B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door Keandra » za 27 feb 2010, 19:41

jep want anders hadden we er geen, en ging ik gewoon maneges afschuimen om toch wat te rijden, terwijl ik nu men amusement heb om die 2 bezig te zien }-o
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 27 feb 2010, 20:22

Bernadet: Ik hoop voor je dat Bootje de kriebel periode goed doorkomt..altijd zo sneu om te zien hoeveel jeuk ze dan hebben he..

En idd, crossen lijkt me wel heel leuk om te doen! Weet niet of ik dat in wedstrijdverband leuk vind maar hier in de buurt schijnt een oefencross te zijn in de lente..zal eens kijken of de stalbaas mee wil..das echt een spring-rot en die geeft altijd goede tips!
Bailey

Bericht door Bailey » za 27 feb 2010, 21:37

sjeetje, wat kletsen jullie veel ;)

@Evelien: een hart ontleden, lijkt me ook wel heel interessant! Bij mij is het altijd OF diergeneeskunde, OF kunstacademie geweest.
Inmiddels ben ik aan't afstuderen als grafisch ontwerper (maar werk ook als illustrator) en daar zie toch verdraaid weinig dieren langskomen ;)

@Anouska: sterkte met je teen! Da's niet fijn zeg... Bailey probeerde het hier ook een tijdje in het begin. Heb hem twee keer echt op z'n lazer gegeven, wat ik niet snel doe, maar hij heeft het niet in z'n hoofd gehaald het te herhalen.

Het huisje is echt heel mooi Bernadet! Ik hoop dat Bo minder kriebels krijgt door de behandeling. Arm dier, zo sneu om te zien als ze zoveel jeuk hebben.
Wat leuk dat je vriend zo gek is op hem!
Mijn vriend gaat ook afentoe mee naar Bailey, vind het ook erg leuk en heeft al eens gevraagd of hij erop mocht, maar daar wachten we toch nog maar even mee tot Bailey echt goed doorgereden is.

Bailey is gewoon heel, heel erg energiek. Gisteren weer een boswandeling gemaakt en het is zo heerlijk om te zien hoe hij daarvan geniet! Oortjes naar voren en stappen maar. Draven aan de hand vind hij ook prachtig. Hij stuitert afentoe alle kanten op maar totaal zonder druk te zetten op het halster; hij is en blijft 100% gefocust op mij. Als er iets engs is verschuilt hij zich achter mijn rug.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » za 27 feb 2010, 21:39

jeeeumig gaat onmeunig snel hier! Ik ga morgen bijlezen, snel berichtje van mijn kant. Heb geen foto's kunnen maken helaas, was camera vergeten.. :x stom!!
Vandaag niet zo lekker gereden, ik had koppijn maar wilde toch even rijden (dusechtnietverstandigmaartoch...koppig hè). Ging gewoon niet lekker, Benthe had er geen zin in, ikke niet, dus maar gewoon wat losrijoefeningen gedaan en heel verstandig maar weer afgestapt :P

Vanavond mee geweest met mijn instructrice op concour, erg leuk! Helaas had ze maar 186 punten (Z1) maar erg streng gejureerd (hoogste combinatie had 206 punten...)
Maar wel erg leerzaam, in die manege heb ik 2 april ook een wedstrijd gepland, dus dan ken ik het alvast een beetje :=
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 27 feb 2010, 22:30

Oh je paard is een spiegel, zegt mijn instructrice en dat blijkt uit jouw verhaal wel weer Marleen! ;) Benthe voelde vast dat jij niet lekker was en speelde daar op in..

We gaan wel lekker hard inderdaad, leuk!

Sterre, hier ook zo'n hypertje aan de hand..onder het zadel is Beer poeslief maar aan de hand is het echt een directeurtje van heb ik jou daar! Niet leuk meer man! Loswerken zonder direct contact gaat prima maar zodra er een touw aan zijn hoofd zit wordt meneer superdominant. Ondertussen heb ik mijn truukjes om hem onder de duim te houden dmv freestylen en lichaamstaal maar het moet wel CONSTANT herhaald worden want Beer zoekt echt altijd de grens op en drukt dan het liefst nog even net iets verder door.. Maar goed, tis ook nog een jonkie en hij was niet echt opgevoed toen ik hem kocht haha..

Ik ga zo lekker naar bed..heb hang-avond met de man gehad maar we zijn allebei zooo moe (romantisch he?) dus we gaan zo lekker naar bed.. Ik drink nooit en ik heb 1 witbiertje op hahaha, je kunt me echt wegdragen!;)

Welterusten!
Elvina

Bericht door Elvina » zo 28 feb 2010, 10:13

Ik heb ook ff een rustdagje. Wilde eigenlijk nog de muren witten maar ben doodop :(
En ik wilde eigenlijk bollie vanmiddag rijden maar weet niet of dat wel gaat lukken! Kan geloof ik alleen nog maar bankhangen haha!
Ga zo wel even in m'n huis rommelen en dan neem ik voor het eerst m'n kat mee. Ben benieuwd hoe ze het vind! :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 28 feb 2010, 10:54

Lekker bankhangen is ook fijn! Katten zijn altijd zo grappig in een nieuw huis! Toen wij gingen verhuizen mochten beide katten voor een keer mee naar boven..ze hebben allebei dooooodstil de hele nacht aan het voeteneind op bed gelegen..en ze haten elkaar echt uit het diepst van hun hart haha.. Zo onder de indruk waren ze..sluipen met lange nekken en grote ogen!

Martijn en ik willen wat leuks doen vanmiddag maar we weten echt niet wat en waar! Ergens lekker wat drinken en een broodje ofzo..
Elvina

Bericht door Elvina » zo 28 feb 2010, 16:15

En heb je nog wat leuks gedaan Kristel?

Ik heb net wel fijn gereden. Even terug naar de basis en d'r goed laten reageren op m'n been, dus lekker veel overgangen. Zonder zweep zodat ze echt voor m'n been is (niet dat ik die echt nodig heb maar ze weet het heel goed wanneer je m in je handen hebt en ik heb m wel eens nodig om te begrenzen). Bollie is liever lui dan moe ;) Maar ik merkte daarna wel verschil! :D Overgangen van stap naar galop gingen ook in 1x :D Maar ben wel bang voor wedstrijd! Kan d'r wel de bak doorsturen maar ze loopt nog niet de hele tijd echt goed nageeflijk.. En in de galop al helemaal niet! :P En in m'n proef zit 2x middendraf, dat gaat ook al niet haha. Ze springt aan in galop :P Maar vandaag heeft ze erg d'r best gedaan en reageerde ze goed!
Heb trouwen een mooie wedstrijdoutfit gezien 2ehands. Mijne past niet meer.. Zit te twijfelen of ik erop zal bieden haha. Misschien is het nl een beetje voorbarig en ga ik wel nooit starten :P
Mike

Bericht door Mike » zo 28 feb 2010, 18:10

Pannekoeken eten na de HK? Ik zal er eens over denken... alleen als ik geen rare gezichten krijg bij het bestellen :+
Beauty
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 28 feb 2010, 18:29

Haha Mike ook mee pannenkoeken eten, gezellig! Is ook niet eng, zeg maar tegen Tessa! ;)

Ik ben met Martijn naar Deventer geweest en daar hebben we heeeerlijke bagels gegeten met Dr. Pepper en thee uit de meest kitscherige kopjes, zaaaalig! Daarna bij oude vrienden gekeken in hun 'nieuwe' huis in de binnenstad van Deventer (tegenover dat cafeetje) en dat was ook heel leuk! Nu samen op de bank met toastjes met rode pesto en port salut-kaas, mmmmm! WAT EEN WEER! Ik reed terug en ik ben bijna 30 keer van de weg gewaaid, jjeeeeemilg man wat een rukwinden!
Brittlover

Bericht door Brittlover » ma 01 mar 2010, 13:45

het weer is hier nu heerlijk, ik dus een heerlijk ontspannen buitenritje in de planning. nou was het wel buiten maar ontspanning was ver te zoeken. bij de manege weg ging prima maar eenmaal het bos inzicht en mevrouw kan de piaffe, passage, perfecte travair wat willen we nog meer. ik dus maar draven. opzich een leuk plan het bleef bij hoofdschudden en om de meter onder me vandaan willen rennen.
na een half uurtje had ik 100 meter een ontspannen drafje (jeej)
op het laatste stuk dus ook maar een galopje die ging goed totdat we weer in draf moesten want ja dat lag niet in haar planning. maar na enig aandringen dan toch in draf en in stap, maar britt in haar achterhoofd dat galop toch een stuk leuker is dus mevrouw dramde vrolijk verder. toen de manege in zicht was werd ze weer rustiger. maf beest geen dag is hetzelfde met haar.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 01 mar 2010, 16:11

na zulke ebrichten moet ik altijd even denken aan het vooroordeel van de fjord. slome trage niet voruit te branden paarden.

Lekker dat je zo gereden hebt Ineke.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Anouska

Bericht door Anouska » ma 01 mar 2010, 16:56

Jemig, wat gaat het hier snel!

Vandaag weer op de gele Toyota gezeten (lees Bjørn), ook deze is defect. Haperende remmen, gaspedaal wat blijft hangen in de 2e versnelling en met het stuur was ook iets niet helemaal goed. Nadat de defecten bijna helemaal opgelost waren, ook de 3e versnelling weer eens uitgeprobeerd. Daar werkte alles gelukkig naar behoren. Daarna lekker uitgestapt.
Ga nu snel naar buiten naar stalgenootje, die is van paard gestuitert en heeft een wond op haar bovenste ooglid. Kan net niet zien of ze nog op haar benen staat vanaf hier.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » ma 01 mar 2010, 17:09

Jeeeej! Ik ben HEEL heel trots op mijn mannetje!
We hebben vanmiddag lekker gereden in de bak *o/* Het eerste echte begin van het rijden met hem!
Ik rijd hem nu met een VZH-zadeltje en de marylot bloem, bitloos dus.

Hij is zo ontzettend braaf geweest! We hebben met heel los contact gereden. Stap, draf, halthouden en achteruit gaat allemaal super! . Halthouden kent hij op de stem heel goed, dus na twee keer met m'n zit en stem te hebben gewerkt, deed hij het al op alleen mijn zit!

In draf zwabbert hij nog en valt afentoe in stap terug. Is helemaal niet erg, het is nu vooral belangrijk dat hij op z'n eigen beentjes leert draven, daar mag ie nu nog best bij zwabberen van mij. Hij doet zo hard z'n best om het goed te doen!
Galopperen kan hij nog niet in de bak en zeker niet met mij erop, daar is de bak nog te klein en zijn evenwicht nog niet goed genoeg voor, dus dat komt allemaal later.
Hij heeft vandaag heel ontspannen met z'n hals lang en laag gelopen, zelfs in draf. Heerlijk relaxed, zoals ik het graag zie en waar we zo hard voor geoefend hebben aan de hand.
We hebben maar een kwartiertje gereden nu, we gaan het heel langzaam opbouwen. Het belangrijkste is dat hij het ook leuk blijft vinden.
Hij heeft zo goed zijn best gedaan! Ben echt trots.
Anouska

Bericht door Anouska » ma 01 mar 2010, 18:02

Super Sterre! Je mag zeker trots zijn.

Update: Heb moeten l*llen als brugman om stalgenootje uit de longeerbak te krijgen met paard. Wilde hem niet afgeven. Heeft meerdere keren gevraagd of ze haar ouders al gebeld had en waar haar telefoon was. Haar ouders hebben haar opgehaald en zijn met haar naar de huisartsenpost gereden. Paard heb ik onder mijn hoede genomen. Ik ben benieuwd wat ze allemaal heeft, wond op haar ooglid zal wel gehecht/ geplakt moeten worden en een hersenschudding heeft ze zeker weten.

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » ma 01 mar 2010, 18:36

oej anouska, dat is wel minder
wat was er dan juist aan de hand want snapte je update post eigenlijk niet goed 8)7

ik weet het niet meer hoor, met de hengsten die in ons belgen landje goedgekeurd zijn, pf
denk dat ik nu terug een topic open
Anouska

Bericht door Anouska » ma 01 mar 2010, 18:54

@ Sofie: stalgenootje viel van haar paard en met een bloedend ooglid en pijn ging ze haar paard nog longeren na die tijd. Vond het niet echt een goed plan, vond dat ze aan zichzelf moest denken. Heb haar net even op stal gezien met haar vader, ze heeft een hersenschudding en 4 hechtingen in haar ooglid.

www.fitenvitaaldier.nl
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » ma 01 mar 2010, 19:26

Getsie zeg....!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Keandra

Bericht door Keandra » ma 01 mar 2010, 19:48

aj meid, dan heb je een goede beslissing gemaakt om haar naar de huisarts te sturen hoor
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 01 mar 2010, 20:53

Sterre wat leuk! Het is alsof ik over mezelf zit te lezen een half jaar geleden! Beer en ik zijn ook met grondwerk begonnen en daarna een kwartiertje met een bitloos hoofdstel en vzh zadeltje haha.. Wij galopperen nog steeds niet in de bak hoor..Beer krijgt pas net balans in draf dus het voegt echt niets toe als we het nu gaan doen..alleen maar onduidelijkheid en miscommunicatie. Wij doen alles vanuit ontspanning en rust en dat werkt super voor ons! Lekker zo doorgaan dus!

Anouska, wat naar van je stalgenoot!

Ik heb vandaag, direct vanuit mijn werk, mijn beste vriendin helpen verhuizen..die is weg gegaan bij haar vriend en heeft eeeeiiindelijk na 2 maanden te hebben gelogeerd bij iedereen een eigen stekkie.. We hebben superveel kunnen doen vandaag en ze kan er lekker slapen vandaag...fijn! Nu wel moe, net thuis..zo douchen en over Beer dromen...vanaf zaterdag niet gezien.. :( Morgenmiddag hopelijk even rijden.
Plaats reactie