Nieuwe bijrijder?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
mirretje

Nieuwe bijrijder?

Bericht door mirretje » vr 19 mar 2010, 07:20

Hoi,

ik had hier een oproepje geplaatst voor een bijrijder voor Zoysia en misschien ook nog Mibora. Helaas geen reacties gehad, maar wel via een ander forum een leuke serieuze reactie gehad *o/* .
We hebben een paar keer gemaild, en dat klonk allemaal goed. Nu komt ze vanmiddag kennismaken. Leuk en spannend. Ben heel benieuwd of het klikt en of het van beide kanten wat lijkt. Hebben jullie nog tips wat ik moet vragen/afspreken waar op letten enz? We hebben dit wel vaker gedaan, en we hebben ook al een bijrijder (voor Fries van Ruud), maar tips zijn altijd welkom.

Mirjam
Leentje

Re: Nieuwe bijrijder?

Bericht door Leentje » vr 19 mar 2010, 07:52

ik neem aan dat diegene er ook bezig is,als jij er niet bent?
dan een staldagboekje bij laten houden.
wat ze zo ongeveer gedaan heeft,en hoe lang,evt. bijzonderheden.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
mirretje

Bericht door mirretje » vr 19 mar 2010, 08:19

In principe ben ik er altijd bij. Iig in het begin. Wij hebben geen bijrijder nodig omdat ik geen tijd heb, maar omdat ik (door matige gezondheid) geen energie genoeg heb om voldoende met de paarden te doen. Tijd heb ik wel. In het begin zorg ik dat ik er bij ben, later blijf ik wel binnen als ze met het paard bezig is (als het goed gaat). Nog later kan het wel eens zijn dat ik soms ook niet thuis ben. De paarden staan hier gewoon aan huis. Beetje andere reden waarom we een bijrijder willen als bij de meeste andere mensen denk ik.
Maar bedankt voor het meedenken iig. Als je veel niet thuis bent is het wel een goed idee.

Mirjam
Daphne

Bericht door Daphne » vr 19 mar 2010, 13:04

Spannend, ik ben benieuwd of het een geschikt persoon is :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 19 mar 2010, 14:37

Spannend..niet echt tips behalve dan misschien duidelijk aangeven wat je niet wil dat er met je paard gedaan wordt..en kijken of jullie manier van rijden een beetje overeen komt..wel zo lekker voor 't peerd! En natuurlijk naar je gevoel luisteren!

Succes, ben benieuwd!
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » vr 19 mar 2010, 15:44

Wat goed!
Ben benieuwd of het wat is.
Succes in ieder geval.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 19 mar 2010, 21:55

Ben benieuwd of het klikt. Iemand van hier uit de buurt?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 20 mar 2010, 08:31

En? Was het wat?
mirretje

Bericht door mirretje » zo 21 mar 2010, 15:41

Ze is geweest en het leek heel goed. Ze heeft nog niet gereden, maar ik heb er een goed gevoel over.
Ze komt woensdag weer en dan gaat ze rijden.
Weer spannend...

Mirjam
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 25 mar 2010, 07:09

Als jullie op 1 lijn zitten en de verzorging en gezondheid van het paard vóór het rijden gaan, dan komt het wel goed. Succes!
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
bassebas

Bericht door bassebas » do 25 mar 2010, 07:57

ik hoop voor je dat ze leuk is en blijft. Mijn ervaring met bijrijders is dat ze helaas het rijden en verzorgen van een paard zo leuk vinden dat ze er zelf 1 gaan kopen. Dat is me al 2 maal overkomen. Jonge meisjes zijn wel erg enthousiast totdat de school teveel van ze gaat vragen en de vriendjes komen. Ik vind het een hele klus om een bijrijdster te vinden en te houden. Mijn laatste bijrijdster was een heel gezellige volwassen vrouw die goed bij mij en mijn paarden past maar die kreeg weer een wervelverzakking. Kan ze niets aan doen, is heel pijnlijk en heel akelig voor haar maar nu zit ik weer zonder. Ik zoek niet meer. Maar dit zijn de negatieve verhalen en ik weet dat er ook mensen jaren lang met plezier bijrijder zijn.

Dat gun ik je van harte. Een klik en veel paardenplezier samen.
Fran

Bericht door Fran » do 25 mar 2010, 20:06

mirretje schreef:In principe ben ik er altijd bij. Iig in het begin. Wij hebben geen bijrijder nodig omdat ik geen tijd heb, maar omdat ik (door matige gezondheid) geen energie genoeg heb om voldoende met de paarden te doen. Tijd heb ik wel. In het begin zorg ik dat ik er bij ben, later blijf ik wel binnen als ze met het paard bezig is (als het goed gaat). Nog later kan het wel eens zijn dat ik soms ook niet thuis ben. De paarden staan hier gewoon aan huis. Beetje andere reden waarom we een bijrijder willen als bij de meeste andere mensen denk ik.
Maar bedankt voor het meedenken iig. Als je veel niet thuis bent is het wel een goed idee.

Mirjam
Doet mij denken aan mijn oude verzorgpony, die mensen waren ook altijd thuis, stonden ze te zwaaien bij het keukenraam. Gezellig :)
succes met de bijrijdster.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Plaats reactie