Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Wanja
Bericht
door Wanja » vr 26 mar 2010, 04:59
Machteld&Falco schreef:Wanja schreef:Nou, ik ken het probleem van een paard wat op rust staat en wat sterk wisselt in bespiering en geloof me: ik heb ook een tijdje doorgemodderd met een zadel wat net niet helemaal lekker lag. Gevolg: 6 maanden osteopathie en een boos en gefrustreerd paard. Ik laat m'n zadel nu 2x per jaar controleren en heb intussen ook tips gekregen hoe ik zelf kan kijken of mijn zadel nog goed ligt. Ik heb een hele fijne zadelmaker die erg druk is, maar daardoor z'n afspraken zo plant dat je altijd de reiskosten kunt delen met meerdere mensen

Goedkopere oplossing is dan je paard eerst vanaf de grond weer in conditie brengen. Bespaart je veel zadelmakerskosten én rugproblemen!
Dat kan een oplossing zijn idd, maar dat geldt niet voor ieder paard en zeker niet voor een paard met een auto-immuunziekte zoals die van mij

Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
-
Amber_
Bericht
door Amber_ » vr 26 mar 2010, 06:30
Dit probleem heb ik ook

.
Fjordy staat in de winter echt stil stil, en in wedstrijdseizoen is hij super afgetraind. Gevolg; dat mijn zadel nu niet goed ligt, nu weer beginnen met conditietraining.

Nu leg ik er een bontje onder, en blijft zadel goed liggen. Als Fjordy weer op goede gewicht zit, gaat Bontje eronder uit met trainen.
Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
Machteld&Falco
Bericht
door Machteld&Falco » za 27 mar 2010, 11:44
Wanja schreef:
Goedkopere oplossing is dan je paard eerst vanaf de grond weer in conditie brengen. Bespaart je veel zadelmakerskosten én rugproblemen!
Dat kan een oplossing zijn idd, maar dat geldt niet voor ieder paard en zeker niet voor een paard met een auto-immuunziekte zoals die van mij

[/quote]
Ik weet niet goed wat de gevolgen zijn van deze auto-immuunziekte voor je paard, maar in ieder geval fijn dat je zelf kan zien of het nog goed ligt, toch?

-
claudia
Bericht
door claudia » za 27 mar 2010, 14:35
Ik heb ook zelden of nooit problemen met mijn zadel.
En ik gooi het ook op verschillende paarden.
Ik ben niet voor bontjes en onderleggers.
(ik heb nu 31 jaar paarden en nog nooit geen rugproblemen gehad. En mijn zadels kwamen zelden mij een zadelmaker.)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
priztwir
Bericht
door priztwir » za 03 apr 2010, 14:29
Het schuift alleen maar meer na mijn idee. Zo was het wel
bij mijn oude vz zadeltje. En ik heb een Kieffer Wien DL maar die past mijn fjord niet meer goed hij is te wijd en ik heb er een bontje onder maar dan schuift het ontzettend en gaat alle kanten op. Als ik het bontje er onder weg heb is het minder.
Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)