Gert & Cin gaan boomloos; zadel passen

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Charret

Re: Gert & Cin gaan boomloos; zadel passen

Bericht door Charret » do 11 mar 2010, 22:04

He mijn oude zadel!
Ik heb dat zadel uhm..volgens mij alweer 3 jaar geleden gekocht voor Alies. Toen was Lies nog niet onder het zadel. Op Jouke lag hij perfect. Maar hij kan een 19" zadel hebben. Lang gelijnd. Reed ook best fijn moet ik zeggen. Wat onwennig in het begin.
Maar om even terug te komen bij Alies lag het dus totaal niet. Het was he zadel waar ga je met me paard naar toe. Het zadel is volgens mij ook langer dan normaal. Op Lies heb ik nu een 18" liggen en dat ligt top, maar heeeel anders dan dit zadel.
Ik vond ook dat het niet kon. Net als bij deze paarden van wat ik zo kan beoordelen op de foto's.

Dus langgelijnde paarden zeg ik ja, met die korte rugjes nee :n
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Esther

Bericht door Esther » vr 12 mar 2010, 11:54

Hihi, had je deze op Bente moeten zien, dat was echt zadel waar ga je met dat paard naartoe, hihi..
Toch is Tea ook niet heel lang, maar daar ligt hij toch fijn op..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
rowenna

Bericht door rowenna » vr 12 mar 2010, 18:30

zo op de foto zou ik zeggen dat het zadel voor bijde paarden te groot is, maar laat het inderdaad even door iemand met verstand van zadels[en rug] naar kijken ook als je dalijk voor een ander zadel gaat kijken.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Viv

Bericht door Viv » za 13 mar 2010, 06:58

Fran schreef:Ik weet niet of ze goed liggen. Maar ik heb ook veel problemen gehoord met mensen die een boomlooszadel hadden. Het is vaak slechter voor de rug van het paard dan een gewoon traditioneel zadel.
Het geeft meer druk was het dacht ik, iedergeval je kunt er een hoop mee verpesten.
Ik ken ook mensen die het wel fijn vinden, maar tja het is dus wel even belangrijk je hier in te verdiepen.
Succes!
Boomzadels geven meer schade en dit verhaal over boomloos komt bij mensen vandaan die een gewoon normaal dekje gebruiken ipv de (minder sexy) aanbevolen pads met dubbele inlages.
Ik rij al 7 jaar boomloos zonder enig probleem op verschillende paarden.

Maar Nien, idd op Gerrit issie wel heul kort, vrees dat de arizona dan ong op zn kont ligt (is Kdies dan zo lang?) want die is nog langer dan de London.
Nou maakt dat voor de druk niet zo heel veel uit, gaat bij boomloos om het gedeelte waar je achterwerk in zit, maar t ziet er niet uit :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » za 13 mar 2010, 13:47

Viv schreef:
Fran schreef:Ik weet niet of ze goed liggen. Maar ik heb ook veel problemen gehoord met mensen die een boomlooszadel hadden. Het is vaak slechter voor de rug van het paard dan een gewoon traditioneel zadel.
Het geeft meer druk was het dacht ik, iedergeval je kunt er een hoop mee verpesten.
Ik ken ook mensen die het wel fijn vinden, maar tja het is dus wel even belangrijk je hier in te verdiepen.
Succes!
Boomzadels geven meer schade en dit verhaal over boomloos komt bij mensen vandaan die een gewoon normaal dekje gebruiken ipv de (minder sexy) aanbevolen pads met dubbele inlages.
Ik rij al 7 jaar boomloos zonder enig probleem op verschillende paarden.

Maar Nien, idd op Gerrit issie wel heul kort, vrees dat de arizona dan ong op zn kont ligt (is Kdies dan zo lang?) want die is nog langer dan de London.
Nou maakt dat voor de druk niet zo heel veel uit, gaat bij boomloos om het gedeelte waar je achterwerk in zit, maar t ziet er niet uit :D

Da's vreemd, ik kreeg toch echt witte haren en dat met dubbele inlages van nog geen twee maand oud.. Denk dat het ook een beetje van het paard afhangt. Falco heeft nu eenmaal een heel gevoelige rug, maar ik vind boomloos niet voor ieder paard weggelegd. Hij lag ook echt niet stabiel, niet met normale en niet met brede pommel. Vond het zelf wel aangenaam zitten, je voelt ook veel meer, maar voor onze combi was het niks.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Esther

Bericht door Esther » za 13 mar 2010, 16:10

Het moet ook bij het paard en de ruiter passen natuurlijk. Had jij een sympanova pad, Machteld, of een gewone met bont??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » za 13 mar 2010, 18:47

Esther schreef:Het moet ook bij het paard en de ruiter passen natuurlijk. Had jij een sympanova pad, Machteld, of een gewone met bont??
Een gewone met bont, sympanova zou die niet verdragen denk ik :). Haalde ook telkens na het rijden de haren eruit.. 't was ook maar een klein plekje, midden in zijn rug aan weerskanten.. Heb toen maar besloten dat boomloos niks voor mijn dikke vriend was, hij heeft gewoon een goede gewichtsverdeling nodig...
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » za 13 mar 2010, 18:49

Ik heb een ander topic geopend van gerrit met een maat 1 zadel :)
Die paste echt veel beter.
Minder zadel en meer paard :D
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Plaats reactie