In echtscheiding..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Amber_

In echtscheiding..

Bericht door Amber_ » di 19 jan 2010, 16:08

Gisteren rond 12 uur snachts werd ik gebelt door Dirk. Hij woont op de boederij waar mijn paardjes staan.

Hij was gebelt door een man dat er een paard met rood/wit/blauwe deken in hun schuur stond, -:(- Toot dus. Ik zakte zowat door de grond, wat een stress ! Gelukkig wilde Dirk hem voor mij op halen.. Ze waren er al onderweg naar Toot. Toch was ik bang dat hij Toot misschien niet kon houden, dus toch in auto. Na 10 min werd ik gebelt dat hij weer op stal stond. GELUKKIG! Tootje had niks aangericht aan schade en heeft zelf gelukkig ook niks ! 8)

Maar vandaag werd ik weer gebelt door Dirk; "Je paarden trappen elkaar nog is dood ?! Alle kleden zijn kapot en af en ze zijn echt gericht bezig". :x

Ik als een gek in de auto erheen.. Ik kwam aan en toen stonden ze gelukkig rustig. Niet eens zover van elkaar af. Maar die dekens ?! Naja dekens, er was niks meer van over ! |o
Toot had 2 dekens op, 1 lag door midden ergens in de blubber.. de ander had hij nog half om (zon spijkerdeken).
Fjordy die zat vast in zijn bovenste deken, half om ze hals en kont. Geen idee hoe hij dat voor
elkaar heeft gekregen ! Die onderste deken was helemaal opengescheurd, kon hem zo open en dicht klappen. :=

En wat zagen ze eruit ?! Helemaal zwart, van hun oren tot hun staart.. Overal blubber. Alsof ze omgevallen zijn met steigeren ofzo. Gelukkig niks 'ernstigs', Fjordy had bloed onder zijn kaak maar geen grote wond. En beide hadden hier en daar wat happen..

Gelijk nieuwe dekens gekocht ( }-o ) en lijntje in de wei gespannen. En nu staan ze zo rustig.. langs lijntje, beetje te snuffelen aan elkaar. :? Lijntje laat ik nog even paar daagjes hangen, kijken hoe het eind van de week gaat.

Snap er werkelijk waar niks van ?! Het was geen lief spelen dit, want dat ken ik wel..
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Fran

Re: In echtscheiding..

Bericht door Fran » di 19 jan 2010, 16:20

Jeetje, nou dan schrik je je ook rot! Misschien in elkaar blijven hangen met steigeren idd. Gelukkig zijn ze er letterlijk met wat kleerscheuren vanaf gekomen.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
nina1993

Bericht door nina1993 » di 19 jan 2010, 16:32

Jeetje Amber, daar hadden we het zondag nog over en pof 2 dagen later is het raak. Hopen dat het nu wel goed blijft gaan.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Amber_

Bericht door Amber_ » di 19 jan 2010, 16:36

Jaa klopt !
Tootje begint wat meer voor zichzelf op te komen. En spelen doen ze nog steeds, wel is wat harder nu dan vroeger. Maar zodra je er één weg haalde, deed de ander niks dan gillen tot ze elkaar weer zagen. 8)7

Waarschijnlijk waren ze elkaar even goed zat ...
Fran schreef:Jeetje, nou dan schrik je je ook rot! Misschien in elkaar blijven hangen met steigeren idd. Gelukkig zijn ze er letterlijk met wat kleerscheuren vanaf gekomen.
Jaa idd, dat is wel truucje wat ze vaak samen doen.
Maar ook wel echt hoog naar achter trappen en dan vast komen te zitten ofzo :=
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Anouska

Bericht door Anouska » di 19 jan 2010, 16:49

Jeetje Amber, dat is echt flink schrikken! Hopelijk gebeuren en niet weer zulke dingen en blijven ze ieder aan hun eigen kant.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 19 jan 2010, 16:55

Jeetje hoop dat ze toch als nog later weer bij elkaar kunnen. Zou jammer zijn als je je paardjes uit elkaar moet halen
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 19 jan 2010, 17:16

Jeej, mss is Toot aan het ontdekken dat hij toch iets meer mans is dan Fjordy. En wil Fjordy toch nog niet zomaar het leiderschap opgeven.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
colunder

Bericht door colunder » di 19 jan 2010, 17:28

Dat denk ik ook ja!
Toot wordt volwassen en zal de baas willen worden,zeker als hengst zijnde.
Als Fjordy zich daarbij neer kan leggen zal het wel goedkomen tussen die 2, maar het kan ook een gevecht blijven denk ik.
Hopelijk kunnen ze snel weer bij elkaar zonder te vechten,maar ik zou er wel voorzichtig mee zijn .
Succes ermee!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Amber_

Bericht door Amber_ » di 19 jan 2010, 17:40

Jaa idd, al twijfel ik daar aan..
Want normaal zijn het wel vriendjes voor het leven idd, maar Toot laat wel zich wel minder commanderen als vroeger. Toch weten ze van elkaar wel wat wel en niet kan, maar misschien dat ze het nu even zat waren !

Ze stonden nu wel over het lijntje weer te snuffelen, en naast elkaar te doezelen. 8)7
Toch hebben ze even pech, ze wachten maar tot van weekend.
nancy imka schreef:Jeetje hoop dat ze toch als nog later weer bij elkaar kunnen. Zou jammer zijn als je je paardjes uit elkaar moet halen
Jaa, zou ik ook echt jammer vinden. Ze waren altijd super leuk met elkaar
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 19 jan 2010, 18:20

Krijgen wij de primeur om ze dan weer bij elkaar te zien?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Amber_

Bericht door Amber_ » di 19 jan 2010, 18:20

leoensuzanne schreef:Krijgen wij de primeur om ze dan weer bij elkaar te zien?
:)) Haha ja
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 19 jan 2010, 18:22

Balen...

Je hebt kans dat Toot wat volwassener wordt en zich de wet niet meer altijd door Fjordy laat voorschrijven...
Toot is ook nog een hengst...

Sjol en Rik zijn dikke vrienden, maar laat ik het zo zeggen, als er eten in het spel is, dient Rik niet in de buurt te komen... Kan me voorstellen dat als Rik om wat voor reden wat brutaler zou worden dat ook een berg stampij oplevert.
Die staan ook zo vriendjes te zijn en zo is het mot, gelukkig niet zoals bij Toot en Fjordy.
Hou die 2 goed in de gaten, handig zou zijn als er even werd bepaald wie er vanaf nu chef is.. Blijven ze ruzien, tja, dan moet je iets anders verzinnen.

Stoute pony's!!!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
foss

Bericht door foss » di 19 jan 2010, 18:27

Erg jammer dat ze elkaar in de haren vliegen, ik denk dat toot zijn mannelijkheid aan het ontdekken is.
Het gebeurt wel vaker eerst erg lief met elkaar en dan vallen ze elkaar gewoon aan, ik heb zelf ook jaren een hengst gehad het ging altijd goed naast de rest van de paarden maar op een dag ging het helemaal mis hij had de stalenbak gesloopt en hij was bezig mijn fries af te maken ik wist niet wat ik mee maakte een bloedbad.
De fries zijn hals was stuk een grote winkelhaak erin dit wil je niet mee maken, ik was toen hoogzwanger maar ben wel tussen beiden gegaan misschien wel dom maar ik kon het niet aan zien.

Dus kijk als je blieft uit met hengsten want ze kunnen zomaar uit het niets iets doen en dan zijn ze blind en willen alleen maar moorden.

Heel veel succes ermee
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Amber_

Bericht door Amber_ » di 19 jan 2010, 18:41

foss schreef:Erg jammer dat ze elkaar in de haren vliegen, ik denk dat toot zijn mannelijkheid aan het ontdekken is.
Het gebeurt wel vaker eerst erg lief met elkaar en dan vallen ze elkaar gewoon aan, ik heb zelf ook jaren een hengst gehad het ging altijd goed naast de rest van de paarden maar op een dag ging het helemaal mis hij had de stalenbak gesloopt en hij was bezig mijn fries af te maken ik wist niet wat ik mee maakte een bloedbad.
De fries zijn hals was stuk een grote winkelhaak erin dit wil je niet mee maken, ik was toen hoogzwanger maar ben wel tussen beiden gegaan misschien wel dom maar ik kon het niet aan zien.

Dus kijk als je blieft uit met hengsten want ze kunnen zomaar uit het niets iets doen en dan zijn ze blind en willen alleen maar moorden.

Heel veel succes ermee
Zo ja dat is wel heel heftig zeg :j.
Scheelt natuurlijk wel dat er bij ons geen andere paarden zijn, of te zien zijn. Dus zijn altijd met elkaar, hebben geen ander. Misschien dat Fjordy wel het laatste beetje Hooi wilde opeten en dat Toot dat ook wel keer wilde haha ~~}> .

Waren net geweest, en ze waren weer lief aan eten. Hopen dat zo blijft nu..

Ik heb vaker met hengsten gewerkt, gelukkig heb ik dat 'blind zijn en moorden' nog nooit zo gezien. Wel is natuurlijk dat ze ontzettend uit hun vel springen.. Situaties moet je ook niet uitlokken idd.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Lisa

Bericht door Lisa » di 19 jan 2010, 18:43

Dat was ook schrikken!! Het kan soms erg hard gaan paarden onderling. Gelukkig hebben ze verder niks en zijn alleen de dekens aan gord. Hopen dat ze wel weer wat beter met elkaar kunnen over een tijd
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
roos

Bericht door roos » di 19 jan 2010, 20:24

Dan schrik je je idd wel erg rot...Hopelijk zijn ze snel weer vriendjes!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 19 jan 2010, 20:42

Wel balen zeg dat ze elkaar zo in de haren vliegen.
Ik hoop voor je dat het straks toch weer wat beter gaat.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Denise

Bericht door Denise » di 19 jan 2010, 21:39

Dat is heel vervelend zeg! Gelukkig mankeren de paarden niets en is het bij kapotte dekens (en een klein wondje) gebleven.
Helaas kunnen veel hengsten niet altijd even makkelijk met soortgenoten.. Is het de bedoeling dat Toot hengst blijft?
A Quarter Horse Of Course
...maar fjorden zijn ook leuk hoor. Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » di 19 jan 2010, 21:43

Denise schreef:Dat is heel vervelend zeg! Gelukkig mankeren de paarden niets en is het bij kapotte dekens (en een klein wondje) gebleven.
Helaas kunnen veel hengsten niet altijd even makkelijk met soortgenoten.. Is het de bedoeling dat Toot hengst blijft?
Ja Ja :j
Tootje staat in geschreven voor HK van 27 maart. :)

Scheelt natuurlijk dat Toot al vanaf 4 maanden oud bij Fjordy staat..
Hopen dat morgen weer stuk beter is !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
harsan

Bericht door harsan » di 19 jan 2010, 22:10

Lastig zeg Amber! Helaas is het zo dat het vaak niet uitmaakt of ze elkaar al lang kennen. Onze hengsten staan vanaf de geboorte tot 3 1/2 jaar bij elkaar in de kudde. Dag en nacht. De ervaring leert dat ze vanaf die leeftijd inderdaad de machtsstrijd aangaan en daar hoort elkaar "slopen" helaas nog wel eens bij. Ook als ze vervolgens op stal komen zien we vaak dat het hanengedrag niet ophoudt dus vanaf die leeftijd mogen ze bij ons gewoon niet meer bij elkaar. (ook niet als er 1 geruind is) Natuurlijk kennen wij ook de verhalen waar het wel goed gaat en Fjorden zijn vaak wat gemoedelijker dan de warmbloeden maar gezien het feit dat Toot al eens geprobeerd heeft om Fjordy "op zijn plek te zetten" zou ik er persoonlijk voor kiezen om ze toch maar gescheiden houden door een draadje.
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Plaats reactie