IJzers en sneeuw???

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
nancy imka

Re: IJzers en sneeuw???

Bericht door nancy imka » zo 20 dec 2009, 09:34

Marijke_ schreef:Ik laat ze er dinsdag onderuit halen, Ros liep vandaag op sneeuwklompen in plaats van zijn ijzers. Hij had ze ook alleen maar om de hoef weer wat lengte te laten krijgen, het liefst heb ik hem toch op blote voeten.
Dat is bij mij dus een probleem want door de kanteling van het hoefbeentje kan Imka echt niet zonder ijzers... Maar ze houdt het goed moet ik zeggen zolang ze in het weiland blijft heeft ze er niet zo veel last van wel op het harde dan staat ze op hakjes maar dan haal ik ze eraf
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » zo 20 dec 2009, 10:10

Jeskim kan om dezelfde reden ook niet meer zonder ijzertjes.. Dus ze zal het er even mee moeten doen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 20 dec 2009, 10:50

Esther schreef:Jeskim kan om dezelfde reden ook niet meer zonder ijzertjes.. Dus ze zal het er even mee moeten doen..
En Nis dus net zo. Zonder ijzers loopt ze niet en ik laat ze er voor de sneeuw dus ook niet afhalen. En vanmorgen kwam ze er probleemloos in een draf aanzetten toen ze eten kregen dus het moet maar even zo ja.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » zo 20 dec 2009, 10:55

Wat dat aan gaat heb ik (nou ja Ros) dan mazzel dat ik ze er onderuit kan laten halen en dat hij ze niet hoeft vanwege problemen zoals bij jullie.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 21 dec 2009, 09:28

Mijn paarden hebben geen ijzers. Bij RB gaat dat prima, maar Ulvy heeft toch enorme last van ijsklompen. Juist omdat ze geen ijzers hebben heb ik er niet echt op gelet, maar zaterdag zag ik dat Ulvy wel heel ongelukkig liep en ineens zag ik dat mijn shet 7 cm gegroeid was O:) Heb nog best moeite moeten doen het er uit te krijgen. Het zat muurvast. Daarna was ze stuk gelukkiger. Toch maar iedere dag even checken dus.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 21 dec 2009, 20:02

DeeDee schreef:Mijn paarden hebben geen ijzers. Bij RB gaat dat prima, maar Ulvy heeft toch enorme last van ijsklompen. Juist omdat ze geen ijzers hebben heb ik er niet echt op gelet, maar zaterdag zag ik dat Ulvy wel heel ongelukkig liep en ineens zag ik dat mijn shet 7 cm gegroeid was O:) Heb nog best moeite moeten doen het er uit te krijgen. Het zat muurvast. Daarna was ze stuk gelukkiger. Toch maar iedere dag even checken dus.

Imka had zaterdag wel erg last van ijsklompen en daar heb ik het ijs met een hamer eraf getikt toen viel het er heel makkelijk vanaf
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 21 dec 2009, 20:09

Hihi, ik heb ook steeds een hamer in de auto liggen voor het geval ik een ijsklomp bespeur.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Esther

Bericht door Esther » di 22 dec 2009, 22:10

Moet zeggen dat ik nog weinig last heb bij Jes, ze had vrijdag een klomp, maar vandaag waren ze net als voorgaande dagen mooi schoon..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wanja

Bericht door Wanja » zo 27 dec 2009, 13:11

Wanja staat vierkant op ijzers en die mogen er absoluut niet onder uit, daarom heeft mijn hoefsmid vlak voor de sneeuwellende begon speciale rubberen ringen tussen de voeten en de ijzers gelegd. Dat werkt echt perfect! Niks geen klompjes meer gelukkig!
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Plaats reactie