We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Bericht door Jilly » do 05 nov 2009, 19:57

Hopen dat het zaterdag dan toch nog iets of wat droog blijft :=
Kan me echt niet voorstellen dat ik Hay maar zo weinig zou zien eigenlijk... maar wel lekker dat ze daar altijd buiten staan natuurlijk, ze komen wss niks te kort zo?!

Mijn vies moddervarkentje heeft vandaag wat moeten lopen in de binnenbak, los en over de cavaletti's. Na een kwartier was hij echt doodop. Arm ding voelde zich zo zielig :(:) zal hopelijk toch gebaat zijn bij het scheren.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » vr 06 nov 2009, 05:34

Nou Diesje is ook gister voor het eerste weer aan het werk geweest. Beetje freestylen met Andy. Hij was na 20 minuten helemaal doorweekt en total loss. Hmmmmm conditie gaat toch sneller achteruit dan ik dacht, of zou hij toch stiekum een vachtje aan het creëren zijn?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 06 nov 2009, 07:43

Die conditie zijn ze inderdaad sneller kwijt dan dat ze er op komt :=
Vond hij het leuk om weer wat te werken?
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 07 nov 2009, 17:22

Hier vandaag voor het eerst OP cariena gezeten. Begonnen met rondslingeren met zadeltje op (longeren mogen we het niet noemen),na 2 rondjes besloten erop te gaan.
Annabel had haar vast en ik hangen, nou was niet eng. Daarna nog een keer af en erop hangen. Toen wat lopen, totaal geen evenwicht dus ik been eroverheen en samen met Annabel stappend door de bak heen gegaan. Ging erg braaf, denk dat ik bij haar uiteindelijk de meeste moeite ga krijgen als haar humeur verkeerd staat. hihi..

Maar al met al gaat het tot nu toe netjes, en ben ik toch best wel trots dat ik vandaag op Cariena gezeten heb voor de 1e keer. Voelt goed. :D
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » za 07 nov 2009, 18:24

Fijn he Janna, het is echt het jaar van de brave C-tjes.

Fijn dat cadizje ook weer wat kan doen.

En Hay dus net zo'n moddermonster als van ons :+

Cindy was vandaag ook zo lekker braaf.
Beter dan de vorige keer.
Nadat we onze moddermonsters uit het land hadden geplukt hebben we ze eerst gelongeerd.
Daarna eerst Cindy even rijden.
Linksom ging goed, zelfs al lekker een stukje gedraafd....nog wel aan de longeerlijn O:)
Rechtsom ging vandaag wat minder, beduidend haar slechte kant.
Op de volte elke keer de binnenbocht achter Peter aan.....tsja....zo werkt dat niet.....
Zweep erbij....teugels in 1 hand en met de andere hand telkens een tik op de kont.
Waar ze vorige keer dus nog naar schopte en sloeg....zo was er vandaag niks aan de hand en kreeg goede
reactie op de zweep en daarna ook goed op been.....mevrouw begint het te snappen :D
Afgesloten met een goed rondje op haar slechte kant.....volgende keer doen we het met draf erbij.....als de stap
goed gaat tenminste.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Viv

Bericht door Viv » za 07 nov 2009, 19:45

Heej Top janna!

Heb net met Diesje rondje ohz gestapt door de woonwijk. Wel met Andy ernaast aan een touwtje hoor. Pffff hij was drruuuuuuuuk in het begin, maar na de windmolen die godzijdank stilstond en een knuffel van een buurtkindje ontspande hij (of ik) was :D

Had mn Massimo er even opgelegd met bontje eronder. Ik denk dattie gewoon goed opgevuld moet worden, ik voel zelfs door de zitting de boom (of iig iets hards) dus das niet goed. Kdies liep wel beter ermee met bontje eronder. Dus daar gaan we vandeweek dan maar even mee rijden tot de andere zadelpasmevrouw langskomt.
Morgenochtend weer even longeren, dinsdag vrij (ivm les van de rest van de stal) woensdag rijden, donderdag vrij, vrijdag aan de pessoa en in het weekend maar weer eens voor de wagen zetten.

Wond blijft nu netjes rustig dus we gaan het weer een beetje opvoeren, dan kan hij zn energie ook beter kwijt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 07 nov 2009, 20:19

Cariena deed het niet anders dan ik van haar had verwacht. Bedoel...die staat al vanaf dat ze 2 is te smeken dat ze iéts wil doen. Volgende keer gaan we drafje proberen hoor.

En wel raar, daarna die uk nog even rondgeslingerd. Hij wil zo graag wat doen...maar dat is dan ook echt een gup he, qua maat. Na circa kwartier bedacht hij zich dat rondjes rennen in een natte bak óók niet helemaal was wat hij in gedachten had. Daarna mocht hij dus vrolijk (volgens mijn bewoording, die van hem zal ik niet herhalen) op stal...moet ie ook leren.
Geluk is de vrucht van intens werk
Viv

Bericht door Viv » zo 08 nov 2009, 06:48

Hihi ik zie jullie zo voor me Annabel _O-
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 08 nov 2009, 09:24

@Janine: wat goed dat Cindy het lijkt te snappen. En die slechte kant is hier ook heel duidelijk rechts, heeft even meer tijd nodig, maar komt helemaal goed!

@Viv: fijn dat het wondje rustig blijft, Cadiz heeft het duidelijk wel nodig om z'n energie kwijt te raken :D

Ik ga vandaag ook maar eens wat doen met Hay, als hij niet te smerig en te nat is hihi...
Jilly

Bericht door Jilly » zo 08 nov 2009, 17:23

Volgens mij heb ik een merrie in plaats van een ruin? :?

Ik kon vanmorgen niet in de stal (grote hooi-voerkar stond in de gang en er stonden paarden in de binnenbak) dus heb ik Hay maar gepoetst in de wei en nadien opgezadeld aan de buitenbak.
Toen ik stond te poetsen kwam de grote lompe tuiger ruin wat dicht grasjes eten bij Hay en toen ging hij ineens achteruit, begon kei hard te meppen en te miepen als een niet-hengstige merrie bij de hengst :+ volgens mij hebben ze echt ál zijn mannelijkheid weggenomen bij de castratie hihi.
Nadien rondje op straat geweest, weer super braaf zoals altijd!
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 08 nov 2009, 18:39

Haha Hay als merrie :P Orion kan dat ook hoor, alleen mist die alleen zijn ballen, maar neit zijn hgengstenkarakter.

Vandaag met Cyra naar buiten geweest. Stalgenootje op de fiets ernaast. Halverwege zegt ze ineens: Ze is wel heet he, tis nog erger dan een arabier.

Hihi Ik heb een stuiterbal op de weg. Ze is oerbraaf, maar laait vreselijk op. Wil eigenlijk alleen draven en als dat niet mag dan doet ze zijgangen, telgang, galop op de plek en alles wat bij de categorie stuiterbal hoort :P
Niks geen trage fjorden dus :P Morgen gaan we met paard erbij naar het park, dan zullen we wel is zien hoe ze echt reageert als het erop aan komt.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » zo 08 nov 2009, 18:42

Hihi, Cyra geschikt voor de Spaanse rijschool? :+

Trage fjord is hier ook niet meer te bespeuren hoor. Toen we bijna weer thuis waren liep hij aan een los teugeltje en ikke ook niet meer geheel oplettend. Kwam daar een motor loeihard voorbij gescheurd (90-weg) toen kwamen er ook wel 2 galoppassen uit _O-

Zaterdag gaan wij hopelijk ook weer eens buiten rijden met andere paarden (fjorden zelfs :+ )
colunder

Bericht door colunder » zo 08 nov 2009, 21:28

Hier wel een trage fjord!
Vandaag weer even op Ché gezeten in de bak.
De laatste 2 keer zijn we buiten wezen rijden en Ché had dus helemaal geen zin om in de bak te lopen.
Hij bleef gewoon stilstaan,soms kreeg ik hem een paar pasjes naar voren(als Danielle toevallig met Amber langskwam),om vervolgens weer stil te gaan staan.
Ik heb er maar even een zweepje bij gepakt zodat ik hem een tikje achter mijn kuit kon geven als hij niet op mijn been reageerde.
Toen liep hij wel beter maar echt vlot is hij(nog) niet.

Wat ik wel altijd heel leuk vind is dat hij me overal volgt als ik van hem afstap.
Ik kan allerlei bochtjes lopen of ineens een nader kant op maar hij blijft me volgen,zo lief!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Viv

Bericht door Viv » ma 09 nov 2009, 05:46

Ruilen Annet? :D

Diesje gister even op de volte gezet en wat balkjes laten draven, dat vindttie me toch leuk! Geloof dat ik toch een springpaard heb ipv een dressuurknol.
Hij loopt gelukkig niks niet meer kreupel of gevoelig, wond blijft rustig na het werk.

Dus we gaan weer rustigaan opbouwen.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 09 nov 2009, 07:38

colunder schreef:Hier wel een trage fjord!
Vandaag weer even op Ché gezeten in de bak.
De laatste 2 keer zijn we buiten wezen rijden en Ché had dus helemaal geen zin om in de bak te lopen.
Hij bleef gewoon stilstaan,soms kreeg ik hem een paar pasjes naar voren(als Danielle toevallig met Amber langskwam),om vervolgens weer stil te gaan staan.
Ik heb er maar even een zweepje bij gepakt zodat ik hem een tikje achter mijn kuit kon geven als hij niet op mijn been reageerde.
Toen liep hij wel beter maar echt vlot is hij(nog) niet.

Wat ik wel altijd heel leuk vind is dat hij me overal volgt als ik van hem afstap.
Ik kan allerlei bochtjes lopen of ineens een nader kant op maar hij blijft me volgen,zo lief!!
Zo was Hay ook eerst hoor, maar opeens was het kwartje gevallen. Nu loopt hij gewoon op een lekker tempo. Komt wel goed!
Viv

Bericht door Viv » ma 09 nov 2009, 11:09

Kan alvast melden dat Anna het heeft overleefd :D
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 09 nov 2009, 11:31

Jaaaaaa je was de eerste die het wist Viv :D

Ik ben net met Cyra in het bos(je) geweest met kwpn-er Santo. Op de weg was mevrouw weer net een arabier, mega heet. Tijdens het oversteken van de snelwegoprit was ze weer heel braaf. In het bos wilde ze direct even de benen nemen achter Santo vandaan, maar gelukkig werkt de noodrem inmiddels goed.

Daarna maar even voorop gereden, dat ging beter, ze is dan een stuk rustiger in draf. Later met kwpn-er ernaast en uiteindelijk ervoor weer. Ging super. 2e rondje bosje maar is in galop gezet. Zo super, wat was ze braaf. Netjes achter Santo gebleven, kan tempo regelen en afstand nemen en beetje bij gassen. Ze liet zich super rijden.
Terug weg ook super braaf, lang teugeltje naar huis. Bijna thuis was ,evrouw weer opgeladen en werd ze weer echt wakker, maar ze bleef braaf.

Nu hopen dat dit geen eenmalige actie was en dat het ook zo gaat met de zadelproef.

Volgende actie: springen... (schijt nu al in mn broek ;))
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
yvette

Bericht door yvette » ma 09 nov 2009, 19:52

Hier nog een Spaanse Rijschool C-tje. Coosje heeft zaterdag laten zien dat hij de capriool (steiger/bok aan elkaar) uitstekend beheerst...
Vandaag met springen was hij echt braaf...we hebben 60 cm gesprongen!
Het C-tje van Claudia was ook super braaf. Wat is dat een fijn diertje zeg! Nu ben ik wel een beetje op na 3 fjorden rijden...pfff...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Viv

Bericht door Viv » di 10 nov 2009, 05:28

Hier ook gesprongen, alleen niet vrijwillig en zonder hindernissen @#$%^&* geiten :(
En jawohl, meneer loopt weer te manken dus kan weer op rust.
T wordt echt tijd voor een andere stal, dit is niet leuk meer. Hij blijft die dingen gewoon doodeng vinden. Zo kan ik nooit rijden in de bak.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 10 nov 2009, 07:55

Heb je al een andere stal op het oog Viv? Zo is het ook geen doen idd...

@Yvette: wat goed zeg, 60cm al!

Ik heb gisteren Hay maar eens verwend met een uitgebreide poetsbeurt, kon hij wel hebben geloof ik :D
Gesloten