Update fjordenpoownie Pablo

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Pablo
Contacteer:

Update fjordenpoownie Pablo

Bericht door Pablo » do 25 mar 2010, 15:15

Ik lees dagelijks meerdere malen het forum, maar eigenlijk heb ik de laatste tijd bar weinig over mijn bollie geschreven. Dus vandaar even deze update.
Vorig jaar is Pablo eigenlijk vanaf april aan het kwakkelen geweest. Hij is niet kreupel/ernstig ziek geweest, maar wel zo scheef als een hoepel en rottigheid met zijn rug. In mei zijn we bij de osteopaat geweest en toen was hij nog wel scheef, maar hij was wel weer vrolijk. Hij laat namelijk goed merken voor de wagen dat zijn wervel niet goed zit (lees steigeren en weigeren). Op menkamp in juni dan ook vooral met een scheve banaan alleen aan tempobeheersing gewerkt. Waar ik ook van meerdere kanten te horen kreeg dat die knol het niet voor me zou gaan doen (waar ik best erg verdrietig om was/ben). Maar goed de zomer lekker bij Sandrien gestaan en in september kon ik alweer Heleen de osteo bellen want het ging weer van geen kant. In november op goed geluk de ABOP gedaan, waar hij wonderwel voor allebei de proeven een A haalde (en de trekproef zelfs het hoogste punten van het jaar gehaald) In november ook het besluit genomen om terug te verhuizen naar Starnmeer. Het rijden ging voor geen meter, weinig plezier in het werk (allebei). In december verhuist, waarna het na een week met de winter begon. We hebben toen ook erg weinig gereden, af en toe in de binnenbaan. Maar als je die moet delen met westernruiters die absoluut vreselijk achterlijk asociaal met hun paarden om gaan. Dan laat je dat ook gauw varen. Toen het weer ging dooien, kon het echte werken weer beginnen. Maar wederom had ik in het werk (rijden/aangespannen) echt gewoon geen plezier met hem. |( Gewoon het gevoel dat het nooit beter zal gaan. Helemaal voor de mensport had ik een ander pad in gedachten. Ik wil zo graag mijn punten in de dressuur halen om aan de ORUN te beginnen. Ik heb echt een paar weken een mineur gehad, zelfs de gedachten gehad om hem te koop te zetten :sorry: Maar dat kan ik natuurlijk helemaal niet O:)
Echter een paar weken terug ben ik op zondag naar Lochem gereden en een prachtige rit gereden met nina1993. Dat was echt genieten en Pablo was ook super relaxed en heeft niet getrokken of geraced. Behalve een paar debiele omdraai acties :x Dat had hij nog nooit eerder uitgehaald, dus was superblij met de snoepjes in de zak van Yvonne :# Ook met mijn meninstructrice gepraat dat ik het gewoon niet echt meer kon opbrengen met hem. Toen stelde zij voor om een keer bij haar te komen mennen. En die foto's heb ik hier laten zien! Na het rijden vroeg ze hoeveel commentaar ze had gegeven tijdens mijn rijden. Tja euhm niks! Dus met andere woorden, ik kan best goed sturen. Dat was wel een boost voor mijn zelfvertrouwen. Toen eindelijk op aanraden van haar een ander bit geprobeerd. En ik durf het bijna niet toe te geven, maar damn wat een verschil!! Het is niet voor te stellen. Ik had dit echt nooit verwacht. Vorige week woensdag les gehad met dat bit en daarna zondag, maandag, dinsdag, woensdag ingespannen en met zo ontzettend veel plezier gereden. Vandaag is hij vrij (door de gewestvergadering) en dan morgenochtend weer een keer. Dan komt mijn nieuwe hoefsmid ook. Pablo is half februari gedaan door haar en nu zijn de achtertenen afgesleten en de binnenlippen zijn spoorloos verdwenen. Dus, nu graag weer 10mm ijzers en goed :D
Maar goed, moraal van het verhaal: ik wilde even melden dat het hier allemaal weer iets beter gaat. We zijn er nog lang niet, maar we kunnen weer ergens aan gaan sleutelen. Nu nog weer naar rijles gaan, want mijn nieuwe zadel heeft ook nog erg weinig rij-uren.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Senna&Cajra

Re: Update fjordenpoownie Pablo

Bericht door Senna&Cajra » do 25 mar 2010, 15:26

Wat een dip :(:) Gelukkig zit er nu weer een stijgende lijn in en hebben jullie weer lol met elkaar. Wat voor een bit gebruik je nu dan met mennen?
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 25 mar 2010, 15:38

Dat is goed om te horen Roos! Je moet er wel schik mee blijven hebben natuurlijk al zullen we allemaal wel dipjes hebben.
Heb ik het nu goed begrepen dat de osteopaat/ fysio etc eigenlijk geen verschil maken voor hem en dat het bit dé oplossing was? Of denk ik dan te simpel? Ik ben uiteraard ook erg benieuwd naar welk bit je nu gebruikt dan.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 25 mar 2010, 16:36

Fijn om te horen dat het weer lekker gaat, Roos! Superpaab!
Anouska

Bericht door Anouska » do 25 mar 2010, 16:37

Wat een gedoe Roos! Fijn dat het nu weer wel leuk is om met elkaar te werken.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 25 mar 2010, 16:40

Hee wat lekker dat er nu een stijgende lijn in zit! Een ander bit kan 'wonderen' doen.. Je moet gewoon de goede knopjes en combinatie vinden voor jullie.. Lekker doorgaan zo!
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » do 25 mar 2010, 16:58

Ik reed met een rechte B-stang. Nu met een liverpoolstang met een tongpoort + pompwerking.
@Marijke, de osteopaat bereikt opzeker wel wat bij hem! Hij heeft 1 wervel die zwak is en er regelmatig "uitspringt" als ze die behandeld gaat het wel goed. Maar die scheefheid kreeg ik er gewoon niet uit.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
nina1993

Bericht door nina1993 » do 25 mar 2010, 17:29

Wat fijn dat er dan toch een soort van omslag is gekomen Roos!
Die rit was ondanks het weer inderdaad echt genieten. Enne die snoepjes, die zijn vaak een laatste redmiddel. Gelukkig zijn we gezegend met een stel veelvraten dus meestal helpt het (al is het geen gewoonte) :+ .
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 25 mar 2010, 19:26

Fijn dat het weer wat beter gaat, soms kan een kleine verandering al een groot verschil maken.
Hopenlijk kan je nu weer wat meer van hem en het mennen genieten!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 25 mar 2010, 22:17

Goh, wat een verhaal. En fijn dat er nu toch een goed slot aan komt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » vr 26 mar 2010, 01:18

Wat heerlijk dat je nu weer een beetje kan genieten van je knollie :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 26 mar 2010, 05:53

Herkenbaar verhaal, en idd een ander bitje kan zoveel wonderen verrichten.
En nu weer lekker trainen!!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » vr 26 mar 2010, 13:04

He Roos, wat super zeg dat t weer allemaal positief is :D kan me voorstellen dat je echt in de dip hebt gezeten. Je wilt zelf zo graag maar als meneer niet meewerkt is dat echt teleurstellend. Lekker genieten nu van je mannetje :D K zag je trouwens in Het Fjordenpaard staan met je mannetje, leuk!! Mooie scores gehaald hoor +:)+
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 30 mar 2010, 13:45

Een bit kan zeker verschil uitmaken! Nu weer lekker rijden :j
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 30 mar 2010, 15:53

Wat fijn dat Pablo weer back on track is. Hopelijk zet de positieve lijn zich voort.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 30 mar 2010, 17:55

Er zit toch een berg om weer op te gaan aan het eind van het dal!
Hopelijk trekt Pablo de kar weer helemaal naar boven!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Plaats reactie