Wat voor maat tuig hebben jullie voor jullie fjord??
Wat voor maat tuig hebben jullie voor jullie fjord??
Ik wil binnenkort met Ché aan de gang om hem te leren de bak te slepen.
Nou heb ik destijds alle men spullen van Collin verkocht dus ik moet opnieuw een tuig aanschaffen.
Nou weet ik niet meer of ik nou de maat full of cob moet hebben.
Welke maat hebben jullie op je fjord liggen??
Nou heb ik destijds alle men spullen van Collin verkocht dus ik moet opnieuw een tuig aanschaffen.
Nou weet ik niet meer of ik nou de maat full of cob moet hebben.
Welke maat hebben jullie op je fjord liggen??
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
-
Re: Wat voor maat tuig hebben jullie voor jullie fjord??
Wij hebben volgens mij Cob. Maar het ligt erg aan het tuig. Het tuig wat ik voor Roon had, was een mengelmoes van Cob en paard.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- nancy imka
Ik heb een cob maat
Ik heb de Ideal Enkelspan luxe marathon tuig, in maat Cob.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Ik heb voor beide paarden maat Cob.
Alleen het hoofdstel is voor de en Full en de andere Cob
Alleen het hoofdstel is voor de en Full en de andere Cob

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Is pas een topic over geweest.
Ik heb cob enkel en cob dubbel.
Ik heb cob enkel en cob dubbel.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Ik heb een maat full. Alleen mijn hoofdstel is voor mijn vorige Fjord Rianne al wat verkleind en nu voor Meline is hij verder verkleind. Dat is denk ik inmiddels wel een maat cob geworden. Meline zou ook met het hele tuig wel met maat cob toe kunnen want het ligt wat ruim op haar.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Full en hoofdstel xtra full
Verschilt ook heel erg qua stokmaat en model per fjord.
Je mag mijn tuig wel ff een keer passen voor het idee? Dan weet je of je full of maatje kleiner nodig hebt (en kan ik Csjee een keer in het eggie bewonderen
)

Je mag mijn tuig wel ff een keer passen voor het idee? Dan weet je of je full of maatje kleiner nodig hebt (en kan ik Csjee een keer in het eggie bewonderen

Ik heb een Noors tuig , dus vraag me niet wat voor een maat het is.
Ik heb het , geloof ik , een keer of 6 gebruikt
en Kventin heeft er de men en trekproef mee gedaan.

Ik heb het , geloof ik , een keer of 6 gebruikt

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Danc heeft maat cob
Hoe wou je dat doen dan??Viv schreef:Full en hoofdstel xtra full![]()
Je mag mijn tuig wel ff een keer passen voor het idee? Dan weet je of je full of maatje kleiner nodig hebt (en kan ik Csjee een keer in het eggie bewonderen)
Even met Csjee naar jullie toe rijden is een beetje ver!!
Of wou je dan hier heen komen???
Hoe ver is dat wel niet rijden???(wel gezellig natuurlijk

Je mag ons borsttuigje wel proberen Annette, ik gebruik meestal met het slepen van de bak die van Cratos en die andere ligt hier maar te liggen. Hij moet wel even goed in de olie gezet worden...ligt al erg lang stil.
Past het niet dan neem ik het gewoon weer mee. Bij Ros gaat het prima en volgens mij is ie oorspronkelijk voor een haflinger gekocht.
Past het niet dan neem ik het gewoon weer mee. Bij Ros gaat het prima en volgens mij is ie oorspronkelijk voor een haflinger gekocht.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Yuig in de auto knikkeren en gezellie die kant op komen natuurlijkcolunder schreef: Hoe wou je dat doen dan??
Even met Csjee naar jullie toe rijden is een beetje ver!!
Of wou je dan hier heen komen???
Hoe ver is dat wel niet rijden???(wel gezellig natuurlijk)

Ach we zitten ook zowat ieder wekend in Nijverdal dus km maken ons niet veel uit hihii.
Ik heb van Ideal een maat COB en dat past prima (ook op grote hoofden). Mijn andere tuigen waren altijd maat full...
Pablo heeft een Zilco Tedex Extra Full.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Dat zou wel mooi zijn,zou ik die dan over mogen nemen als hij past???Marijke_ schreef:Je mag ons borsttuigje wel proberen Annette, ik gebruik meestal met het slepen van de bak die van Cratos en die andere ligt hier maar te liggen. Hij moet wel even goed in de olie gezet worden...ligt al erg lang stil.
Dan koop ik er gewoon een longeersingel bij,het is alleen om de bak te slepen,ik heb niet de ambitie om echt met hem te gaan mennen.
Viv,je mag gerust een keer komen buurten hoor!!
Je kan ook volgend voorjaar een keer met Cadiz komen,gaan we hier lekker het bos in(moet ik eerst Ché nog wat verder trainen)
Hier in het bos is ook een pannekoeken huis met plek waar je je paard neer kan zetten.

*Ahum*, Trix had altijd maat Full, anders ging het écht niet. Nu heb ik nog steeds altijd hoofdstellen maat Full, zeg maar een echte ouderwetse fjord
.

Dag lieve, lieve Trix... 

Orlinde heeft maat cob (maar tiug is op maat gemaakt; is wel vergelijkbaar met cob), met hoofdstel full en leidsels ook full.
Die leidsels zijn wat lang voor op de wagen, maar met slepen vind ik het erg fijn dat ik wat extra lengte heb.
Ook heb ik streng-verlengers, om het sleepding (baksleep of zweng met ketting en boomstam) wat verder achter haar te hebben voor de zekerheid. En dan een elastiek over haar kont om de strengen omhoog te houden als ze stil staat, dan stapt ze er niet zo snel overheen.
Lange leidsels en een strengophouder (kan ook met een touwtje) zijn misschien voor jou ook handig.
Die leidsels zijn wat lang voor op de wagen, maar met slepen vind ik het erg fijn dat ik wat extra lengte heb.
Ook heb ik streng-verlengers, om het sleepding (baksleep of zweng met ketting en boomstam) wat verder achter haar te hebben voor de zekerheid. En dan een elastiek over haar kont om de strengen omhoog te houden als ze stil staat, dan stapt ze er niet zo snel overheen.
Lange leidsels en een strengophouder (kan ook met een touwtje) zijn misschien voor jou ook handig.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.