weiland vragen
- Brittlover
Re: weiland vragen
heey
wat leuk! heb je alleen dat eerste stuk of ook nog dat lange stuk erachter. ik neem tenminste aan dat je het stuk bedoelt waar uliska en wendela ook op stonden.
wat leuk! heb je alleen dat eerste stuk of ook nog dat lange stuk erachter. ik neem tenminste aan dat je het stuk bedoelt waar uliska en wendela ook op stonden.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Wei waar Nisko en Anka staan wordt in het voorjaar 1x geinjecteerd en dat is voldoende. Gras groeit er echt keihard van, vooral in het begin. Ik ga niet zeggen dat je het kan zien groeien, maar daar komt het wel bijna op neer haha. Er is toen paardengras ingezaaid, welk mengsel weet ik zo niet
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- Rosantjuh(L)banjer
ik weet niet wat voor gras hier staat we hebben er de eerste 2 jaar niet zo veel aangedaan deze winter komt er kalk op en ook komen de schapen van mijn buurman hier nog even logeren. verder groeit het echt als kool en ziet het er op en top uit. zit er over te denken volgend jaar wanneer ze er niet meer op kunnen mest er op te gooien maar gewoon de mest met vlas die we hier zelf hebben
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Volgens mij heeft het weinig zin om te bemesten voordat het gras uitgekomen is en gaat groeien, dan is de voeding al lang uit de bodem gespoeld.Tamara schreef:en hoe vind je iemand die je land injecteerd?
dus dan is het plan, asap een bodemonderzoek doen om te zien wat er o moet, dat was ik al van plan. Dan bemesten, dan culivator en dan zaaien?
Van bemesten met kunstmest of andere mest gaat een paard niet uit zichzelf schuren. Maar het gras gaat wel harder groeien en bevat daardoor meer suikers en eiwit, wat weer niet handig is voor exceempaarden.

Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

- Machteld&Falco
Er is kunstmest speciaal voor paardenweides waarbij het nitraat heel geleidelijk wordt afgegeven om hoog eiwitgehalte in het gras tegen te gaan. Dit gooien wij al jaren op onze wei, gaat prima.Jilly schreef:Dat is mij ook altijd verteld. Beter geen kunstmest en ook geen kippenmest (ivm veel te vet) Over varkensmest zit ik nu te twijfelen wat gezegd is...Yfke-lover schreef:Mij is verteld dat je paardeweiden niet mag bestrooien met kunst mest daar kunnen paarden van gaan schuren onzin of niet maar bij ons komt er alleen koeienmest op( in) de wei waar de paarden lopen
Maar enfin, hier dus ook enkel koeienmest op de wei en dat gaat prima met Hay z'n jeukies!
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Ik heb het er even met mijn vader over gehad..
Als er wat op staat moet je het land eerst omlpoegen voor je gaat zaaien. Je kunt eventueel voor het ploegen drijfmest uitrijden, maar heeft niet zo heel veel zin aangezien het dan te diep in de bodem komt, gras heeft maar korte worteltjes..
Na het ploegen moet je het land uiteraard egaliseren en kalk strooien om de juiste zuurgraad te krijgen.
Je kunt zaaien met een cultivator of een rotorkopeg om de kalk goed in te werken.
Een goed grasmengsel is BG11, BG staat voor Blijvend grasland en dat zijn meerdere grassoorten door elkaar.
Vervolgens liever geen drijfmest want dan maakt je je land weer kapot..
Je moet er kunstmest op strooien met weinig stikstof, want dat zorgt voor eiwitten, maar met veel kali en fosfaat.
Na een half jaar er eigenlijk pas drijfmest op doen als je dat zou willen..
Als er wat gras staat moet je ook even goed kijken naar onkruid, door het ploegen kunnen die weer een kans krijgen, worden naar boven gewerkt.. Steekt er een hoop de kop op, meestal zijn ze langer dan het gras dan even een keer afmaaien voor ze gaan zaden!!
Als er wat op staat moet je het land eerst omlpoegen voor je gaat zaaien. Je kunt eventueel voor het ploegen drijfmest uitrijden, maar heeft niet zo heel veel zin aangezien het dan te diep in de bodem komt, gras heeft maar korte worteltjes..
Na het ploegen moet je het land uiteraard egaliseren en kalk strooien om de juiste zuurgraad te krijgen.
Je kunt zaaien met een cultivator of een rotorkopeg om de kalk goed in te werken.
Een goed grasmengsel is BG11, BG staat voor Blijvend grasland en dat zijn meerdere grassoorten door elkaar.
Vervolgens liever geen drijfmest want dan maakt je je land weer kapot..
Je moet er kunstmest op strooien met weinig stikstof, want dat zorgt voor eiwitten, maar met veel kali en fosfaat.
Na een half jaar er eigenlijk pas drijfmest op doen als je dat zou willen..
Als er wat gras staat moet je ook even goed kijken naar onkruid, door het ploegen kunnen die weer een kans krijgen, worden naar boven gewerkt.. Steekt er een hoop de kop op, meestal zijn ze langer dan het gras dan even een keer afmaaien voor ze gaan zaden!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
omploegen gaat hier helaas niet. Er zitten nl 2 oude mega kippenschuren in de grond.
Als de sneeuw weg is, moet de onkruid eerst doodgespoten owrden.
daarna zal ie met een culivator losgetrokken worden, en bekalkt worden.
daarna als het voorjaar word kan de grasmenging er op, en tegelijk kunstmest er achter aan. Ik heb een weilandmengsel besteld bij een speciaal bedrijf.
de paardenwei extra
http://www.tenhaveseeds.nl/artikelgroep.php?id=3
Als de sneeuw weg is, moet de onkruid eerst doodgespoten owrden.
daarna zal ie met een culivator losgetrokken worden, en bekalkt worden.
daarna als het voorjaar word kan de grasmenging er op, en tegelijk kunstmest er achter aan. Ik heb een weilandmengsel besteld bij een speciaal bedrijf.
de paardenwei extra
http://www.tenhaveseeds.nl/artikelgroep.php?id=3
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Hier mest van koeien en een combi met paardenmest
Hier ook combi paarden- en koeienpoep (de laatste wordt 2x per jaar geïnjecteerd). Ben toch wel dankbaar dat ik een broer heb die als hobby een zgn. "microloonbedrijf" heeft en een boer in de buurt die graag een paar keer per jaar z'n stront bij ons wil dumpen!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012