Cindy+Uniek schreef:ik heb alles op automatische incasso staan
Ze doen niet alles met automatische incasso. DNA test betalen zeker niet. Dit geldt volgens mij alleen maar voor je lidmaatschapsgeld en dekgeld. Toen ik eind vorig jaar Fendora wilde laten overschrijven op mijn naam en haar DNA wilde laten testen moest ik dat gewoon overmaken.
Cindy+Uniek schreef:bij dj staat het dus gewoon gedrukt in het paspoort

Dat kan niet Cindy want op het moment dat DJ zijn paspoort werd uitgereikt, op de keuring als veulen, was hij nog niet DNA getest. Wel kan er achter de naam van beide ouders staan DNA getest. Voor DJ moet je een rekening betalen voor DNA testen (€ 38,00 als je het direct op de keuring had betaald en € 45,22 als je het later betaald). Als je betaald hebt krijg je een sticker thuisgestuurd en die plak je achter in het paspoort op een daarvoor gereserveerde blz.
Zo ziet de rekening er uit (overgenomen uit B/tjes topic)
En zo de sticker (ook overgenomen uit B/tjes topic)
En dit zijn de pagina´s waar de ouders op vermeld staan. Dat DNA getest wat er staat, slaat op de ouders en niet op het paard waar het paspoort van is. (ook overgenomen uit B/tjes topic)
Evy schreef:Volgens mij is Dasha ook al DNA getest, maar dat weet ik niet zeker...
Krijg je na de veulenkeuring niet een verzoek om de DNA test te betalen?
Als je op de keuring het paspoort van het veulen uitgereikt krijgt zit daar de rekening, die je hierboven ziet, in. Je kunt er voor kiezen om dan direct te betalen zodat je de korting krijgt die hierboven vermeld staan maar je kan ook later, maar dan de volle pond, betalen.
Dasha is idd al DNA getest, stond achter haar naam vermeld in het keuringsboekje van verleden jaar in Lisse.