kristelhans schreef:Dames, ik mag toch wel fantaseren! De eerste paar jaar heb ik geen geld voor een trailer..zal het met leentrailers moeten doen haha.. Toch bedankt voor de informatie

Wat een gedoe he Kristel !

Daarom heb ik ook maar mijn E gehaald haha.
In Juli ben ik afgereden voor mijn B, en gelijk in Augustus heb ik mijn E gehaald.
Ik, als politieagent, haal veel vaak mensen langs de kant met aanhanger. Toch gauw 3 van de 10 heeft de combinatie niet in orde. En dan krijg je een boete, máár mag je ook niet verder rijden. Langs de snelweg staan met je paard in de trailer is niet fijn.
Vaak verkijken mensen zich op het laadvermogen. Ze denken dat het gaat om het gewicht van de trailer + het gewicht wat erin staat, minder moet zijn dan het gewicht van ledig auto en minder 3500 kilo.
Maar het gaat idd wat de trailer mág hebben + trailer gewicht.
Dan zit je idd al gauw boven het gewicht van de auto.
Als je je
E hebt, gaat het wél om trailer gewicht + wat erin staat.
En het moet natuurlijk niet meer zijn dan wat je Auto mag trekken !
Je Astra zal niet echt ideaal zijn met 1000 kilo. Maar je hoeft niet een grote dikke bak ervoor te hebben hoor
(al is het wel gaaf
). Want ik heb een coupe voor de 2paardstrailer.
http://img697.imageshack.us/img697/4526/trailerauto.jpg
Voor een vrachtwagentje heb je vaak C1 nodig. Idd zoals al gezegt is, komt het gewicht + laad vermogen boven de 3500 kilo uit. Tussen 3500 en 7500 kilo heb je je C1 nodig.
Hoop dat je er iets aan had

?