Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Orion1996

Re: Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!

Bericht door Orion1996 » zo 25 okt 2009, 19:35

Leuk dat je nu ook bij de buienrijd groep mag horen met Caylinn.

Jill ben benieuwd naar het beeldmatriaal hihi. En nu ze wat sterker worden zullen ze beslist gaan uit proberen

Ennuh zeg niet te hard dat Cas dat niet doet, Cyra is ook altijd een engeltje geweest hihi, tot gisteren avond dan.

Annete, leuk dat hij al hinnikt tegen je. Voelt zo goed als ze je herkennen en begroeten.

Ilona, goed hoor. En fijn dat je lekker hebt kunnen rijden. Jullie komen er wel.

Spekkie is net geschoren. Niet helemaal hoor. Alleen keel, halve zijkanten van de hals van achter de oren en haar borst. Hoofd niet. Is echt alleen voor de noodzaak, mooi is anders. Ik kan nog geen 10 minuten rijden of longeren of ze druipt al. Hopelijk is dit voldoende anders gaat ze kaal.
Moet zeggen dat ze het heerlijk vond. Geen stap verkeerd gezet, stond mij zelfs te krabben terwijl ik haar kaal maakte. Dan is het wel weer een lief tr*tje hoor ;)
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » zo 25 okt 2009, 20:24

Ben ook benieuwd naar jouw beeldmateriaal nu Anna ;)

Ik zit er aan te denken om Hay binnen dit en een paar weken toch ook een stukje kaal te doen (keel, borst, stukje onder de singel) want hij was nu toch best bezweet. Maar eerst maar eens kijken of ik dat ietwat actief rijden kan volhouden nu het zo snel donker is :+
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 25 okt 2009, 21:05

Afbeelding

Cyra heeft 11, maar dan tot voor haar voorbenen en niet haar oksels kaal. Foto's in de upload
Afbeelding
Fenya

Bericht door Fenya » zo 25 okt 2009, 21:24

Nu Ciara weer de winter bij mijn ouders woont en vooral nu ik ook op fjordenwereld te vinden ben ;) meld ik me ook bij dit topic aan :)

Wat een grappige plaatjes van dat scheren :D
Hopen dat het scheren helpt tegen het zweten. Nu je dr zo geschoren hebt hoeft ze nog geen deken om toch? Die zit daar toch niet.
Hier worden de vachtjes wel dik maar het zijn nog geen super wintervachten. Ben benieuwd hoe het bij Ciara gaat met rijden straks.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 25 okt 2009, 21:30

Leuk dat je hier ook bij aangemeld bent. Gezellig

Cyra staat al met deken sinds 2 weken om dr vacht niet dikker te laten worden. Ze heeft alleen niet meer deken gekregen na het scheren dan ze al om had.
Foto's zijn heel slecht, maar geeft beetje idee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 26 okt 2009, 05:33

skreia schreef:O
Cas heeft dit gelukkig nog niet gedaan en zie hem er eigenlijk ook niet voor aan maar je weet maar nooit.
Tsja dat dacht ik ook tot Ridderkerk |( Met als gevolg dat ik er nu dus helemaal niet meer op durf, zo erg heeft hij lopen etteren daar en de 2x daarna dat ik nog erop gezeten heb.

Verder hier weinig spannends te melden. Gisteravond hebben we hem (tegen advies van de VA in) lekker in de bak laten stieren. Hij moest het echt even kwijt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 26 okt 2009, 07:51

Ziet er functioneel uit Anna, met dat stukje naar de oren toe ook :j
yvette

Bericht door yvette » ma 26 okt 2009, 08:20

Handig Anna, heb er ook over zitten denken, maar met Coosje gaat het nog wel zo.
Cyra dus ook aan het puberen? Vroeg of laat komen we allemaal wel aan de beurt ben ik bang...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 26 okt 2009, 08:26

Viel mij heel erg mee wat eraf kwam trouwens, had meer verwacht. Ze heeft heel zacht haar, maar heel erg dik op elkaar. Apparaat vloof er ook zo doorheen. Heb dit in denk ik 3 a 4 minuten gedaan. Kwa lengte viel het nog mee. Hoop eigenlijk dat dit voldoende is zo.

Hihi en hoop ook dat ze voor de zadelproef deze streken kwijt is :P

Gisteren kom ik trouwens op stal, ligt haar hele voerbak tot de rand afgevuld met maispulp. Dat geven ze aan de manegepaarden die dun neigen te worden in de winter. Nu voeren er tegenwoordig 2 nogal ehhh niet zo snuggere jongens die niet snappen dat als er "eigen Paard" op je staldeur staat, ze dus geen manege bokkie zijn.
Zij en haar overbuurmanfjord hadden alle 2 een hele emmer gekregen. Jasper had de boel al half op, Cyra luste het gelukkig nietecht, dus die heeft denk ik 2 scheppen op. Mensen wat was ik boos en de baas van Jasp ook. Ze zouden je dier maar een koliek voeren. Ze was daarna met longeren wel erg traag hihi, denk dat dr pensje nogal vol zat :P
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 26 okt 2009, 09:13

Daar zou ik ook boos om zijn! Ik hoop dat ze het nu wel snappen?

Dat is dus een van de redenen waarom ik blij ben dat ik op een kleine stal sta :D al hun eigen paarden krijgen hetzelfde, maar iedereen weet gelukkig dat Hay zich aan zijn strikte Mijten dieet moet houden hihi
yvette

Bericht door yvette » ma 26 okt 2009, 09:19

Oh, daar zou ik ook heel kwaad om worden...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ilona

Bericht door Ilona » ma 26 okt 2009, 10:16

Cyra loopt dus vanaf nu met haar jas open ;)
Gelukkig trof je Cyra nog met een volle voerbak, anders had ze alles uiteindelijk vrolijk naar binnen gewerkt. Niet goed!

Hoi Fenya, leuk dat je je ook aangemeld hebt bij de C'tje club.

@Viv ga jij er nou binnekort weer zelf op of ga je Cadiz even door iemand anders laten berijden? (Zodra beentje genezen is verklaard uiteraard).
Hij zal trouwens wel even genoten hebben dat hij de bak in mocht.

Gisteren wéér gereden op Castor. Zo rijd je bijna nooit en zo rijd je 3x om de dag!
Heerlijke buitenrit gemaakt met 2 meiden met een haf en een shet.
We zijn 2 uur (!) onderweg geweest. Ging heerlijk. Veel gestapt uiteraard, maar ook stukjes gedraafd en gegalopeerd.
Castor deed het weer super. Op de terugweg af en toe wat moe. Maar na dan weer een heel stuk gestapt te hebben ging meneer zelf weer in draf. Dan was hij weer uitgerust. Gave knol! :L
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 26 okt 2009, 12:04

Ilona schreef:@Viv ga jij er nou binnekort weer zelf op of ga je Cadiz even door iemand anders laten berijden? (Zodra beentje genezen is verklaard uiteraard).
Wil er wel zelf weer op, maar denk dat ik eerst de beurt even aan Andy geef ;)
Maar of ik me er ooit zo vertrouwd op voel als op Tjootje..... vrees van niet.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 26 okt 2009, 13:22

Misschien niet gelijk, maar het is ook een jong paard.
Ooit komt voor jou dat vertrouwde gevoel vast wel. Ik hoop dit in ieder geval van harte met je mee.

Zolang Castor met die vier benen in de buurt van de grond blijft vind ik het allemaal nog wel oké. Maar zodra meneertje gaat bedenken dat bokken of alleen maar ervandoor gaan een leuk spelletje wordt ben ik ook wel uitgelachen hoor. Dan mag er echt een meer ervaren persoon mee verder... O:)
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen. Wat als de spieren gaan komen en het spek verdwijnt???
Ben ook niet zo'n rodeoruiter.
Jilly

Bericht door Jilly » ma 26 okt 2009, 13:31

Hmm als Hay het steiger- of bokknopje ooit vind ben ik opeens ook geen held meer hoor :+ maar ik heb gelukkig mijn hele stoere vriendin achter de hand die op alles op stapt en er wonderwel ook gewoon blijft opzitten :))
Ilona

Bericht door Ilona » ma 26 okt 2009, 13:58

Zulke vriendinnen moet je koesteren :P
Jilly

Bericht door Jilly » ma 26 okt 2009, 14:11

Inderdaad, doe ik ook hoor hihi :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 26 okt 2009, 14:34

Leuk weer al die verhalen over jullie C-tjes. Minder geslaagd zijn de ondeugende acties maar ja daar zullen ze wel jong voor zijn. Ik snap Viv helemaal dat ze het even gehad heeft en eigenlijk niet meer durft. Dat is nou ook precies de reden dat ik hoop dat ik iemand vind die Celony een jaar of zo voor mij wil doormennen nadat hij beleerd is. Ik vind mezelf er nog lang niet ervaren genoeg voor en bovendien niet zo soepel door mijn reuma dat ik maar zo even van de kar spring als er iets mis dreigt te gaan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
colunder

Bericht door colunder » ma 26 okt 2009, 18:11

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen Vivian, ik heb hetzelfde na de vele boksessies van Alex.
Hij heeft me er gelukkig nooit afgekregen maar ik ben nog steeds bang dat Ché dat ook gaat doen.
Ik vond het heel fijn dat Annabel er al opgezeten had voor ik hem kocht en dat zij zei dat hij niet bokte.
Toch ben ik nog steeds bang dat Ché er ook een keer bokkend vandoor schiet,zal ook nog wel even duren voor ik hem helemaal vertrouw,maar ik denk dat dat met elke nieuwe pony zo is.
Komt vast wel goed met onze Ctjes,over een paar jaar lachen we erom!!
(Ché heeft vorige keer 1 keer een bok gegeven omdat hij ergens van schrok, gelukkig bleef het bij 1 bok)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Fenya

Bericht door Fenya » ma 26 okt 2009, 22:57

Wat is er met Cadiz en Viv gebeurt? Kan ik het ergens lezen? Ik moet nog een beetje wennen aan zo'n groot forum :+

Ciara oefende afgelopen zaterdag wel voor rodeo fjord. Maar daar had ze wel een goede reden voor hoor. We hadden namelijk groepsles samen met Lora en Belle die ze kent, en een ander paard, meer dan 1,70 hoog, een vos (yak) en ook nog een ruin! Ciara iedere keer hard gaan en bokken als hij in de buurt kwam. Maar na 10 minuten was ze daar moe van en dat beest ging toch niet weg ook, dus toen keek ze alleen nog maar heeeel lelijk naar m iedere keer -:(- Ik vond dr wel grappig hoor, en het bokken kwam gelukkig ook niet in de buurt van ik lag er bijna naast.
Gesloten