Ik heb Imka nu 10½ jaar en ik weet niet beter als dat Imka een taaie is die nergens zich iets van aantrekt. Maar sinds we op deze stal staan is dat allemaal wat veranderd. Ze is snel in paniek als ze alleen achter moet blijven en ze is ineens heel zenuwachtig met vuurwerk! Ze heeft het verder wel prima naar haar zin, is naar mijn mening helemaal thuis ziet er volgens de hoefsmid heel mooi uit qua vacht! Ze is voor het eerst de oppermerrie van de "kudde" dus helemaal best!
Maar van de week was ze aan het eten op stal (open schuilstal ze kan altijd in en uit) en werd er vuurwerk afgestoken. Panische reageerde ze, heen en weer heen en weer in de paddock. Als je ook het fluiten van een vuurpijl maar na doet dan staat ze helemaal gespannen te kijken...
Wat kan je nou doen met een nacht als oud en nieuw? Vorig jaar had ze aan Hosta een grote steun want die was er niet bang voor. Maar nu heeft ze twee baby's staan waarvan Emy ook geen held is volgens mij met vuurwerk (als ik zag hoe ze reageerde op een bommetje) We laten ze wel in de paddock staan niet in het weiland zeker niet met al die sneeuw! Maar goed in de paddock ligt ook sneeuw! Ze zitten net tussen twee dorpen in dus aan beide kanten vuurwerk...
Wat zou een oplossing zijn voor Imka dr stress? Ze is momenteel bevangen dus stress zou dr geen goed doen...

We hebben geen dichte stal dus opsluiten gaat niet. Ik ga wel om een uurtje of half elf naar de paardjes toe denk ik en dan doe ik de lampen aan bij ze. En zal ik een radio aan doen zodat ze iets horen. Maar goed die lampen gaan maar vier uurtjes (gaan op een accu hebben geen stroom bij de paarden) mee en ze horen en zien toch die flitsen.