Hoefsmit in Drenthe
Hoefsmit in Drenthe
Helaas gaat mijn gouden hoefsmit er per 31 december a.s. mee stoppen. Hij is 69 jaar en vindt het nu wel welletjes. Ik betreur zijn besluit zeer al begrijp ik het vanuit zijn standpunt gezien helemaal. Er zit nu niets anders op dan op zoek te gaan naar een nieuwe hoefsmit.
Graag hoor ik van jullie namen, adressen en eigen ervaringen van goede hoefsmits in Drenthe die bij voorkeur ook aan huis komen.
Graag hoor ik van jullie namen, adressen en eigen ervaringen van goede hoefsmits in Drenthe die bij voorkeur ook aan huis komen.
Laatst gewijzigd door Anita op do 03 dec 2009, 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Re: Hoefsmit in Drenthe
Hier een linkje:
http://www.paardenponygids.nl/dr_hoefsmeden.htm
Ik kan wel een aantal echte goeie noemen hier in de buurt maar weet dus niet of die ook in drenthe komen...
http://www.paardenponygids.nl/dr_hoefsmeden.htm
Ik kan wel een aantal echte goeie noemen hier in de buurt maar weet dus niet of die ook in drenthe komen...
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
eehm hoe heet ie nou.... Jan-Douwe Weijer, dacht ik. Die heeft Juul ook bij Runnar. En dat gaat erg netjes.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
- Brittlover
ik heb ronald klok en ben eer tevreden.
al weet ik niet of hij ook in die hoek komt. misschien dat tamara of yvonne dat weet
al weet ik niet of hij ook in die hoek komt. misschien dat tamara of yvonne dat weet
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
- kristelhans
Mijn hoefsmid (stalbaas) komt ook daar in de buurt geloof ik..vooral als het om meer paarden gaat.. Mocht je niks vinden dat je kan bekoren kun je altijd hier een belletje heen doen
. Je hebt hem al ontmoet geloof ik toen je hier was... of was hij er toen niet?

Dennis Vos was mijn vorige hoefsmid en daar was ik erg tevreden over! Op de stal waar Daantje staat komt Harry Langenberg maar ik weet niet of hij ook bij particulieren komt (volgens mij moet je als particulier naar de kliniek waar hij werkt, dat is ook weer zo"n gedoe)
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Otto Bakker, maar weet niet of hij in Mantinge komt, hij woont in Gieterveen. Zijn leerling Ronald Klok is ook goed, die woont in Gieten, ook geen idee of Mantinge te ver is
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Otto Bakker is idd zeker goed. Maar of hij helemaal tot Mantinga gaat?? Hij doet Nisko al 6 jaar en ben nog steeds zeer tevreden.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ik heb Marcel van Bladeren. Nog steeds tevreden mee!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Nou Anita... uitzoeken maar!! 

Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
Marcel van Bladeren, wat Lisa al zei, goede ervaringen mee, heeft veel kennis is lief voor de dieren en veel geduld. Hij heeft Finn ook al een keer gedaan en doet Quincy en Alinde.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik vind het lastig hoor, ben zo gewend aan mijn eigen hoefsmit maar ja dat houdt op dus ik moet veranderen. Morgenmiddag komt hij ze allemaal nog even bekijken wie er nog een beurtje moet hebben voor eind december.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Hoefsmit is vandaag geweest, alleen Meline behoeft een beurtje. Die verharding die we hier hebben is toch wel ideaal volgens de hoefsmit. Hoefjes slijten allemaal mooi af, ze staan allemaal keurig recht op hun voetjes.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

www.hoefsmederijspiering.nl
Ramon Spiering, vroeger les van gehad op school. Hij geeft als hoefsmid altijd antwoorden op vragen die in de Bit gesteld worden. Ik vind het een hele kundige hoefsmid, deed altijd alle wedstrijdpaarden op school. Hij is heel erg bij de tijd over alle ontwikkelingen in hoefsmidland
Ramon Spiering, vroeger les van gehad op school. Hij geeft als hoefsmid altijd antwoorden op vragen die in de Bit gesteld worden. Ik vind het een hele kundige hoefsmid, deed altijd alle wedstrijdpaarden op school. Hij is heel erg bij de tijd over alle ontwikkelingen in hoefsmidland

Ctje 

Otto Bakker neemt geen nieuwe klanten meer aan. Ronald Klok nog wel idd.. Die heb ik ook wel eens gehad.
Ik en hoefsmeden is een drama dus een mening geef ik niet haha.
Henk Kroese is ook een goede smid. Hij komt wel in Beilen, dus misschien ook wel in Mantinge. Ik heb hem 7 jaar als smid gehad en denk dat hij een zeer goede smid is. Hij heeft ook jaren op de kliniek in Emmeloord gewerkt. Hij is alleen bij niet brave paarden niet heeel geduldig, maar bij een braaf paard niks aan de hand.
Zal nog ff verder voor je denken, misschien kom ik nog ergens op.
Ik en hoefsmeden is een drama dus een mening geef ik niet haha.
Henk Kroese is ook een goede smid. Hij komt wel in Beilen, dus misschien ook wel in Mantinge. Ik heb hem 7 jaar als smid gehad en denk dat hij een zeer goede smid is. Hij heeft ook jaren op de kliniek in Emmeloord gewerkt. Hij is alleen bij niet brave paarden niet heeel geduldig, maar bij een braaf paard niks aan de hand.
Zal nog ff verder voor je denken, misschien kom ik nog ergens op.
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
L2 Fjordsport
bij mij komt ronald klok ook. ben tevreden over hem. maar of hij mantinge te ver vindt, kom je alleen maar achter door hem te vragen.
Kan je wel zn tel nr doen
Kan je wel zn tel nr doen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
In Gasteren zit Johan van de Woude. Ik ken hoefsmeden niet zo goed omdat Ruud zelf hoefsmid is (maar alleen onze eigen paarden doet). Johan doet hier in het dorp veel paarden waaronder een paard wat bij ons in pension staat. Ik hoor alleen maar zeer tevreden geluiden over hem. Ik weet niet of hij nog klanten aanneemt en of hij ook wel naar Mantinge wil. Hij rijdt rond in een vrij opvallend knalgele bijzondere auto.
Mirjam
Mirjam
Mijn instructrice heeft ook v/d Woude, al jaren. En is er zeer tevreden over.
Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
Basco wordt ook door hem bekapt, en ik ben nog steeds heel tevreden met hoe het gaat.janna schreef:eehm hoe heet ie nou.... Jan-Douwe Weijer, dacht ik. Die heeft Juul ook bij Runnar. En dat gaat erg netjes.