Medische keuring voor aankoop

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Gerritje

Re: Medische keuring voor aankoop

Bericht door Gerritje » za 16 jan 2010, 11:03

Ik heb al mijn paarden laten keuren.

Benji de arabier zowel klinisch als ront. en er zijn scan's gemaakt. Hij heeft gekoerst en ik wilde zeker weten dat er geen oude blessures op de pezen zouden zijn. Dat was al met al een behoorlijk duur grapje.

Zoef heeft de eerste keer op de buigproef een kleine reactie gegeven. Ik heb hem toen nog door twee andere (1 eigen) dierenartsen laten bekijken. Hier was de buigproef goed. Maar heb wel voor de zekerheid been op de foto gezet. Er was niets dus gekocht.

Een keuring blijft een moment opname. en de vraag is wat doe je bij de uitslag. Ga je als je foto's hebt een paard laten staan op een 2-tje of niet?

Ik zou altijd voor een klinische keuring gaan en indien nodig op de foto's bij Fjorden.
---
Sjolvir

Re: Medische keuring voor aankoop

Bericht door Sjolvir » za 16 jan 2010, 12:15

2 tje mag van mij mee, wel afh. van wat waar en hoe.
3 tje blijft staan... vandaar dat stippel laatst niet mee mocht met mij naar stal...
5 jaar 3 maand aan het werk en 3en op je straalbenen... Klinisch helemaal goed.

Sjol overigens wel klinisch gekeurd, door deze gek zelf.. niet rontgenologisch :o .
Maar ze kwam ook eigenlijk alleen als verzorgpaard.... :D 8)7
Toen ik haar ooit dik 7 jaar geleden meenam...
(was voorwaarde voor in de lessen lopen, andes mocht ze daar niet op stal staan).
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Plaats reactie