hij voor nodig is goed genoeg, voor het ontwormen)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Bertus, die van mij dus (allebei fjorden, de eerste gemeten met lint en paar minuten later op weegschaal) en Emmen/Rotterdam vind ik voor 1 paard een duur grapje. Jij kunt niet in mijn portomonai kijken en er staat op jouw site ook nergens dat bij meerdere afspraken in de regio de reiskosten vervallen. Dus als je maar 1 paard hebt wat je voor de leut wilt wegen....lageveld schreef:Mensen, doe jezelf een plezier en vergeet die meetlinten !
En idd wat Clau zegt, een wormenkuur gaat er toch zowizo in zijn geheel in en alssie ooit onder narcose oid moet gebeurt dat toch op de kliniek en dan worden ze toch eerst gewogen.
Janneke: mijn lint is al jaartje of 10 oud, een van de eerste linten. Dus kan goed zijn dat de linten van nu veel afwijken, geen idee. Voor de hoogte heb ik gewoon een officiële meetstok, dat werkt niet met zo'n lint.
-
Janneke, volgens mij kun je die linten ook bij Agradi kopen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Gelieve geen hele discussies te houden over of een meetlint nu wel of niet werkt 

Re: Wegen en meten (nu met foto)!!
@claudia: Het is inderdaad zo dat een beetje overdoseren minder slecht is dan onderdoseren. Maar het blijft slecht. Een nog betere optie zou een mestonderzoek zijn voor elke ontworming. Niet zelden zal dan blijken dat op dat moment ontwormen helemaal niet nodig is en je het paard een hoop chemische troep kunt besparen. En een hele spuit voor een paard van b.v. 450 kg ?? Brr. Verder zijn er momenteel veel paarden waarbij een spuit van 600 kg. niet voldoende is.
Verder geef je zelf al aan dat op een kliniek paarden gewogen worden voor een narcose. Niet voor niets ! want narcose blijkt het gevaarlijkste deel van een operatie waarbij de juiste dosering het a en o is. Verder beschikken lang niet alle klinieken over een weeginrichting voor grote dieren. Bovendien worden de meeste paarden toch nog thuis of op stal onder narcose gebracht want lang niet altijd is er tijd/gelegenheid om eerst naar de kliniek te komen.
Nog een tip na het wegen: Bewaar bij het resultaat een omschrijving van de conditie van het paard op dat moment en het liefst ook een foto ! In noodsituaties kan de DA hier rekening mee houden bij een eventuele narcose. Hij zal je dankbaar zijn.
En die linten: die zijn gemaakt op een standaard paard van een standaard type in een standaardconditie.
Verder geef je zelf al aan dat op een kliniek paarden gewogen worden voor een narcose. Niet voor niets ! want narcose blijkt het gevaarlijkste deel van een operatie waarbij de juiste dosering het a en o is. Verder beschikken lang niet alle klinieken over een weeginrichting voor grote dieren. Bovendien worden de meeste paarden toch nog thuis of op stal onder narcose gebracht want lang niet altijd is er tijd/gelegenheid om eerst naar de kliniek te komen.
Nog een tip na het wegen: Bewaar bij het resultaat een omschrijving van de conditie van het paard op dat moment en het liefst ook een foto ! In noodsituaties kan de DA hier rekening mee houden bij een eventuele narcose. Hij zal je dankbaar zijn.
En die linten: die zijn gemaakt op een standaard paard van een standaard type in een standaardconditie.
Re: Wegen en meten (nu met foto)!!
Wat grappig dat je het nu weet. Hij is lekker aan de maat en ziet er prima uit! Leuk ding.