Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Yvette_Minouk

Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Bericht door Yvette_Minouk » di 02 feb 2010, 14:36

Ik hoop op een voorspoedig herstel bij Jack, hopelijk doet hij het goed op de MSM!

Evian heb ik afgelopen weekend weer gemeten, maar ook hij is blijven hangen op dezelfde hoogte. Zijn energie gaat denk ik voornamelijk naar het koude weer :+
Hij gaat dit jaar ook niet naar de keuring, tenzij hij nog geruind gaat worden dit voorjaar. Maar die kans schat ik niet zo groot.
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 02 feb 2010, 20:51

Bedankt Anita! Voor de DNA uitleg, als we jouw toch niet hadden +:)+ !

Chuncky, kan me je gevoel over de toekomst goed voorstellen, je koopt zo'n jonkie ook niet om er meteen maanden mee in de lappenmand te zitten!
Vind het super top van je dat je hem iig de kans geeft, en inderdaad, had je voor dit soort dingen maar een glazen bol voor de toekomst!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Eros

Bericht door Eros » wo 03 feb 2010, 21:59

Afbeelding

Eros 3 weken geleden :) :+:
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
roos

Bericht door roos » do 04 feb 2010, 10:25

Zo ben ik ook weer eens.
Hopelijk gaat het snel nog beter met Jack!

Ekdal is vorige week naar de smid geweest en was erg braaf! Ben blij, want het is nogal een draak...

Ik ga wel weer naar de keuring, in Lisse. Hij moet het toch een keer leren....
Dna testen hoeft toch pas voor het 3e jaar?

Qua groei is Ekdal hoog, maar echt breed nog niet..komt wel hoop ik ;) Een echte langpootmug ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 04 feb 2010, 10:32

Aanstaande woensdag gaan onze 4 donders naar de smid.
Ze zijn vandeweek geent, dus wij kunnen het voorjaar tegemoed, hahaha.

Ja, dat klopt, voor het derde jaar moet dat DNA, maar ik ga het morgen ff overmaken, is het maar gebeurd, het moet toch.

Leuk dat je naar Lisse komt Roselie!!! Hoopte ik al, hihi. En gezellig, dan ben ik niet meer ziek, dus word leuk! Ik ga naar Heemstede om te kijken, zonder paardjes dus!

Ewald is ook nog een 'platje' hoog en dun, net of hij ergens tussen klem heeft gezeten, Eachann is wat ronder, haha.
roos

Bericht door roos » do 04 feb 2010, 11:12

Ik heb al iemand gevonden die met Ekdal wil rennen...schaam me stiekem wel dat ik het niet zelf durf maarja...
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 04 feb 2010, 12:27

Moet dat perse voor het derde jaar??
Ik dacht dat ze DNA getest moesten zijn voor het Hoofdstamboek opname.En dat kan je ook als ze 4 of 5 zijn toch?
Maar je hebt gelijk,het moet toch eens,dus wanneer je het doet maakt dan niet uit.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 04 feb 2010, 13:17

Elvis schreef:Moet dat perse voor het derde jaar??
Ik dacht dat ze DNA getest moesten zijn voor het Hoofdstamboek opname.En dat kan je ook als ze 4 of 5 zijn toch?
Maar je hebt gelijk,het moet toch eens,dus wanneer je het doet maakt dan niet uit.
Klopt Desire, als je met 3 jaar niet naar de keuring gaat dan hoeft het nog niet, mag natuurlijk wel. Het mag vanaf veulen afaan. Wij hebben bijv. Ferro en Fendora allebei al DNA getest en ook Celony en Djambo zijn dat al als veulen. Voor Djambo en Ferro, die we beiden zelf gefokt hebben, heb ik het gelijk op de keuring betaald waar ze als veulen waren. Het is dan ook iets goedkoper.
Een veulen en 1 en 2-jarige paarden mogen zonder DNA test naar de keuring maar als je vanaf 3 jaar met je paard naar de keuring wil dan MOET hij DNA getest zijn voor stamboekopname. En zonder stamboekopname mag je niet deelnemen aan de premiekeuring. Om problemen met de tijd te voorkomen kun je het beste laten testen in een rustige periode, dus najaar of winter. In het voorjaar bedenkt iedereen die naar de keuring wil 'oh ja, dat DNA moet ook nog', gevolg grote drukte en stress of die van jou wel op tijd binnen is.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » do 04 feb 2010, 17:39

Eros is ook al DNA getest, door zijn fokker. Rekening heb ik er bijgekregen toen ik hem kocht.

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=37289

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 04 feb 2010, 18:19

Bedankt Anita,zo had ik het inderdaad meegekregen ;)

Vandaag was Elvis erg stout met wandelen.Erg druk buiten en bovenal stierlijk vervelend.2x gesteigert omdat meneer zachte grond voelde en echt gewoon helemaal recht op,dat is hem dus gelijk de kop ingedrukt.En ook heeft hij even geleerd om aan de kant te gaan voor fietsers ipv er dwars door heen!! _-:(
Jeetje wat kan het soms een draak zijn...Nancy bleef ook maar treiteren dat ze blij wat dat ze Emy had :D
Elvis krijgt ook redelijk door hoe sterk hij kan zijn,hebben die van jullie dat al door?
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » do 04 feb 2010, 20:07

Ekdal is ook met regelmaat druk met wandelen, vooral als ie iets engs ziet/iets nieuws. Gesteigerd heeft ie nog niet gedaan buiten, en hoop ook niet dat dat gaat gebeuren....
Sterk is Ekdal sowieso soms heeft ie het wel weer door, maar ik ben hem voor...dus dat scheelt een hoop.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 04 feb 2010, 20:37

Nee Desire Emy doet dat (nog) niet. Ze gooit net als Elvis wel met haar hoofd maar gaat niet steigeren. Jeetje joh hij stond helemaal recht overeind! Moet wel zeggen dat ik er niet bang voor zou zijn hoor want zoals je weet sta ik er liever naast als erop! Maar liever helemaal niet!

Emy is wel een tutje op de weg, ze is nergens bang voor maar ze mutst vaak. Oh griezelig. En als er dan iets anders aankomt ofzo kijkt ze er ineens niet meer naar en is het niet eng meer ook... En plassen vind ze griezelig. Terwijl ze op het strand wel door plassen heen ging. En zelfs tot haar knieen in de zee ging.

We hebben gelukkig allebij gewoon het goeie paardje gekocht. Emy wat rustiger en jij wat pittiger! Ik kan dat pittige niet meer hebben joh met dat lichaam van een bejaarde ben half van titanium hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » do 04 feb 2010, 23:07

Eros begint het ook flink door te krijgen dat hij sterk kan zijn. Maar hij weet gelukkig ook dondersgoed dat hij goed op z'n flikker krijgt als hij met me aan de haal gaat. Dus 9/10 x is het een klein sprongetje, maar gelukkig nog nooit *klopt het af* een erge steiger wandeling meegemaakt.

Bij Eros is het buiten wel erg wisselvallig moet ik zeggen. De ene keer is hij heel lief, dan schrikt hij werkelijk nergens van; tractoren niet, vrachtwagens niet, motoren niet, blaffende honden niet... En de andere keer gaat hij echt zoeken en kan hij al weg schieten van een blaadje die voor zijn neus op de grond valt.. :=

Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 05 feb 2010, 18:21

Zal ik een nieuw topic maken als we bij blz 35 zijn?

Wat doen jullie in / aan met de keuring, gewoon halster of al een bitje,aangezien je met regelmaat 2 jarige in het boekje ziet met bit..
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 05 feb 2010, 19:21

Ja Goed hoor Roos, doe je dan ook leuk een beginpost met foto's en info van alle E-tjes, zoals je bij de voorgang letters ziet, lijkt met leuk.

Met de keuring doen we gewoon weer zo'n keuringhalster om, net als vorig jaar.
roos

Bericht door roos » vr 05 feb 2010, 19:46

Ik doe denk ook gewoon een halster met ketting....
Het moet nu gewoon beter weer worden, kan Ekkie Gekkie met zijn lekkere bekkie zonder witte vlekkie lekker het land op!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 05 feb 2010, 22:06

Wij doen ook halster met ketting. Bit vind ik nog te vroeg, of je moet daar al op tijd mee beginnen te oefenen. Maar dan vind ik het eigenlijk nog te vroeg.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 05 feb 2010, 22:29

Ik loop geen keuringen maar met Emy heb ik echt nergens last van. Die loopt gewoon netjes met een touwtje. Elvis is wel wat aanweziger als voorheen en geloof dat Dees ook wel een ketting wilde proberen eerdaags :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » za 06 feb 2010, 13:11

Maar met wandelen thuis gebruik ik gewoon touw hoor, alleen met de keuring wel.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 06 feb 2010, 13:28

Eros schreef:Eros is ook al DNA getest, door zijn fokker. Rekening heb ik er bijgekregen toen ik hem kocht.
Ik heb eerder het idee dat je de rekening hebt gekregen om nog te betalen. Kijk maar eens in onderstaand topic of je zo'n sticker achter in het paspoort hebt of alleen een rekening.

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... &start=660 (even een stukje naar beneden scrollen)
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Gesloten