Het F-jes topic, de jongste generatie
Re: Het F-jes topic, de jongste generatie
Deze halsters waren er in div. maten, veulen, pony, cob en full. En misschien ook nog wel Shetland maar dat weet ik niet zeker. Wij hebben de veulenmaat, het is een groot veulenhalster, hoef je een klein pasgeboren veulentje niet om te doen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Dat foal halster past Ferro nu nog? Ik denk dat de cob die ik wil kopen dan te groot is idd. Maar het geweldige halster dat ik van Andrea en Lot kreeg past nog steeds, maar niet lang meer denk ik
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Denk dat je met Cob idd nog ff te vroeg bent Ivonne. Als ik me goed herinner heb ik het ponyhalster voor het eerst bij Hay aangedaan op z'n 4,5 maand, was toen eigenlijk nog veel te ruim, maar niet dat het nog van z'n hoofd zakte.
Daar heeft hij ingepast tot 1,5 ofzoiets, vanaf toen heeft hij cob.
Daar heeft hij ingepast tot 1,5 ofzoiets, vanaf toen heeft hij cob.
Laatst gewijzigd door Jilly op vr 08 jan 2010, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
haha, zo slecht kan ik dus schatten.......
Baranna 13-5-2006
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Cajra en Damaris konden met een half jaar een ponyhalster hebben, maar Finnea nog niet...die heeft toch wel een fijn koppie merk ik nu. Ach als ze die enorme kaken van moeders krijgt, komt dat nog helemaal goed later 

Hier hebben alle 5 de veulens dit halster nog gewoon aan. Past nog prima. Bij Fendora heeft het wel de langste tijd geduurd denk ik maar de rest kan er nog wel even mee toe.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Getsie, wat erger ik me aan Fatoush als de paarden een biet krijgen. Hij is geobsedeerd door dat ding
. Finnea en Fatoush staan in een grote stal, in 2 hoeken staat een voerbak. Daar krijgen ze elk een biet in. Maar Fatoush wordt gek als hij hoort dat Fin ook aan een biet knaagt. Hij stormt dan op Fin haar bak af en pakt die biet. Fin sjokt naar de andere bak en neemt een hap van die biet. Zodra Fatoush dat hoort stormt hij weer naar díe bak. Zo krijgen ze wel hun beweging. En Fin eet meer dan Fatoush, die is te opgefokt.

Baranna 13-5-2006
Fjelldal heeft nu ook al een pony halster 

http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage
Wendrika
Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013
Patricia
Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Paarden(sport)massage
Wendrika

Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013

Patricia

Ik moet wel stiekem beetje lachen om het bietenverhaal
ik zie het al helemaal voor me.. de hebberd! 

Ik vind Fatoush en zijn bieten stiekum ook wel om te lachen. Maar snap wel dat je er helemaal flauw van wordt. Ik kan er ook slecht tegen als een paard boos gaat doen om eten..
Zag vanmiddag wat te donkere plekken liggen in de sneeuw. Moest volgens mij urine zijn, maar was echt heel donker. Had zelfs een beetje het idee dat er bloed bij zat..
Wel even alle paarden onder staart en buik gecontroleerd, maar zag zo niets.
Ik zag gisteren Falco wel plassen en was niet blij met wat daar uitkwam. Erg donker en niet helder. Dus ik vermoed dat de plekken in de wei ook van hem zijn. Volgens mij drinkt hij te weinig. Even goed in de gaten houden dus!!
Vanmiddag gelijk een bak niet te koud water voor hem neergezet en toen nam hij wel gelijk een goede teug.
Even allemaal goed in de gaten houden en als ik blijf twijfelen gaan ze op stal (een nacht of paar nachten ofzo) kan ik zien wie hoeveel gedronken heeft en wat er in de stal ligt na een nacht.. Morgen ook maar eens de thermometer erbij pakken..
Zag vanmiddag wat te donkere plekken liggen in de sneeuw. Moest volgens mij urine zijn, maar was echt heel donker. Had zelfs een beetje het idee dat er bloed bij zat..
Wel even alle paarden onder staart en buik gecontroleerd, maar zag zo niets.
Ik zag gisteren Falco wel plassen en was niet blij met wat daar uitkwam. Erg donker en niet helder. Dus ik vermoed dat de plekken in de wei ook van hem zijn. Volgens mij drinkt hij te weinig. Even goed in de gaten houden dus!!
Vanmiddag gelijk een bak niet te koud water voor hem neergezet en toen nam hij wel gelijk een goede teug.
Even allemaal goed in de gaten houden en als ik blijf twijfelen gaan ze op stal (een nacht of paar nachten ofzo) kan ik zien wie hoeveel gedronken heeft en wat er in de stal ligt na een nacht.. Morgen ook maar eens de thermometer erbij pakken..
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Ik moest ook wel lachen Ivonne om je bietenverhaal maar kan me ook voorstellen dat je je ergert aan zijn gedrag. Doet ie dat alleen met een biet of ook met ander eten?
Hier krijgen de paarden warm water in hun bakken. Ze krijgen dan niet zo'n koude plomp binnen en het duurt ook even wat langer voordat het weer bevroren is.
Hier krijgen de paarden warm water in hun bakken. Ze krijgen dan niet zo'n koude plomp binnen en het duurt ook even wat langer voordat het weer bevroren is.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Bij bieten en wortels. Met biks valt het mee. En na het eten van bieten, wortels of biks staan ze samen van een plakje hooi te knabbelen. Ze slapen ook tegen elkaar aan, te schattig. Gaat alleen om eten dus. Ik hoop alleenniet dat hij voedernijd krijgt zoals Baranna. Maar als ik de stal inkom geeft hij me meteen een kus, tegen mij is hij heel lief.
Hier gooi ik ook lauw water in de bakken hoor. Ik vind de urinevlekken ook donkerder dan anders. Hier thuis niet, maar de paarden van de zorgboerderij hebben ook bruin-achtige urine, raar gezicht. MIsschien idd te weinig drinken=
Hier gooi ik ook lauw water in de bakken hoor. Ik vind de urinevlekken ook donkerder dan anders. Hier thuis niet, maar de paarden van de zorgboerderij hebben ook bruin-achtige urine, raar gezicht. MIsschien idd te weinig drinken=
Baranna 13-5-2006
Ik doe ook lauw water in de bak. Paarden zijn verder goed levendig en eten goed.
Ik zie het wel even aan.
Ik zie het wel even aan.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

Fiorano en Aiden hebben ook allebei maat Pony van de halsters.
Die van mijn krijgen gewoon koud water, eten goed en zijn levendig
Die van mijn krijgen gewoon koud water, eten goed en zijn levendig

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Fayah krijgt ook gewoon koud water.
Geen problemen.
Ik vond het vanmiddag wel sneu, er lag echt een dikke laag sneeuw op haar rug en ze wilde met zijn drieen wel heel graag naar binnen.
Toch vind ik het wel fijn dat ze 's avonds lekker binnen staan.
Nu viel het mij weer op dat ze weer gegeroeid was en ze begint nu echt goed in de rui te raken.
Dat is nu toch te zot voor woorden.
Geen problemen.
Ik vond het vanmiddag wel sneu, er lag echt een dikke laag sneeuw op haar rug en ze wilde met zijn drieen wel heel graag naar binnen.
Toch vind ik het wel fijn dat ze 's avonds lekker binnen staan.
Nu viel het mij weer op dat ze weer gegeroeid was en ze begint nu echt goed in de rui te raken.
Dat is nu toch te zot voor woorden.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Gelukkig neemt Fin het gekke eetgedrag van Fatoush niet over
Oh Ivonne, ik had nog een ponyhalster liggen die Fatoush denk ik wel past. Hij was Finnea nog te groot. Weet niet of je 'm mooi vindt, maar neem hem deze week voor je mee.

Is goed. Ik heb die van Finnea even gepast. Past Fatoush nog makkelijk idd. Dit is wel diezelfde die ik ook uitgezocht had bij de Welkoop.
De paarden zijn lekker aan het dollen in de sneeuwduinen. Maar elke keer als ik naar buiten ga met mijn camera stoppen ze en komen ze naar me toe. Ik vind het te koud om me verdekt op te stellen
De paarden zijn lekker aan het dollen in de sneeuwduinen. Maar elke keer als ik naar buiten ga met mijn camera stoppen ze en komen ze naar me toe. Ik vind het te koud om me verdekt op te stellen
Baranna 13-5-2006
Fjellko heeft een shetland halster om dat past hem nog prima, hij geniet samnen met Fedor van de sneeuw en het is een echte ijsbeer geworden.
Groeien doet hij als kool, hij gaat alleen maar de lucht in niet de breedte.
Groeien doet hij als kool, hij gaat alleen maar de lucht in niet de breedte.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ik moet bijna Cob halster gaan kopen...
Aiden heeft nog maar 1 gaatje om groter te maken
.
Fiorano ook nog maar 2
.
Aiden heeft nog maar 1 gaatje om groter te maken

Fiorano ook nog maar 2

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Jammer dat je geen leuke foto's hebt kunnen maken Ivonne! Ligt er bij jullie nog veel sneeuw? Zal morgen weer een poging doen. Zo jammer alleen dat er geen actie meer in zit zodra je bij ze in de buurt bent 
Ben wel erg benieuwd hoe Fin zich morgen met enten gaat gedragen

Ben wel erg benieuwd hoe Fin zich morgen met enten gaat gedragen