Onze 1e buitenrit. Die achteraf toch nog 6.9 km was.
Voor de kenners, van stal om Kortleve heen, via Noordzijde terug.
Sjol en haar schaduw....en opvolger...
Nu Tobago 2 wkn bij me is, was het tijd voor een nieuwe spannende stap in zijn opleiding.
Wat heb je daarvoor nodig.
1. Niet te mooi weer, want dan sterft het hier van de motorrijders en wielrenners....
2. Stalgenoot met bomproof paard.
3. Verzopen bermen, zodat je stalgenoot vandaag toch niet serieus voor de Treck kan trainen

4. Een zondag, dan zijn de wegen tenminste enigzins uitgestorven.
5. Niet in het hooi seizoen of zo, vanwege alle trekkers.
6. Dosis lef
7. Je body protector.
8. Je gifgele setje, dat zo lekker matcht met al het andere gifgeel.
Ja, vandaag was het zover, gezien de hoosbuien en verzopen bermen maakte ik een kans..
Dus stalgenoot ge sms't, wil je met mijn zwarte mee buitenritje maken?
Stalgenoot terug: ja, kan nu toch niet echt trainen, bermen verzopen.
Dus om ca 2 uur vanmiddag was het zover.
Tobago in zijn hippe gifgele setje uitgerust en ikke in mijn nieuwe volgens de winkel waterdichte jas.
Baasje van Rikkie ging mee in regenpak, maar gezien grip op het zadel (geen grip dus) leek me dat in mijn
geval niet helemaal het slimste.
Dus even ander stalgenootje Tobago laten vasthouden met opsteigen en daar gingen we.
In de regen en de drup...
Braaf!!!!! Oh, wat was ie braaf!!!! Wel kijken enzo, maar gewoon achter de Rikkie aan wandelen.
3 Auto's tegelijk van achteren waren wel wat eng, maar dat kwam vooral door de nu extra geluidseffecten
vanwege het vele water op de weg.
En auto die tijdje achter hem reed vond hij ook wel beetje spannend.
2 verzopen katten..Bij thuiskomst.
We hebben ook nog gedraafd op de weg een stuk.
En hij heeft stukjes voorop gelopen en gezellig naast elkaar, op de terugweg, op verlaten wegje.
Hij schrok wel een keer van 3 pony's die achter een schuur stonden.
Maar laat ik het zo zeggen, voor ons allereerste buitenritje, dat hier helaas ook nog op de weg moet,
ben ik meer dan tevreden!
(Voor het geval iedereen denkt dat ik helemaal gek ben geworden, we wandelen al 2 wkn op de weg,
met mensen van stal en paarden mee (als ik ga lessen) en aan de hand, zonder stalgenoten mee.
Gisteravond in het donker, met zijn lampjes erop is die stoere baby, met mij in zijn eentje naar de vereniging
en terug gelopen, we hadden priveles)
Uiteraard onderweg geen foto's kunnen maken, maar bij thuiskomst hebben we dit historische Tobago
moment laten vereeuwigen!!
Echte vrienden, even dag zeggen, voor ze ieders weer naar hun eigen stal gaan.
Uniek Rikkie fotomomentje, zal de haflinger ook eens niet zijn..
Heb nu nog een grijns van oor tot oor, hij was zo braaf!
Nog braver dan ik me had kunnen indenken.
Nog lang niet zover dat hij alleen op stap kan, maar ben helemaal happy!!