Ik heb 8 Chabo kipjes, de krulveer variant. Erg leuke kipjes, heel mak en rustig. Ik heb allemaal mislukte versies. Normaal heeft een chabo erg korte pootjes, de voetjes zitten haast aan het lijfje vast. Als iemand zijn mislukte krulveer chabootjes kwijt wil neem ik ze, die lange poten maakt mij niks uit.
Twee jaar geleden had ik een broedse kip, waar ik te laat achter kwam, ze had zich verstopt in de bosjes. Ineens kreeg ik 2 kuikens..... Maar als je krulveer met krulveer kruist, krijgt het kuiken een verdund verenpakket. Je moet altijd een gladde chabo met een krulveer kruizen. Blijf je met krulveer en krulveer fokken krijg je op het laatst kippen met alleen slagpenne, zonder veren.
Miss Lucky is zo'n half naakte, men wat is die lelijk

Ze is vorig zomer de hele zomer bijna naakt geweest. Gelukkig had ze deze winter wel veren. Maar nu wordt ze in de hals weer kaal, dan komt er een mega hanenkam en dan haar hoofd. Het is geen gezicht. Ze heet Miss Lucky, omdat ze mazzel heeft dat ze bij mij woont, het maakt mij niet uit hoe ze eruit ziet. Ze is ook veels t eklein voor het ras en heeft geen staart. Het zou evengoed mislukkie kunnen zijn, ze is gewoon mislukt

Wat vinden jullie van mijn lieverd?