Kind van Zanielle heet inderdaad Danielle, misschien is er ook wel een voorouder.leoensuzanne schreef:Ik weet dat de fokker van Zanielle vaak probeert namen uit zijn familie te gebruiken. Ws hadden ze geen Zanielle, maar mss wel een Danielle en heeft hij de D verandert in een Z.Karien_24 schreef:Ook ik heb even gezocht maar Zanielle betekent helemaal niks. Op google is ook niks te vinden over mijn naam. Dus Zanielle en ik hebben allebei pech...onze namen hebben geen betekenis.
Betekenis van jullie fjordennaam?
Re: Betekenis van jullie fjordennaam?
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
- Machteld&Falco
Falco betekent zoveel als valk.
En dan heb je natuurlijk ook de bekende (maar Uberslechte) zanger, een fietsenmerk en een nintendopersonage die Falco heetten
En dan heb je natuurlijk ook de bekende (maar Uberslechte) zanger, een fietsenmerk en een nintendopersonage die Falco heetten

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Als ik google op Rosco krijg ik Roscoe (wat ook wel logisch is want dat is zelfs in the dukes of hazzard zo
):
Roscoe is een Noorse jongensnaam.
De betekenis van de naam is `hert bos`.

Roscoe is een Noorse jongensnaam.
De betekenis van de naam is `hert bos`.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ulrieke is de enigste naam die daadwerkelijk bij ons een betekenis heeft, ze is vernoemd naar mijn overleden oma Riek.
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
- Cindy+Uniek
uniek en dj
moet ik daar iets aan uit leggen
hihi
moet ik daar iets aan uit leggen

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Vlin is vernoemd naar zijn moeder, Kavlin. Kävlinge is een plaats in zweden.Jankeke schreef:Vlin betekent helemaal niets, nada, noppes, ingenting. Vind ik erg jammer. Ik ben van de namen met betekenissen. In het Noors bestaan volgens mij niet eens woorden die beginnen met Vl....
Verder is Don Miguel Kavlin een boliviaanse sjamaan.
Vlin is een bekende naam bij de fjordenfokkers in Nederland.
Vlin is de vader van een aantal fjorden.
En niettemin is Vlin gewoon jouw lieve pantoffel. Dat is de belangrijkste betekenis van zijn naam!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Ilona@ Je hebt helemaal gelijk vooral dat laatste!!!

All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Amon Dhay betekend Nacht..
Amon dhay is in de nacht geboren namelijk
Amon dhay is in de nacht geboren namelijk

Amon-dhay mijn Schatje!! 
(Manus x Ragni v. Lenngard)

(Manus x Ragni v. Lenngard)
Een van mijn ruinen heet Rumex, een bloemen naam dat is zuring dat heb je liever niet i je land nou ik Rumex wel hor.
Een andere fjord heet Uzziel, dat betekend zoon van God.
De rest van onze fjorden weet ik de betekenis niet van.
Een andere fjord heet Uzziel, dat betekend zoon van God.
De rest van onze fjorden weet ik de betekenis niet van.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Cunna heeft haar naam te danken aan de kinderen van de fokker. Maar als ik zelf ga denken kan het afgeleid zijn van haar vader kunar (kunna hoor je te zeggen ik zeg sunna)
Moods heb ik zelf verzonnen. Vroeger noemde ik champions altijd moots en omdat hij zo'n kleurtje op zijn benen had zitten dacht ik aan moots. De T is verwisselt met een D omdat wij samen erg bezig zijn met stemmingen. Dus vandaar Moods.
Moods heb ik zelf verzonnen. Vroeger noemde ik champions altijd moots en omdat hij zo'n kleurtje op zijn benen had zitten dacht ik aan moots. De T is verwisselt met een D omdat wij samen erg bezig zijn met stemmingen. Dus vandaar Moods.
Benthe heet op papier Brigitte, deze naam is afgeleid van oud-Iers 'Brigit' de godin van het licht en de dichtkunst. Brigitte betekent waarschijnlijk 'de stralende'.
De oma van Benthe heet Brigitte II, toen in 2005 de B weer aan de beurt was heeft haar fokker Benth dus vernoemd naar haar oma.
Brigitte vond ik niet zo leuk uit te spreken dus ik heb er Benthe van gemaakt, gewoon omdat ik het een mooie naam vind.
Benthe is een Deense meisjesnaam. De betekenis van de naam is 'gezegend'.
De oma van Benthe heet Brigitte II, toen in 2005 de B weer aan de beurt was heeft haar fokker Benth dus vernoemd naar haar oma.
Brigitte vond ik niet zo leuk uit te spreken dus ik heb er Benthe van gemaakt, gewoon omdat ik het een mooie naam vind.
Benthe is een Deense meisjesnaam. De betekenis van de naam is 'gezegend'.
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Finn heeft zijn naam niet echt gekregen met een betekenis, volgens mij vond Lisa het gewoon een leuke naam. Er is nog even gedacht om hem Flits of iets in die richting te noemen ivm de storm waarin hij is geboren, maar gelukkig heeft ze dat niet gedaan.
Oorsprong: Scandinavisch
Betekenis Finn: De voornaam Finn kent verschillende oorsprongen. Mogelijk is Finn afgeleid van de vogelnaam 'vink'. Een andere verklairing voor Finn is 'afkomstig uit Finland'. In Ierland betekent Fin 'wit', 'blank' of 'blond'. Andere betekenissen die je tegenkomt: Vrede, bescherming, veiligheid, zekerheid, eerlijk.
Van Quincy, mn hafje, weet ik niet of er een doel achter haar naam zit, ze kwam op haar 6e bij ons, we hebben haar niet rechtstreeks van de fokker gekocht, ze heeft daar tussen een maandje bij een (zo later bleek) handelaar gestaan.
Haar naam zou betekenen: 'de vijfde', 'verblijf behorend tot Quintus'. Daarnaast zijn er verschillende plaatsen die Quincy heten:
- Frankrijk, in het departement Cher.
- in de VS, in Californië, Florida, Illinois, Massachusetts, Michigan, Ohio en in Washington.
Veel Quincy's dus!!
Oorsprong: Scandinavisch
Betekenis Finn: De voornaam Finn kent verschillende oorsprongen. Mogelijk is Finn afgeleid van de vogelnaam 'vink'. Een andere verklairing voor Finn is 'afkomstig uit Finland'. In Ierland betekent Fin 'wit', 'blank' of 'blond'. Andere betekenissen die je tegenkomt: Vrede, bescherming, veiligheid, zekerheid, eerlijk.
Van Quincy, mn hafje, weet ik niet of er een doel achter haar naam zit, ze kwam op haar 6e bij ons, we hebben haar niet rechtstreeks van de fokker gekocht, ze heeft daar tussen een maandje bij een (zo later bleek) handelaar gestaan.
Haar naam zou betekenen: 'de vijfde', 'verblijf behorend tot Quintus'. Daarnaast zijn er verschillende plaatsen die Quincy heten:
- Frankrijk, in het departement Cher.
- in de VS, in Californië, Florida, Illinois, Massachusetts, Michigan, Ohio en in Washington.
Veel Quincy's dus!!
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!