fietsen
fietsen
jaja, de bak is niet te rijden momenteel wegens ijs...
karev moet elke dag bewegen ivm de rug. nu mochten we ook fietsen. we kunnen een mooi blokkie om van een 20 mmin. draven. alleen dat betekend dat ze 20 min op het harde zonder ijzers zou moeten draven. Is dat een bezwaar?
en ze is geschoren, zouden jullie dan een dunne fleece overdoen, en dan fietsen, of kaal, en direcht draven en warmlopen?
karev moet elke dag bewegen ivm de rug. nu mochten we ook fietsen. we kunnen een mooi blokkie om van een 20 mmin. draven. alleen dat betekend dat ze 20 min op het harde zonder ijzers zou moeten draven. Is dat een bezwaar?
en ze is geschoren, zouden jullie dan een dunne fleece overdoen, en dan fietsen, of kaal, en direcht draven en warmlopen?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Re: fietsen
Is er nergens een stukje berm te vinden? Ik zou het dagelijks toch niet echt fijn vinden. Puur omdat ze het niet gewend is. Misschien ben ik ook wel verwend hoor. Ik heb hier vrijwel altijd een berm c.q. zandpad.
Ander rondje geen mogelijkheid?
Ik denk dat ik wel een dunne fleecedeken over zou doen.
Ander rondje geen mogelijkheid?
Ik denk dat ik wel een dunne fleecedeken over zou doen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Ik zou dat niet doen. Niet eens zozeer vanwege op het harde draven, maar vooral omdat de hoeven er sneller door zullen slijten. Ik zou dus in ieder geval proberen om zoveel mogelijk berm op te zoeken en anders meer te stappen. Zo los ik het met Ullwinn ook op als we niet kunnen rijden in de bak of wei.
Ik zou niet durven fietsen met een paard aan de hand!
Maar elke dag 20 min over het harde lijkt me wel dat haar hoeven te snel gaan slijten.
Maar elke dag 20 min over het harde lijkt me wel dat haar hoeven te snel gaan slijten.
ze kan zeker wel door de berm hoor, maar die is ook bevrorennu, endus ook hard. qua slijten vande hoeven vind ik het niet zo eng, dat gaat bij karev niet zo hard. en ik fiets ook niet elke dag, maar een x of 3 in de week, omdat we nu niks in de bak kunnen
Ik vind fietsen het stomste wat je kan doen met je paard, levensgevaarlijk! Iedereen zijn ding, maar mij zal je nooit zien fietsen met paard, daarvoor heb ik al te veel ongelukken zien gebeuren....
Ik ken wel meer mensen die het doen om verschillende redenen.
Met Ullwinn zou het ook kunnen, alleen ben ik dan zelf niet stabiel genoeg
dus ik kies meestal voor wandelen. Ik vind het niet per se gevaarlijk, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van het paard.

Hier ook regelmatig Paard aan de fiets.
Ik zou dat persoonlijk niet doen, over het harde zonder ijzers...
Maar denk dat je dat zelf het beste kunt bepalen, voor Pris geen optie in ieder geval.
Ik zou dat persoonlijk niet doen, over het harde zonder ijzers...
Maar denk dat je dat zelf het beste kunt bepalen, voor Pris geen optie in ieder geval.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
kan karev niet mee als hand paard? en dan eventueel een op de fiets mee? kan je over het zandpad, dat lijkt me nog fijner, rondje over het zandpad bij jullie
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
De berm is nu met deze temperaturen waarschijnlijk niet veel beter (wss nog veel hobbeliger ook)
Ik draaf ook wel op straat, Hay loopt ook blootsvoets. Maar denk niet dat ik dat dagelijks 20 minuten moet doen. Ivm afslijten van de hoef...
Van het fietsen zelf ben ik ook niet zo'n fan, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Als je conditie het aan kan mss zelf meelopen?
Ik draaf ook wel op straat, Hay loopt ook blootsvoets. Maar denk niet dat ik dat dagelijks 20 minuten moet doen. Ivm afslijten van de hoef...
Van het fietsen zelf ben ik ook niet zo'n fan, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Als je conditie het aan kan mss zelf meelopen?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik doe het paard niet aan de fiets maar ren er zelf gewoon naast.
Sla je meteen 2 vliegen in 1 klap.
Niet in 1x 20 minuten draven hoor.. dat is teveel belasting voor de benen.. beetje opbouwen.
Sla je meteen 2 vliegen in 1 klap.
Niet in 1x 20 minuten draven hoor.. dat is teveel belasting voor de benen.. beetje opbouwen.

het kan wel zonder ijzers hoor. Ik heb ook geen ijzers voor de kar en dan ga ik ook alleen over de weg.
ALs je merkt dat de hoeven sneller slijten, kun je altijd nog ijzers overwegen.
ALs je merkt dat de hoeven sneller slijten, kun je altijd nog ijzers overwegen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
we kúnnen een blokkie om van 20 min, maar ook van minder hoor. Ik heb wel vaker met haar gefietst, dus ze kent het wel.
maar dan nog de vraag, met of zonder fleece?
maar dan nog de vraag, met of zonder fleece?
- Senna&Cajra
Als je alleen stap met fleece maar in draf kan de fleece er wel af. Uitstappen weer met 

- Ilonka
Karev is toch niet helemaal geschoren? Dan zou ik geen deken op doen gewoon bloot, direct actief en niet te lang stappen.
Fietsen, een ideale manier van je paard bewegen als deze rechtuit onbelast beweging moet krijgen. Lijkt me zeker niet het stomste wat je zou kunnen doen. (Wel bij voorkeur terugtraprem.)
Fietsen, een ideale manier van je paard bewegen als deze rechtuit onbelast beweging moet krijgen. Lijkt me zeker niet het stomste wat je zou kunnen doen. (Wel bij voorkeur terugtraprem.)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ilonka, ze is wel helemaal geschoren. Net voor ze de blessure kreeg, en dus achteraf niet nodig. Ik heb vandaag gefietst, de longeersingel om, en de fleecedeken daarin terug geslagen, dus de boeg was vrij.
tsja fietsen ben er geen voorstander van maar ala (skeeleren een idee
) das ieder zijn eigen keus.
Zowizo ALTIJD warm rijden/stappen, ongeacht het weer/seizoen enz enz.
Zou zelf een fleesje op doen, gewoon even uittesten of ze het dan niet te warm heeft eronder.
Succes!!

Zowizo ALTIJD warm rijden/stappen, ongeacht het weer/seizoen enz enz.
Zou zelf een fleesje op doen, gewoon even uittesten of ze het dan niet te warm heeft eronder.
Succes!!
of je nou gaat fietsen of skeeleren, daar zie ik geen verschil tussen(qua gevaar)
Wel qua rem en bij problemen afstappen en fiets laten vallen/liggen. Dat gaat met skeelers nietTamara schreef:of je nou gaat fietsen of skeeleren, daar zie ik geen verschil tussen(qua gevaar)

Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Best lastig smiley's lezenTamara schreef:of je nou gaat fietsen of skeeleren, daar zie ik geen verschil tussen(qua gevaar)