Dekentjes voor nood?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
nina1993

Dekentjes voor nood?

Bericht door nina1993 » vr 01 jan 2010, 12:54

Nu ons shettenspul wat ouder aan het worden is wil ik eigenlijk een dekentje voor nood achter de hand hebben. Voor een shet vergt dat altijd wat meer zoekwerk dan voor een groter paard omdat niet iedere ruitersportzaak die maten op voorraad heeft.

Ze staan hier 24/7 buiten dus het moet sowieso een regendekentje zijn, maar dan? Onze shetten kiezen 9 van de 10 keer de winter uit om ziek te worden en hebben dan dus al een dikke wintervacht. Wat is dan wijsheid om te doen?

Ik neig zelf naar een 100 grams dekentje, maar ben ook wel benieuwd naar jullie idee.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Ilonka

Re: Dekentjes voor nood?

Bericht door Ilonka » vr 01 jan 2010, 18:44

Ik zou er voor kiezen een (goed) ademende regendeken achter de hand te hebben. Een deken die je ook op natte paarden kan leggen en waar ze toch droog onder vandaan komen. Wordt de keuze wel beperkt vrees ik denk dat je dan richting Bucas/Rhino/Rambo moet denken.
Die zijn er ook wel in (hele) kleine maatjes, je ziet ze op MP nog wel eens voorbij komen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 02 jan 2010, 16:39

Ik heb ook een regendekentje en een fleecedeken achter de hand, maar nog nooit nodig gehad. Volgens mij zijn deze van premiere. Voor shetspul kan ik je aanraden eens in Engeland te zoeken. Daar hebben ze veel meer. Ik heb daar ook mijn Rambo eczeemdeken gehaald en dat scheelde ENORM met NL zelfs met verzendkosten.
Ik heb ze hier besteld http://www.horseloverz.co.uk/ heb nog niet gekeken of ze ook regendekens hebben, maar ik denk het wel. Kon daar zelfs met paypal betalen (handig als je geen creditcard hebt) Duurde wel twee weken voordat het binnen was.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 02 jan 2010, 17:30

piafferuitersport.nl even checken, die hebben klein grut ind e aanbieding
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
foss

Bericht door foss » do 07 jan 2010, 06:33

Hoi Yvonne,

Ik denk als je een regendeken neemt met 100 grams voering dat het voldoende is met hun dikke vacht eronder, let wel op dat je sterke kwaliteit moet hebben anders is het zo stuk.
Ik heb mijn hengst als hij geschoren is onder een 300 grams deken binnen staan en dat is voldoende.
Heb zelf net een deken besteld bij Moonlightfarm super kwaliteit en redelijk betaaldbaar.
Succes
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 07 jan 2010, 07:25

Onze Jasmijn staat ook onder een dekentje. Gewoon omdat ze dat lekker vindt. Wij hadden een staldeken, maar die is kapot, een zweetdeken en 2 buitendekens. Ik weet niet hoeveel grams, maar ik denk 100 of 200 grams.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
nina1993

Bericht door nina1993 » do 07 jan 2010, 09:55

Dank jullie wel! Dan ga ik eens kijken naar een 100 grams. Moonlightfarm vindt ik een goede. Haalde ik ook altijd de veulenhalstertjes vandaan.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » do 07 jan 2010, 10:22

shetten dekens vind je tegenwoordig overal hihi, zoekeens op QHP die hebben prima regendekentjes die goed zijn.

Veel zaen hebben ze of kunnen ze anders bestellen.

Ik heb evt ook nog wel wat liggen.
Plaats reactie