HK Belgie 2010
Re: HK Belgie 2010
16. Gidar van den Bosdries
Vind het een beetje jammer van de open mond tijdens het mennen en rijden.
En Brijol ziet er super uit.
Vind het een beetje jammer van de open mond tijdens het mennen en rijden.
En Brijol ziet er super uit.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Leuk overzicht hoor,en er zitten wel knapperds tussen!
Rubis liep wel lekker zo te zien
Rubis liep wel lekker zo te zien

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Brijol
Ieder jaar weer springt hij eruit. 2 jaar terug toen ik hem in het echt zag vond ik hem al knapper geworden. Maar nu pas begint hij echt paard te worden. Echt een plaatje! Helemaal mijn ding.

Liefde is..Alies Dragan Jouke
ehm
en die gulblakke heeft zo lage punten gekregen?
tja
verder gelijk anders, precies niet veel gemist
weet niet wie we gaan kiezen en of we wel zullen kiezen
en die gulblakke heeft zo lage punten gekregen?
tja
verder gelijk anders, precies niet veel gemist
weet niet wie we gaan kiezen en of we wel zullen kiezen
Mooi overzichtje!!! Jammer van Rubis, ik vind hem er top uitzien op de foto´s!
Tempo heeft een mooi koppie!! En Brijol blijft gewoon gaaf! Ik denk dat Shadow nog wel een keertje op date gaat met een van deze mannen!!
Tempo heeft een mooi koppie!! En Brijol blijft gewoon gaaf! Ik denk dat Shadow nog wel een keertje op date gaat met een van deze mannen!!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
- !#niekie#!
- Contacteer:
Mooie foto's Rubis heeft een mooie ruime draf! Leuk om 2 nakomenlingen van Rudsmo rassar te zien

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Dat heb ik nou ook....Suzanne schreef:De meesten spreken me eigenlijk niet zo aan..
Er zijn er een paar die er voor mij uit springen en dat Brijol en Rubis.
Wel heel jammer dat hij het niet gehaald heeft.
Vind hem toch 1 van de mooiere zo van de foto's gezien.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ja, dat had ik gelezen, maar nog nooit gezien dus. Is wel een leuk kleurtje ook.janna schreef:@ Ilonka: Dat is een Gulblakke..
Er zijn er geen van in NL toch?
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Rubis is zeker een prachtig paard om te zien.pjotr_nientje schreef:Dat heb ik nou ook....Suzanne schreef:De meesten spreken me eigenlijk niet zo aan..
Er zijn er een paar die er voor mij uit springen en dat Brijol en Rubis.
Wel heel jammer dat hij het niet gehaald heeft.
Vind hem toch 1 van de mooiere zo van de foto's gezien.
Vorig jaar vond ik wel zijn gangen kort. Op de foto's nu draaft hij wel mooi van de grond maar ruimte kan ik daar niet goed op beoordelen. Wie weet is hij nog veel ontwikkeld sinds vorig jaar.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen

Er zijn idd geen Gulblakke fjorden in Nederland, we hebben dit jaar een gul merrie onder Rubis gehad van Sabine Korner, ben ook wel erg benieuwd wat daar uitkomt gezien de bouw van de merrie...
Ik heb geen nieuwe hengsten gezien met de wow factor, ik ben wel ieder jaar meer weg van Brijol, heerlijk paard dat.
Ik heb geen nieuwe hengsten gezien met de wow factor, ik ben wel ieder jaar meer weg van Brijol, heerlijk paard dat.
Ctje 

Rubis laat hier echt een lekker drafje zien, niks mis mee. Maar ik heb hem ook wel eens ´slechter´ zien draven soms oogttie een beetje ´braaf´, wel hengst maar wat tammig (niet hier hoor op andere foto´s of dat ik live gezien heb).
Verder springen Tempo, Brijol en Narvestad Daysar er op de foto´s er uit. Leuk om te zien zo, krijg je zin in de NLse HK.
Verder springen Tempo, Brijol en Narvestad Daysar er op de foto´s er uit. Leuk om te zien zo, krijg je zin in de NLse HK.
Jalnar heeft een mooie warme kleur zeg! Die lichte benen en manen maken hem alleen een beetje haflinger-like, dat is dan wel weer jammer.
Verder springt Tempo er voor mij echt uit qua bouw. Wat een lekkere stevige beer en dat voor een 3-jarige! Zijn gra-kleurtje vind ik niet zo mooi, hij heeft zo'n gele ondergloed. Maarrr qua koppie en qua type vind ik hem wel helemaal wow en draven kan hij ook wel zo te zien (als ik goed tussen die rode baksmurfen door kijk...). De andere 3-jarige vind ik weinig aan als hengst, meer ruinenmateriaal...
Narvestad heeft wel een supergave kop, echt heel stoer. Hij mist alleen wat front vind ik. Maargoed hij is nog jong, dus wie weet komt dat nog.
Jammer dat het niet gelukt is voor Rubis. Hij blijft ook echt een uit de kluiten gewassen puppie he
Gidar vind ik wel mooi qua type, maar hij oogt echt erg lusteloos hier.
Opper-eye-catcher blijft natuurlijk Brijol...wat een gaaf dier! Práchtige gra-kleur. Ik geloof wel dat ik de fokkerij een dienst bewezen heb door hem níét te kopen
Verder zie ik die meerwaarde van het springen niet zo. Ik zie het meer als een teken van braafheid dat ze die sprongetjes nemen. Qua techniek zijn fjorden niet al te best dus waarom er op beoordelen? Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand rondloopt die de springkwaliteiten van een hengst meeneemt in zijn hengstenkeus-overwegingen...
Verder springt Tempo er voor mij echt uit qua bouw. Wat een lekkere stevige beer en dat voor een 3-jarige! Zijn gra-kleurtje vind ik niet zo mooi, hij heeft zo'n gele ondergloed. Maarrr qua koppie en qua type vind ik hem wel helemaal wow en draven kan hij ook wel zo te zien (als ik goed tussen die rode baksmurfen door kijk...). De andere 3-jarige vind ik weinig aan als hengst, meer ruinenmateriaal...
Narvestad heeft wel een supergave kop, echt heel stoer. Hij mist alleen wat front vind ik. Maargoed hij is nog jong, dus wie weet komt dat nog.
Jammer dat het niet gelukt is voor Rubis. Hij blijft ook echt een uit de kluiten gewassen puppie he

Gidar vind ik wel mooi qua type, maar hij oogt echt erg lusteloos hier.
Opper-eye-catcher blijft natuurlijk Brijol...wat een gaaf dier! Práchtige gra-kleur. Ik geloof wel dat ik de fokkerij een dienst bewezen heb door hem níét te kopen

Verder zie ik die meerwaarde van het springen niet zo. Ik zie het meer als een teken van braafheid dat ze die sprongetjes nemen. Qua techniek zijn fjorden niet al te best dus waarom er op beoordelen? Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand rondloopt die de springkwaliteiten van een hengst meeneemt in zijn hengstenkeus-overwegingen...
tempo, brijol en Rubis zijn de knapperds wat mij breft.
vind de 1 en 2 jarige allemaal al zo lang in de rug, of ligt dat aan mij?
vind de 1 en 2 jarige allemaal al zo lang in de rug, of ligt dat aan mij?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Is vooral de wintervacht denk ik. Als ik foto's terug kijk van vorige zomer heeft hij die gele ondergloed niet (maar ik snap wat je bedoelt nav deze foto's) Maar als je het Brijol kleurtje gewend bent....Daphne schreef:Verder springt Tempo er voor mij echt uit qua bouw. Wat een lekkere stevige beer en dat voor een 3-jarige! Zijn gra-kleurtje vind ik niet zo mooi, hij heeft zo'n gele ondergloed. Maarrr qua koppie en qua type vind ik hem wel helemaal wow en draven kan hij ook wel zo te zien (als ik goed tussen die rode baksmurfen door kijk...). De andere 3-jarige vind ik weinig aan als hengst, meer ruinenmateriaal...

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Kleur van Brijol en Tempo was niet te vergelijken, Brijol is echt heel mooi grijs, ik zal de foto even aan Jes laten zien, deze kleur graag!!
Ik denk dat Tempo wel wat meer massa en maat aan de Gra's kan geven, dat is wel goed, want dat zijn toch nog vaan opdondertjes..
De foto's zijn nog best goed geworden, voor binnen.. Ik hoop binnenkort ook mijn foto's te kunne uploaden, maar dan moet ik eerst weer thuis zijn.. Ik heb buiten van een aantal wat standfoto's gemaakt en een paar in de buitenbak.
Jalnar had voor mijn gevoel wel een van de betere drafjes, was ook nog wel een die wat showde, dat miste ik erg op deze keuring.. Kleurtje is ook bijzonder, maar verder was het (nog) niets.. Stond ook meer overeind dan op 4 benen denk ik..
Ik vind die 2 jarige Rannson leuk!! Naja een leuke ruin nu ik er langer over nadenk.. Echt een grappig diertje!!
@ Fran, Bart was wel blij dat hij later wat braaf was, want toen hij uit de stal kwam was hij behoorlijk druk!! Hij moest tijdens het losstappen in de buitenbak wel een paar keer even gereset worden, hihi.. Maar daarna was hij inderdaad erg braaf.
Ik heb ook wel menig paard op zijn achterbenen zien staan, maar ja, het blijven ook hengsten, vreemd terrein, vreemde mensen..
Ik denk dat Tempo wel wat meer massa en maat aan de Gra's kan geven, dat is wel goed, want dat zijn toch nog vaan opdondertjes..
De foto's zijn nog best goed geworden, voor binnen.. Ik hoop binnenkort ook mijn foto's te kunne uploaden, maar dan moet ik eerst weer thuis zijn.. Ik heb buiten van een aantal wat standfoto's gemaakt en een paar in de buitenbak.
Jalnar had voor mijn gevoel wel een van de betere drafjes, was ook nog wel een die wat showde, dat miste ik erg op deze keuring.. Kleurtje is ook bijzonder, maar verder was het (nog) niets.. Stond ook meer overeind dan op 4 benen denk ik..
Ik vind die 2 jarige Rannson leuk!! Naja een leuke ruin nu ik er langer over nadenk.. Echt een grappig diertje!!
@ Fran, Bart was wel blij dat hij later wat braaf was, want toen hij uit de stal kwam was hij behoorlijk druk!! Hij moest tijdens het losstappen in de buitenbak wel een paar keer even gereset worden, hihi.. Maar daarna was hij inderdaad erg braaf.
Ik heb ook wel menig paard op zijn achterbenen zien staan, maar ja, het blijven ook hengsten, vreemd terrein, vreemde mensen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
kan eigenlijk alleen maar van Rubis en Brijol zeggen dat ze me aanspreken, het jonge spul toont een beetje ielig...die ruiter, is dat degene die ze moet rijden??
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Nou inderdaad, dat heb ik dus ook!dendola schreef:kan eigenlijk alleen maar van Rubis en Brijol zeggen dat ze me aanspreken

Blijf Rubis een leuk paard vinden en hoop dat hij ooit kan/mag daten met Pris!
Zou hem zelf graag nog eens zien bewegen, maar dat is wel mogelijk op de hengstenshow neem ik aan?
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
- Nathalie1985
- Contacteer:
Ik ben helemaal weg van Brijol! Super hoe hij er op dit moment uit ziet en bij staat! Knap!
Uit mijn mening van tempo ben ik nog niet helemaal uit geraakt! Vind zijn kleurtje wel mooi, niet zoals brijol maar hij is toch mooi grijs! Zitten wel mooie ruime gangen onder zo te zien maar zou hem graag in real live eens zien dan hem te moeten beoordelen op foto's.
van de jonge hengsten is niet veel te zeggen, vind ik nog altijd te jong om te presenteren! maar die gullblakk vind ik zo lelijk van kleur en dan die manen hoe zijn die geknipt ???
Voor Rubis vind ik het echt zonde, ook al ben ik niet helemaal van hem weg. één puntje missen is echt om met je hoofd tegen de muur te lopen! Mensen kloten noem ik dat zoals ze te dom zijn om die rode smurfen uit de piste te halen! Zou mijn hengst nog niet eens willen voorstellen met die bende pummels in de ring en denk dat nig meer mensen mijn gedacht kunnen volgen! Maja normaal wordt je slimmer met de jaren voor het belgisch stamboek is dat anders om
kan mij der verschrikkelijk in ergeren!
Uit mijn mening van tempo ben ik nog niet helemaal uit geraakt! Vind zijn kleurtje wel mooi, niet zoals brijol maar hij is toch mooi grijs! Zitten wel mooie ruime gangen onder zo te zien maar zou hem graag in real live eens zien dan hem te moeten beoordelen op foto's.
van de jonge hengsten is niet veel te zeggen, vind ik nog altijd te jong om te presenteren! maar die gullblakk vind ik zo lelijk van kleur en dan die manen hoe zijn die geknipt ???
Voor Rubis vind ik het echt zonde, ook al ben ik niet helemaal van hem weg. één puntje missen is echt om met je hoofd tegen de muur te lopen! Mensen kloten noem ik dat zoals ze te dom zijn om die rode smurfen uit de piste te halen! Zou mijn hengst nog niet eens willen voorstellen met die bende pummels in de ring en denk dat nig meer mensen mijn gedacht kunnen volgen! Maja normaal wordt je slimmer met de jaren voor het belgisch stamboek is dat anders om

A Fjord Will Take You Anywhere 

Ik weet niet hoe het precies zit, maar volgens mij is dat een soort ruiter/groom van die stal en die heeft de hengsten dan begeleid tijdens de 30-dagentest en er ook mee gewerkt.dendola schreef:kan eigenlijk alleen maar van Rubis en Brijol zeggen dat ze me aanspreken, het jonge spul toont een beetje ielig...die ruiter, is dat degene die ze moet rijden??
Mijn idee van een prof. ruiter op zo'n grote stal was ook wel wat anders maargoed. Louis heeft er niks over gezegd, dus ik vond het ook niet aan mij om daar over te gaan zeuren

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
toen het nog op de andere lokatie in Beerse was, had ik ook al mijn bedenkingen over de ruiters/menners die de hengsten voor brachten tijdens de proeven. Had altijd de indruk dat ze de dieren niet serieus namen
of toch de fjorden op zich en dat zien we hier vaak voorbijkomen
vond het jammer dat ik moest werken, wou er zo graag bij zijn
vraagje Jilly:
wat waren Tempo zijn punten op de proef?
en voor Gidar van de zadel en men proef?
wij gaan nog eens eerst moeten gaan zien naar de hengsten op zich, denk niet dat ik Leslie anders over de streep krijg

vond het jammer dat ik moest werken, wou er zo graag bij zijn
vraagje Jilly:
wat waren Tempo zijn punten op de proef?
en voor Gidar van de zadel en men proef?
wij gaan nog eens eerst moeten gaan zien naar de hengsten op zich, denk niet dat ik Leslie anders over de streep krijg