Amber_ schreef:kristelhans schreef:Dames, ik mag toch wel fantaseren! De eerste paar jaar heb ik geen geld voor een trailer..zal het met leentrailers moeten doen haha.. Toch bedankt voor de informatie

Wat een gedoe he Kristel !

Daarom heb ik ook maar mijn E gehaald haha.
In Juli ben ik afgereden voor mijn B, en gelijk in Augustus heb ik mijn E gehaald.
Ik, als politieagent, haal veel vaak mensen langs de kant met aanhanger. Toch gauw 3 van de 10 heeft de combinatie niet in orde. En dan krijg je een boete, máár mag je ook niet verder rijden. Langs de snelweg staan met je paard in de trailer is niet fijn.
Vaak verkijken mensen zich op het laadvermogen. Ze denken dat het gaat om het gewicht van de trailer + het gewicht wat erin staat, minder moet zijn dan het gewicht van ledig auto en minder 3500 kilo.
Maar het gaat idd wat de trailer mág hebben + trailer gewicht.
Dan zit je idd al gauw boven het gewicht van de auto.
Als je je E hebt, gaat het wél om trailer gewicht + wat erin staat.
En het moet natuurlijk niet meer zijn dan wat je Auto mag trekken ! 
Je Astra zal niet echt ideaal zijn met 1000 kilo. Maar je hoeft niet een grote dikke bak ervoor te hebben hoor
(al is het wel gaaf
). Want ik heb een coupe voor de 2paardstrailer.
http://img697.imageshack.us/img697/4526/trailerauto.jpg
Voor een vrachtwagentje heb je vaak C1 nodig. Idd zoals al gezegt is, komt het gewicht + laad vermogen boven de 3500 kilo uit. Tussen 3500 en 7500 kilo heb je je C1 nodig.
Hoop dat je er iets aan had

?
Joepie!!! Eindelijk een politie agent die het snapt!!!! (Heb ook paar toen ik Sjol had maar mijn E bij B gehaald)
Heb die discussie wel eens aan de kant van de weg gevoerd, en geloof me, je krijgt geen gelijk van de agenten.
Momenteel rij ik rond met hele map van RDW en andere zooi, als overtuigingskracht...
Maar bij goeie fuik, mag ik altijd doorrijden!
Wordt prompt van de weg geplukt, moet op weegbrug, maar dan oke, en gaat u maar!!!
(Ze kunnen natuurlijk van een afstand niet zien of ik een shire of shetlander in mijn trailer heb staan,
achter mijn autootje)
Voordeel van fuik is dat daar doorgaans een agent staat die de regels wel goed kent.
En ehhhh, ik moet voor mijn nieuwe paard ook andere auto... ga ik niet redden..
Sjollie kon precies, combi was erop gekocht...
Geen idee, wat voor kar het gaat worden, neig naar iets wat 2 paarden kan trekken..
Dan gaat mijn 1 1/2 paard trialer eruit, komt er een 2 paards en kan ik ook mijn menwagen vervoeren...
Moet dan wel 2 x rijden..
Andere optie, auto die iets minder kan trekken (goedkoper in belasting en verbruik) en dan aanhangertje voor mijn wagen.
Droomt ook verder...
p.s. we hebben het voor het gemak nog niet over ahum.. de kogeldruk...
En ja, Amber ik heb naaiers ontmoet, had ze wel kunnen wurgen. (Ik had toen al mijn Etje... grrrrrr)
En ik pisgiftig uiteindelijk.. Ik wou naar weegbrug.. En zij vonden dat ik niet verder mocht rijden..
Was levens gevaarlijk..

Yeh.. right.. net of ik dan mijn allesie in die trailer zou zetten....
Uiteindelijk bleek mijn bestemming 100 m verderop..
Had daar keurig gekeerd, want stond bord alleen voor tractoren...
Dus de heren hadden me netjes zien keren (was toen ik nog geen tom tom look-a-like had) en hielden me toen aan.
Mocht uiteindelijk dat wegje in en absoluut niet zelf terug rijden
Na de wedstrijd links en rechts gekeken, nog steeds giftig!!!! (geen agent te zien)
En zelf naar huis gereden..
Stel #$@%%@%^ Heb mijn beklag ook gedaan bij die afd. en bij bureau in mijn dorp en sinds dien
ben ik dus voorzien van berg literatuur in de auto, voor de volgende niet regeltjes kennende agent.