trailer
Re: trailer
Nou amber denk dat je een van de weinige politieagenten bent die het echt weet.... Hier hoduen ze je gewoon aan en zeggen dat je het met E niet mag trekken hahaha
Mijn trailer weegt 575, we rekenen voor Nan altijd 500 en de auto mag 1200 trekken. En dit wordt bestuurd met een E-rijbewijs.
Mijn trailer weegt 575, we rekenen voor Nan altijd 500 en de auto mag 1200 trekken. En dit wordt bestuurd met een E-rijbewijs.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Ik kan ook iedereen het E rijbewijs aanraden hoor en begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet dat er mensen zijn die zich in alle bochten wringen om zonder E met een combinatie op stap te kunnen gaan.
Het rijbewijs en de lessen zijn er niet voor niets. Je leert er goed manouvreren, achteruitrijden, indraaien, anticperen op ander verkeer met een trage lange combi, noem het maar op. Dat zijn allemaal zaken die de veiligheid van jezelf en je paard ten goede komen als je op reis bent.
Van mij mogen ze dat rijbewijs verplichten voor iedereen die met een aanhanger gaat rijden, ongeacht het gewicht of de auto.
Het rijbewijs en de lessen zijn er niet voor niets. Je leert er goed manouvreren, achteruitrijden, indraaien, anticperen op ander verkeer met een trage lange combi, noem het maar op. Dat zijn allemaal zaken die de veiligheid van jezelf en je paard ten goede komen als je op reis bent.
Van mij mogen ze dat rijbewijs verplichten voor iedereen die met een aanhanger gaat rijden, ongeacht het gewicht of de auto.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

- Ilonka
Van mij ook. Ik heb hem ook snel gehaald want ik zag het nut er wel van in.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- kristelhans
Ja daarom ga ik het ook halen..stond al langer op mijn verlanglijstje dus in het voorjaar gaat het ook gebeuren! Mijn voorkeur gaat idd ook uit naar een auto met een trailer...ik spaar lekker door en haal eerst mijn E en de rest komt later wel..heb wel mensen in mijn omgeving waarvan ik de trailer mag lenen dus dat is al fijn! Ik ben zooo braaf dat ik noooit iets zou doen wat niet mag..ik rij niet eens als ik mijn rijbewijs niet bij me heb en als ik politie zie word ik al rood hahahaaa! En dat terwijl ik nog nooooit iets heb gedaan wat niet mag..ben gewoon te braaf..
Bedankt voor alle info!
Bedankt voor alle info!

Nou de paadjes waar Andy groomt met de bus kom je toch echt niet met een veewagen in hoorIlonka schreef:Viv schreef: Moet ik even tegenspreken. Je kan heel goed groomen met een veewagen. Heb het meerdere keren gedaan en ben ook meerdere keren zelf gegroomd vanuit de veewagen. Je hebt alleen een aardig goede coureur nodig om te kunnen keren in alle smalle straatjes etc.

Klopt hoor, ik met mijn 20 jaar en in opleiding moet het vaak 'voorzeggen' voor mijn oudere collega'sJoyceNan schreef:Nou amber denk dat je een van de weinige politieagenten bent die het echt weet.... Hier hoduen ze je gewoon aan en zeggen dat je het met E niet mag trekken hahaha

Toch heeft dat examen ook echt niet altijd nut ?Krista schreef:Ik kan ook iedereen het E rijbewijs aanraden hoor en begrijp eerlijk gezegd nog steeds niet dat er mensen zijn die zich in alle bochten wringen om zonder E met een combinatie op stap te kunnen gaan.

Ik heb 4 lesjes gehad, en op mijn examen heb ik het goed verknald. Mijn enige bochtje achterui deed ik nog scheef in 3x steken. En toch ben ik geslaagd ?

En 4 lessen, ik heb zelf namelijk ook geoefend met de trailer. Het is toch kwestie van veel doen.
Ik vind het belachelijk veel geld.. voor eigenlijk zowat niks ?

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- Rosantjuh(L)banjer
een 1paardstrailer heb ik nu ook kristel. maar die word echt minder en we gaan deze week bij 2 vrachtwagentjes kijken voor B rijbewijs.
wij gaan ongeveer elke dag naar de manege toe om in de binnenbak te rijden in de winter daarom hebben we hier voor gekozen.
Maar als we dat niet deden hadden wij niet voor een vrachtwagentje gekozen als het alleen maar voor plezier ritjes was dan was en een andere trailer gekomen en een iets zwaardere auto en klaar. maar ja omdat we zo veel op de weg zitten gaan we dit proberen..
wij gaan ongeveer elke dag naar de manege toe om in de binnenbak te rijden in de winter daarom hebben we hier voor gekozen.
Maar als we dat niet deden hadden wij niet voor een vrachtwagentje gekozen als het alleen maar voor plezier ritjes was dan was en een andere trailer gekomen en een iets zwaardere auto en klaar. maar ja omdat we zo veel op de weg zitten gaan we dit proberen..
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Amber dan heb je waarschijnlijk mazzel gehad
Ik heb ook zonder rijbewijs wel gereden met de trailer maar ben bij een goede rijschool gaan lessen en moet zeggen dat ik er wel wat van opgestoken heb. Maakt me nu echt niet uit waar ik in of uit moet of hoe ik moet inparkeren, ben er echt wel handiger in geworden.

Ik heb ook zonder rijbewijs wel gereden met de trailer maar ben bij een goede rijschool gaan lessen en moet zeggen dat ik er wel wat van opgestoken heb. Maakt me nu echt niet uit waar ik in of uit moet of hoe ik moet inparkeren, ben er echt wel handiger in geworden.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart

Heb ik ook echt gehad hoor, sprong ook echt een gat in de lucht hahaKrista schreef:Amber dan heb je waarschijnlijk mazzel gehad![]()

Waar ik hoopte met de lessen was, dat hij me echt dé truc zou geven voor parkeren. Helaas was dat niet geval, en toch meer op gevoel en vaak doen. Ik vind het soms nog eng haha.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Dat geldt als je zelf geen BE rijbewijs hebt. dat heeft Esther wel, dus voor haar geldt echt het gewicht wat er in zit en niet meer wat erin mag.Jeempie schreef:LET WEL: het gaat NIET om wat je paard weegt, maar om wat het MAXIMUM LAADVERMOGEN is van de trailer!Wodan schreef:Mijn 1.5 paardstrailer weegt 540 kilo, Wood weegt ook ongeveer 500 kilo en mijn auto mag 1300 kilo trekken.
Als je auto 1000 kilo mag hebben zou ik er geen trailer achter hangen of het moeten echt kleine stukjes zijn. Lange stukken zijn niet verstandig i.v.m. het remmen met het gewicht wat je auto moet trekken daar kunnen dan nog wel eens ongelukken door gebeuren. Ik zou het er niet op wagen.
Raar eigenlijk. maar zo is het gewoon. Ik zou het veel eenvoudiger maken: gewoon; geen E dan geen aanhanger achter de auto. Nu is het zo'n gedoe. Nou ja als je Het E rijbewijs hebt valt dat wel weer mee, dan mag je alles trekken wat je auto mag trekken als het in totaal maar niet boven de 7 ton uit komt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Alleen aan 7 Ton kom je (bijna) nooit.Vera schreef: Dat geldt als je zelf geen BE rijbewijs hebt. dat heeft Esther wel, dus voor haar geldt echt het gewicht wat er in zit en niet meer wat erin mag.
Raar eigenlijk. maar zo is het gewoon. Ik zou het veel eenvoudiger maken: gewoon; geen E dan geen aanhanger achter de auto. Nu is het zo'n gedoe. Nou ja als je Het E rijbewijs hebt valt dat wel weer mee, dan mag je alles trekken wat je auto mag trekken als het in totaal maar niet boven de 7 ton uit komt.

Want om dat achter je auto te mogen trekken, moet je flinke auto hebben...
Én je auto mag niet boven de 3500 kilo zitten, want dan heb je Rijbewijs C1 nodig.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- kristelhans
Wat een regels allemaal.. Amber, bedankt voor alle info! Als je dan toch een trailer hebt nodig ik je bij deze uit om een keer met je fjordsel in onze bossen te komen rijden!
Ik ga ook oefenen..mag met mams auto en de trailer van de buuf op het erf oefenen om even het gevoel te krijgen..beter!

Ik ga ook oefenen..mag met mams auto en de trailer van de buuf op het erf oefenen om even het gevoel te krijgen..beter!
kristelhans schreef:Wat een regels allemaal.. Amber, bedankt voor alle info! Als je dan toch een trailer hebt nodig ik je bij deze uit om een keer met je fjordsel in onze bossen te komen rijden!![]()
Graag! Als wat mooier weer is, koppel ik trailer keer aan en ik kom langs

Gewoon lekker oefenen.. heb ik ook gedaan. Op industrie-terreinen enzo.
Scheelt toch ook weer lesgeld haha.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- kristelhans
Leuk! We hyven!
Je kunt hier zaaaalig rijden en als je met de auto een klein stukje verder rijdt kun je op de Lemelerberg rijden..schijnen ook fantastische ruiterroutes te lopen! Als ik het weerbericht moet geloven komt er eerst nog een Elfstedentocht over 2 weken!
Dat oefenen kom wel goed..mijn ma woont heel afgelegen aan een doodlopende weg met genoeg rustige landweggetjes in de buurt..eerst maar even met de kleine aanhanger oefenen haha!

Dat oefenen kom wel goed..mijn ma woont heel afgelegen aan een doodlopende weg met genoeg rustige landweggetjes in de buurt..eerst maar even met de kleine aanhanger oefenen haha!
Een kleine aanhanger is vaak moeilijker hoor Kristel.
Maar een voordeel dan weer, kun je goed met een kleine (enkelassige) aanhanger overweg dan is een grotere aanhanger ook geen probleem meer.
Het makkelijkste is een dubbelassige aanhangwagen om mee te beginnen. Die enkele assers gaan veel te snel om (ik bedoel de hoek om, niet ondersteboven hoor
).
Maar een voordeel dan weer, kun je goed met een kleine (enkelassige) aanhanger overweg dan is een grotere aanhanger ook geen probleem meer.
Het makkelijkste is een dubbelassige aanhangwagen om mee te beginnen. Die enkele assers gaan veel te snel om (ik bedoel de hoek om, niet ondersteboven hoor

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

- kristelhans
Nou we hebben van alles in de schuur dus zal eens even koekeloeren..ga eerst rustig op achterafweggetjes..zou het een voordeel zijn dat ik achteruit inparkeren heel makkelijk vind?
Ik draai 'm zo overal achteruit in!

Nee hahakristelhans schreef:Nou we hebben van alles in de schuur dus zal eens even koekeloeren..ga eerst rustig op achterafweggetjes..zou het een voordeel zijn dat ik achteruit inparkeren heel makkelijk vind?Ik draai 'm zo overal achteruit in!
Is echt totaal wat anders ! Ik rij mijn auto (4,5 meter) overal zo in !!

Maar met trailer is zo ontzettend anders haha. Moet je ook echt weer handig in worden.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Als je al makkelijk achteruit kan rijden heb je toch wel een plus op mensen die dát nog niet eens kunnen hoor.
Tsjonge jonge ik zie soms mensen staan tobben als ze een metertje achteruit moeten.. (en helaas zijn dat nog meestal vrouwen ook!)
Maar met aanhangwagen achteruit is net andersom sturen en je moet ook nog de neus van je auto in de gaten houden.
Als je gaat oefenen, probeer je dan vast aan te leren dat je op je spiegels achteruit gaat rijden met de kar.
Niet over je schouder kijken. Dit mag straks met lessen/examen ook niet.
(Daarna weer lekker wel
al heb je hier niet zoveel aan als je met een grote trailer achter je kont rijdt).
Tsjonge jonge ik zie soms mensen staan tobben als ze een metertje achteruit moeten.. (en helaas zijn dat nog meestal vrouwen ook!)
Maar met aanhangwagen achteruit is net andersom sturen en je moet ook nog de neus van je auto in de gaten houden.
Als je gaat oefenen, probeer je dan vast aan te leren dat je op je spiegels achteruit gaat rijden met de kar.
Niet over je schouder kijken. Dit mag straks met lessen/examen ook niet.
(Daarna weer lekker wel

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

- kristelhans
Haha nou, ik parkeer nu ook alleen achteruit op de spiegels dus dat ben ik dan alvast gewend! Ik zal een update geven als ik heb geoefend..kan iedereen smakelijk meelachen! Hier in de buurt zit een rijschool die E rijbewijzen in 2 dagen doet..ga ik dat een keer in de vakantie doen..2 hele dagen les en aansluitend examen voor 450 euro..veel geld maar ja, het moet er toch een keer van komen!
Klopt dat is bij mij gelukkig 1300 Kilo, maar als je wordt aangehouden en je stelt voor om naar de de dichts bijzijnde weegbrug te gaan en je auto trekt minder dan het maximum dan is het ook akkoord.Jeempie schreef:LET WEL: het gaat NIET om wat je paard weegt, maar om wat het MAXIMUM LAADVERMOGEN is van de trailer!Wodan schreef:Mijn 1.5 paardstrailer weegt 540 kilo, Wood weegt ook ongeveer 500 kilo en mijn auto mag 1300 kilo trekken.
Als je auto 1000 kilo mag hebben zou ik er geen trailer achter hangen of het moeten echt kleine stukjes zijn. Lange stukken zijn niet verstandig i.v.m. het remmen met het gewicht wat je auto moet trekken daar kunnen dan nog wel eens ongelukken door gebeuren. Ik zou het er niet op wagen.
Wodan en ik M1+10