Parelli?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Anna_Dani

Parelli?

Bericht door Anna_Dani » vr 30 okt 2009, 12:10

1. Wat is het?
2. Waarom doe je het?
3. Hoe zit het met de verschillende levels?
4. Wat is het verschil met NH? Of is NH de verzamelnaam en is Parelli daar een tak van?

Iemand enige Parelli kennis?
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Viv

Re: Parelli?

Bericht door Viv » vr 30 okt 2009, 17:28

Nope, ben meer van het Voesten :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 30 okt 2009, 17:59

Ik heb een Parelli boek en ik vind the friendly game wel leuk maar kan me niet overal in vinden..ben ook van Emiel Voest en vooral van Klaus Ferdinand Hempfling en dan met mijn eigen sausje erover..
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » vr 30 okt 2009, 19:41

Ook hier een Emiel Voest mevrouw. Het feit dat Pat Parelli door Nederlands hoogst instructeur/trainer (Eddy Modde) ontzettend wordt opgehemeld, daar hou ik niet van. Annemarie van de Toorn (Monty Roberts) en Emiel die geven gewoon aan van heel veel mensen veel te leren en nog veel meer te leren van de paarden. Parelli is mij te natural, terwijl Emiel voor iedereen openstaat zeg maar.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » za 31 okt 2009, 19:35

Oke, en de antwoorden op mijn vragen? Ik heb er namelijk NUL verstand van, weet niet eens wat het is. Alleen dat het Parelli heet en iets met paarden te maken heeft. Het is niet de bedoeling om een discussietopic te openen.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Esther

Bericht door Esther » za 31 okt 2009, 22:00

Vriendin van me is al vrij ver met Parelli en is heel leuk om te zien.. Ben niet van alles even weg, maar ik vind een hoop dingen leuk. Heb zelf ook wel een beetje gedaan met Bente en dat ging erg leuk en daar heeft ze al een hoop van geleerd!!

Vind het jammer dat de levels e.d. allemaal zo duur zijn..

Misschien kan ik je het emailadres van vriendin van me geven, zij kan je er alles over vertellen. Moet je me even PB'en..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 01 nov 2009, 10:49

Parelli is een soort van 'africhtings' manier voor jou en je paard. Het gaat in niveaus en bij ieder niveau hoort een examen..je kunt het ook officieel doen geloof ik maar zover zit ik niet in de Parelli.. Hoe verder je komt in de niveaus hoe meer je je paard bijvoorbeeld op afstand kunt 'besturen'. Dit is een heeeeeele beknopte versie want het is veel meer. Op youtube kun je best veel filmpjes vinden en op www.nhforum.nl zijn ook veel mensen bezig met Parelli.

Klaus Ferdinand Hempfling en Emiel Voest zijn meer van echt met lichaamstaal communiceren en persoonlijk ben ik helemaal weg van Hempfling. Ook van hem staan wel veel dingen op youtube. Bij Bol.com kun je van alledrie deze mannen wel boeken bestellen.. Mocht je meer willen weten moet je maar even PB-en...zo ietsje duidelijker?
Plaats reactie