Als ik met Castor les gehad heb is hij flink nat van t zweet.
Vanaf de bak moet ik nog een half uur naar huis stappen. Tegenwoordig (als hij niet te moe is) kan ik erop naar huis rijden.
Is een uitrijdeken nou nuttig voor mij of niet? Iemand ervaring/tips?
Hij kan eventueel 's middags / 's nachts op stal als hij echt niet meer wil drogen (meestal in de middag les). Maar over het algemeen gaat hij na even in de schuur gegeten en eventueel gerold te hebben weer de wei in.
Nu met dit zachte weer na een half uurtje al ofzo.
Uitrijdeken
Uitrijdeken
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Re: Uitrijdeken
Zolang het niet té koud is of teveel wind heb je zoiets niet nodig denk ik. Als het echt koud is kan het wel eens handig zijn (ook lekker dat je het over je eigen benen kan doen
)

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
wij vinden het hier echter wel goed om een uitrijdeken te hebben
zeker als hij veel gezweet heeft, dan kan ons fleecen uitrijdeken al een heel deel van het zweet opnemen en moet ze indien nog nodig veel minder lang het solarium in (doet ze niet echt graag). ik heb toch het liefst dat ze bijna droog terug de wei op gaan of op stal gaan. Ik droog me toch ook liever af voor ik in mijn bedje kruip als ik uit de douche kom of zo.
Hier is het zo dat Githa een dikke 15 minuten wordt uitgestapt (soms zelfs langer, we hebben liever te lang, dan te kort wil geen zieke pony). Dus zou niet denken waarom je dat niet zou kunnen gebruiken om ermee naar huis te stappen, tegen dat je thuis bent is hij weer droog.
Dit is wel mijn opinie, wij hebbe nhier nog nooit problemen mee gehad.
groetjes
zeker als hij veel gezweet heeft, dan kan ons fleecen uitrijdeken al een heel deel van het zweet opnemen en moet ze indien nog nodig veel minder lang het solarium in (doet ze niet echt graag). ik heb toch het liefst dat ze bijna droog terug de wei op gaan of op stal gaan. Ik droog me toch ook liever af voor ik in mijn bedje kruip als ik uit de douche kom of zo.
Hier is het zo dat Githa een dikke 15 minuten wordt uitgestapt (soms zelfs langer, we hebben liever te lang, dan te kort wil geen zieke pony). Dus zou niet denken waarom je dat niet zou kunnen gebruiken om ermee naar huis te stappen, tegen dat je thuis bent is hij weer droog.
Dit is wel mijn opinie, wij hebbe nhier nog nooit problemen mee gehad.
groetjes
Ik zou een dunne uitrijdeken nemen, zodat ze niet weer opnieuw gaat zweten, maar dat wel het ergste zweet wordt opgenomen.