Vanavond ging ik de paarden binnen zetten. Zoals altijd ligt het hooi al in de stallen, zodat ze lekker kunnen gaan eten. Ondertussen doe ik dan de regendekens af en daarna krijgen ze hun biks. Ze staan lekker te smullen van hun biks en ik wil net het hooi voor morgenochtend klaar leggen, toen ik een berg kabaal hoorde. Mijn kleine shet wil nogal eens ongeduldig tegen zijn emmer aan staan rammen, dus ik keek door het raampje om te kijken of de emmer nog overeind stond. Zo zie ik hem op zijn knieen zitten, hij bleef echt even zo zitten dus ik dacht dat hij zo hard had staan schoppen dat hij zich zeer had gedaan. Zo zie ik hem omvallen en compleet gestrekt gaan liggen, nu toch wel gealarmeerd loop ik om naar de staldeur en daar zie ik hem wild trappelend liggen en tegelijk lag hij te flemen. Nou ik dacht minstens dat hij een hartaanval kreeg ofzo. Ik heb normaal altijd mijn telefoon in mijn zak als ik bij de paarden ben en nu natuurlijk niet. Dus ik ren naar huis, is gelukkig maar een meter of 20 en vlieg naar binnen om mijn telefoon te pakken en gelijk mijn vriend te roepen. Zo ren ik weer terug naar de stallen, ondertussen zoekend naar het nummer van de da, zie hem in een flits helemaal plat stil liggen.
Ik dacht echt dat hij er geweest was.
Pak zijn halster en kom tegelijk met mijn vriend in de stal aan. Daar zie ik gelukkig zijn ogen knipperen en hem ademhalen. Dus zijn halster aangedaan en even gekeken wat hij deed. Hij stond niet uit zijn eigen op, dus hebben hem overeind gezet. Hij stond even te wankelen, draait zich om en loopt naar zijn emmer en gaat weer verder eten alsof er niks gebeurd was
Daarna niks meer aan hem gemerkt. Ik ben me eigen echt rot geschrokken. Wat dit nu geweest kan zijn?? Heb uiteindelijk geen da meer gebeld, aangezien het net zo snel overging als dat het kwam. Houden hem nu even goed in de gaten, ben net nog wezen kijken en ga vannacht nog maar een keer eruit. Poeh dat was me een avondje wel!!