De D-tjes uit 2007: wat gaan we in deel III beleven?

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: De D-tjes uit 2007: wat gaan we in deel III beleven?

Bericht door Esther » ma 08 feb 2010, 13:07

Tja Katinka, ze zijn nog jong.. Al heb ik ook volwassen paarden heel raar zien doen omdat een vriendinnetje achter moest blijven.. Ik zag dikke Jes er gisteren nog een galopje uit persen toen ik met Tea weg reed.. En de laatste tijd is Jeskim echt met geen kanon in beweging te krijgen, hihi.. En gillen!! Met z'n tweeën, Flower en Jeskim, en Jes vindt Tea niet eens aardig.. Gelukkig was Tea drukker met de dingen om haar heen dan als een gek terug te gaan hinniken..

Op zich is het doel op dat moment om haar toch enigzins op jouw te laten focussen.. Je moet dan niet te veel verwachten.. Maar kan me goed voorstellen dat ze je dan het bloed onder de nagels vandaan halen..

En Dakootje toch naar een andere stal.. Kan het me wel wat voorstellen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 08 feb 2010, 13:59

Ik ben gewoon helemaal klaar met die boer waar ik nu sta,
het is altijd zijn woord tegen het mijne (onze). Niks is bespreekbaar, en
alles is te duur, zelfs voor een emmer warm water moet je nog net geen euro betalen.
Mijn stalgnoten is niks mis mee, voor hen ga ik niet weg, maar met deze man
kan ik gewoon steeds moeilijker door 1 deur. En wat er met zijn pony is
gebeurd is bij mij nog steeds moeilijk te behappen en het vertrouwen is ook
compleet weg, stel nou dat Dakota iets makeerd en ik ben er niet, dan laat hij
hem aan zn lot over?

Dus gisteren kwam ik toevallig een advertentie tegen van een pensionstalling op steenworp afstand van mijn thuis, net als waar Dakoot nu staat, ook dichtbij dus dat maakt geen verschil.

Het is een nette stalling, wel wat meer sport gericht maar goed, dat moet
hopelijk niet ten koste gaan van de sfeer.
Stalgeld is 200 euro, en daar zit bij:

Stal 3x3 (binnen of buitenstal mag ik zelf kiezen)
Hooi
Stro
Brokken
Binnenbak 20 x 40
Buitenbak 20 x 40
Grasbak 20 x 40
Paddocks
Weidegang (hele jaar door)
Stapmolen wordt binnenkort gerealiseerd
Wasplaats
Solarium
Kantine

Ik heb gekozen om zelf uit te mesten anders komt er nog 25 euro bij per maand. Er is nog niks zeker hoor, zaterdag heb ik een afspraak en ga ik daar kijken.

Mijn huidige stal ben ik in de winter ongeveer 190 euro kwijt, en in de zomer rond de 140 euro per maand, dus moet er wel wat op toeleggen maar goed hier is niks aan luxe. Nu heb ik:

Stal 4 x 3,5 (niet tochtvrij en waterdicht)
Hooi
Vlas komt er apart bij 5,50 per pak afhankelijk van de prijs, soms zijn ze 6.00 per pak.
Paddock (in de winter een natte modderpoel)
Zomer onbeperkt weidegang.

Nu moet ik dus als ik in een bak wil rijden altijd naar de manege om daar de bak te huren, dus zit ik in de winter op 190-200 euro.
Voor mij is de koek al gesneden maar moet het eerst nog even zien allemaal natuurlijk.

Donderdag ook een hele belangrijke dag voor mij:
Om 9.30 heb ik een afspraak in de kliniek, dan gaan ze kijken of Vinga's aandoening erfelijk is dus gaat Dakoot door de medische molen.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » ma 08 feb 2010, 15:36

Spannend!

Wat klinkt dat superluxe zeg! Als je hier zoiets wilt ben je al gauw het dubbele aan stalgeld kwijt :P

Ik weet het Esther, maar dat lukte me dus niet. Ik heb echt alles geprobeerd om haar aandacht te krijgen maar het lukte me gewoon niet! Ik heb haar zelfs echt een rotmep verkocht met een zweepje toen ze bij de uitgang stiekem door het draad naar stal wilde vliegen en ik haar niet wegkreeg.. ze reageerde door een pas naar achteren te doen en toen trok ik haar weg bij de uitgang, maar nog steeds geen aarde aan Djinty.. Toch doorgezet en blijven lopen en doorproberen tot ze een paar x had gedaan wat ik vroeg. Ze maakte zich ook helemaal heet, de stresskip! Ik ben ook echt niet bang voor haar en ik laat echt niet met me sollen, maar ik weet gewoon niet hoe ik haar aandacht krijg? Moet ik haar dan echt gaan slaan om haar aandacht te krijgen? Ze moet gewoon weer vaker in handen komen, zodat ze went aan het even weg zijn van haar vriendin, maar ook ziet dat ze altijd weer terugkeert. Ik kan elke dag naar haar toe, punt is alleen dat we geen licht hebben bij de buitenbak, en ik denk niet dat ze die gaan aanschaffen voor de 2 (van de 4) pensionklanten die de bak gebruiken.
Dan denk ik al gauw aan verhuizen, hier vlakbij mn werk in een straal van 5min zitten 2 luxere stallen.
Maar of ik Djinty daarmee gelukkiger maak? Ik heb het op stal waar ze nu staat namelijk ook wel naar mn zin.. maar tegen de tijd dat ik meer wil gaan rijden (1,5 jaar verder) zal ik toch ook iets anders moeten zoeken.
Dus wat wil ik nou eigenlijk, de keus tussen een manegebox en een stal met uitloop lijkt zo makkelijk.. maarja :roll:
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » ma 08 feb 2010, 15:58

Je kan idd even wachten totdat je echt met haar aan het werk gaat.
Maar het is natuurlijk wel lastig dat je geen licht heb 's avonds, dan kan je nog maar 2 dagen echt met haar aan de gang (in het weekend).
Maar gelukkig gaan we alweer richting de lente, dus dan kan je 's avonds weer aan de gang :D

Andrea, klinkt goed die nieuwe stal! Zo te lezen krijg je er nog best wel veel bij.
En ik kan me voorstellen dat je wel zenuwachtig bent voor donderdag, krijg je meteen de uitslag of moet je daar ook nog een week voor wachten?

Anita, hihi... Djambo laat nu even z'n streken zien dus :D
Zal misschien wel van korte duur zijn en is ie volgende week weer de brave Djambo.

Ik was vandaag weer de spaanse pas aan het oefenen, ik had wat worteltjes in m'n zak. Ging allemaal erg goed! Toen zag ik dat ik gebeld was en dat ik een voicemail bericht had, dus ik ging die even afluisteren. Dasha vond toen dat ze niet genoeg aandacht kreeg, gaat die muts opeens uit het niets staan buigen!!! :D :D Haha, gek paard.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 08 feb 2010, 16:28

Als Dasha dan toch zelfstandig aan de slag gaat Eef kun je misschien mooi even snel wat fotootjes maken met je telefoon. Kunnen we mee genieten van haar kunsten.

Katinka, slaan is niet echt de oplossing denk ik voor jouw probleem. Het mooiste zou zijn als je echt uit het zicht van de andere paarden met haar aan de slag kunt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 08 feb 2010, 17:39

Eef, de uitslag krijg ik direct, dus dat is wel fijn!

Katink, je zal voor je zelf toch even op een rijtje moeten zetten wat je wilt ook voor de toekomst, dan kan je misschien beter nu verkassen dan over 1,5 jaar. Blijft toch altijd moeilijk hoor.

Esther

Bericht door Esther » ma 08 feb 2010, 20:27

Bij dat soort gedrag is hier vaak de remedie, aan de muur vast zetten en laat maar staan, hihi..
Dan staan ze een poos idioot te doen, maar daar heb je weinig last van, gewoon even wat anders gaan doen.. Wel goed vastzetten, hihi.. Als ze kalmeren dan ga je haar aandacht geven, gaat ze weer idioot doen, toedeloe!!
Als ze kalm zijn ook weer lekker bij haar vriendjes zetten, dus belonen voor het goede gedrag..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 09 feb 2010, 06:10

Ik heb een kies van Dani!!!
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 09 feb 2010, 07:07

hey anna wat leuk!

@dree, wijze keuze denk ik... als ik altijd al die verhalen over die boer hoorde... zou ik ook niet met n gerust hart rondlopen denk ik...
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » di 09 feb 2010, 08:11

@ anita : even voor de duidelijkheid :P Ik was sowieso niet van plan om haar te gaan slaan hoor :)) het verhaal rolde er gewoon zo uit

@ Esther, er is daar dus geen plaats waar ze echt vast kan staan zonder in het zicht te zijn van andere paarden.. beetje lastig uit te leggen. Er loopt een soort uitloop over het hele terrein van de paarden die binnen staan, die loopt helemaal van de voorkant van de schuur vooraan het erf, langs de schuur, langs djintys stal en uitloop en daarachter is dan een uitloop van ongeveer 20x60/70 aansluitend aan Djinty haar uitloop. En achter de uitloop van de binnenstal is de rijbak van 20x40. Het pad naar de rijbak loopt dus ook helemaal langs de uitloop. Ideaal natuurlijk voor de paarden, maar beetje vervelend in mijn situatie nu :P Ik denk dat ik dit weekend gewoon even langsga bij die stallen bij mn werk in de buurt. Kijken kan geen kwaad.. ik voel me alleen zo schuldig tegenover Djint dat ik haar, indien ik verhuis, wegtrek bij haar vriendjes.. Ze maakt heus wel weer nieuwe daar maak k me geen zorgen om, maar toch :P

Als ik met haar ga wandelen is er niets aan de hand, dan is ze meer op de omgeving ingesteld en loopt ze netjes mee. Maar ik weet dus totaal niet hoe ze op vreemd terrein zal zijn straks met de keuring. Wat eventueel ook een optie is, is om haar tijdelijk te verhuizen en zomers wel gewoon naar de stal met uitloop brengen.. ze is niet moeilijk op de trailer en het is maar een halfuurtje rijden tussen beide stallen? Dat ze swinters op de luxe stal staat i.v.m verlichting/binnenbak en zomers in de stal met uitloop? Ik vind het echt moeilijk, heb een beetje het gevoel alsof ik haar te kort doe als ik verhuis :(:)

Edit: SUPERGAAF anna! *jaloers* 8)
Djinty
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 09 feb 2010, 08:19

Gelukkig maar, ik heb het verhaal te letterlijk opgevat dus.
Wat dat vaststaan betreft. Als de mogelijkheid er wel is om dat te doen dan zou ik het advies van Esther zeker opvolgen als ik jou was. Als er bij Bart paarden vaststaan kunnen ze ook andere paarden zien, dat maakt niet uit.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » di 09 feb 2010, 08:33

Oke, bedankt voor de tips! Ik ga het proberen! +:)+

Ik verwacht geen direct resultaat hoor, zal tijd nodig hebben :)
Djinty
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 09 feb 2010, 20:15

In het zicht van anderen is al een heel goed begin hoor!! Ze leren het wel een keer hoor, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » wo 10 feb 2010, 08:35

Nou, ik ben gisteravond op stal geweest.. ze kan nergens veilig vast staan! :o

naast haar stal staan allemaal van die grote gras snijd opzetstukken voor de tractor (jullie weten wel wat ik bedoel :P )
En voor de rest is alles van hout, en daar zet ik haar liever niet aan vast..
Ze was wel erg braaf gisteren, maar het was dan ook erg donker. Ze liep netjes met me mee.
Dit weekend ga ik even rondrijden (met de auto) in de omgeving. Heb me laten vertellen dat er op een van de stallen hier in de buurt ook mogelijkheid is voor stal met uitloop. Ben benieuwd! Wil er eventueel best wat meer voor neerleggen, maar wil er qua stalling zeker niet op achteruit gaan. Ik weet nog niet wat ik doe hoor, ik wil pas verhuizen als ik zeker weet dat die andere stal minstens zo goed is voor Djinty.

Hoe is het met de rest van de Dtjes?

Hoe gaat het eigenlijk met dani, anna? Nog steeds gevaarlijke stunts?
Djinty
Afbeelding
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 10 feb 2010, 08:50

Dat is niet handig als ze nergens vast kan staan...... die tractor dingen liggen er bij ons ook, levens gevaarlijk!!

Ik bedenkt me net als ik verkas met Dakoot dat het D-tjes weekend dan niet in Zeeland gehouden kan worden :n ..........

k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » wo 10 feb 2010, 09:39

Daar had ik al rekening mee gehouden. Tsja Dreeke, tis niet anders. Er zijn wel ergere dingen hoor!!

Maak je geen zorgen, jij hebt andere dingen aan je hoofd!
Hoe gaan ze dat onderzoek doen bij Dakootje? (ik lees net dat zn hoeven op de foto gaan)

En ja, die dingen zijn echt levensgevaarlijk! Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als ze valt, of er tegenaan trapt.. :o
Djinty
Afbeelding
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 10 feb 2010, 11:55

Dat is balen dat je haar nergens veilig aan vast kan zetten.
Zit er netjes een ring in de muur oid? :)

Morgen is de grote dag voor Dakota dus! Zal voor jullie duimen dat alles goed is.

Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » wo 10 feb 2010, 18:19

Rondom Dani is het rustig. Ze is volgens mij wel hengstig hihi. Gisteren stond ze te kroelen met Gillian en daarbij steeds kleine plasjes. Af en toe doet ze gevaarlijke dingen, maar het valt nu wel weer even mee eigenlijk.
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 10 feb 2010, 18:20

Aaaaaah, Dani wordt volwassen :D :D

Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 11 feb 2010, 07:18

Haha ja inderdaad...
Gesloten