Succes vandaag met Floris
Het F-jes topic, de jongste generatie
Re: Het F-jes topic, de jongste generatie
Aiden is inderdaad een pittig ventje
. Heeel anders als Fiorano, die is de rust zelf en vind alles best
.
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie
nog even wachten of fenya verkocht is.. Hihi. Vrijdag weet ik meer.. 
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ik ben gisteren ook weer eens bij de allerkleinsten geweest, wat zijn ze schattig in hun wollige vachtje
vind het toch altijd heerlijk om daar rond te hangen!
Stand van zaken hier is nu: een merrieveulen naar Wallonië (hebben al een merrie van ons) en wss 2 hengstjes naar Limburg, maar die waren er nog niet helemaal uit de welke. Voor Kastaar is er nog een 2e liefhebber...
De rest van de merrietjes blijft, wordt een gezellige boel!
Ga kijken of ik van de week nog eens wat foto's kan maken
Stand van zaken hier is nu: een merrieveulen naar Wallonië (hebben al een merrie van ons) en wss 2 hengstjes naar Limburg, maar die waren er nog niet helemaal uit de welke. Voor Kastaar is er nog een 2e liefhebber...
De rest van de merrietjes blijft, wordt een gezellige boel!
Ga kijken of ik van de week nog eens wat foto's kan maken
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Spannend Eef of Fenya verkocht is of niet.
Gisteren onze nieuwe F geknipt, geoefend met vaststaan en meelopen en voetjes optillen. Vooral dat laatste is met name achter nog er problematisch. Zodra je aan haar achterbeen komt begint ze te meppen. Ik mag dus niet in de buurt komen als Jeroen oefent. Moet zuinig zijn op m'n protheges.
Gisteren onze nieuwe F geknipt, geoefend met vaststaan en meelopen en voetjes optillen. Vooral dat laatste is met name achter nog er problematisch. Zodra je aan haar achterbeen komt begint ze te meppen. Ik mag dus niet in de buurt komen als Jeroen oefent. Moet zuinig zijn op m'n protheges.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

haha dat voetjes optillen als ze het niet kennen is inderdaad een hele klus (met gevaar voor eigen leven). Achterbenen bewaar ik altijd tot de rest allemaal vertrouwd is, dus borstelen/aanraken etc....dan gaat het een stuk makkelijker. Maar...ook hier gister de eerste twee helden bij de voeten genomen. De kleintjes beginnen langzamerhand steeds brutaler te worden. Volgens mij is het Fuchia en natuurlijk niet te missen Flamingo die al binnen no-time naast je staan. Fuchia hebben we zaterdag even gevangen om het halster om te doen en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om haar even te kriebelen...tja, dat viel in de smaak.
Dus van die dame kom je nu niet goed meer af
(maar wel zo handig, want die trekt nu de rest mee in de gedachte dat er meer voordelen aan ons mensen hangt behalve eten)
En Theo (die het stiekem volgens mij steeds leuker begint te vinden), die had gister zichzelf de opdracht gesteld Flam een tijdje aan het halster vast te houden. Ondertussen kon ik voorzichtig ook haar kriebelen en dat vond ze ook wel wat hebben. Uiteindelijk liet Theo haar los, ze nam een jump naar achter, maar stond gelijk een seconde later weer naast ons. Ook van beide dames een voorbeentje opgetilt en dat blijven ze toch ook raar vinden als je het spelenderwijs doet.
Theo wou ook dat ik Flam al even zou knippen, maar daarvoor wil ik ze toch echt allemaal eerst even vast hebben staan...dus dat wordt later deze week.
Dus van die dame kom je nu niet goed meer af
En Theo (die het stiekem volgens mij steeds leuker begint te vinden), die had gister zichzelf de opdracht gesteld Flam een tijdje aan het halster vast te houden. Ondertussen kon ik voorzichtig ook haar kriebelen en dat vond ze ook wel wat hebben. Uiteindelijk liet Theo haar los, ze nam een jump naar achter, maar stond gelijk een seconde later weer naast ons. Ook van beide dames een voorbeentje opgetilt en dat blijven ze toch ook raar vinden als je het spelenderwijs doet.
Theo wou ook dat ik Flam al even zou knippen, maar daarvoor wil ik ze toch echt allemaal eerst even vast hebben staan...dus dat wordt later deze week.
Geluk is de vrucht van intens werk
Fiorano vind het ook maar raar die voetjes op te moeten tillen
...
Aiden vind het iets meer "normaal"
Aiden vind het iets meer "normaal"
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie
O wat heerlijk de verhaaltjes te lezen van onze Fjes. Ik hoop echt dat ik snel weer even naar Fugo kan om de knuffelen, mijn man is druk met schilderen, maar ik probeerd aankomend weekend (zondag denk ik) maar ik bel je nog Anita 
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Finnea is gelukkig heel makkelijk met haar beentjes optillen. Was ook wel te verwachten met Woudientje als moeder
Stilstaan als het moet dat vindt ze nooit zo heel erg leuk...is natuurlijk ook lastig oefenen nu ze op de andere wei staan, maar ik zal komend weekend weer even aan de slag. Als ik Damaris kan houden als die compleet door het dolle is, moet het met die kleine van me ook wel lukken 
Freyr is voor de keuring bekapt en deed dat geweldig! Ik had af en toe wel een beetje geoefend: been vastpakken "Voetje" zeggen en als hij 'm dan (per ongeluk?) optilde meteen belonen. Vond hij prima.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Bij Fugo was het nooit een probleem hoor voetjes geven, dat deden we bijna dagelijks en hij is ook al een paar keer bijgevijlt door de hoefsmid 
misschien gaat mijn Fje van het weekend op haarzelf wonen al 
morgen meer hierover

morgen meer hierover
Fjelldal heeft af en toe ook wel moeite hoor met voetjes optillen. Voor gaat het goed, daar heeft hij af en toe zijn balans niet helemaal te pakken. En achter gaat 7 van de 10 keer ook goed. Als ik zijn voetjes te hoog optil dan gaat hij wel meppen, maar als het gewoon rusig gaat gaat het meestal goed. 
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage
Wendrika
Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013
Patricia
Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Paarden(sport)massage
Wendrika
Patricia
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Spannend Eveline!
Ik denk dat ik flink moet gaan oefenen met Woudientje en Finnea scheiden, dat kleine opdondertje van mij ging weer dwars door het draad vanmiddag
terwijl Woudina nog geen 10 meter weg was...
Ik denk dat ik flink moet gaan oefenen met Woudientje en Finnea scheiden, dat kleine opdondertje van mij ging weer dwars door het draad vanmiddag
Fayah is heel makkelijk, die heeft geen problemen met het geven van voetjes.
Ze loopt ook makkelijk mee en is ERG aanhangkelijk.
Nu ze met zijn drieen in de wei lopen en ik er minimaal 2 keer per dag kom om te voeren worden ze allemaal super mak.
Zodra ze de voerbak zien komen ze in galop aan en remmen net op tijd.
Het zijn alle drie wel schatjes, ze zien er alleen niet echt knap uit. Lang haar en overal zand vlekken en plekken van het spelen met elkaar.
Ach, ze moeten nog een paar jaar.
Ze loopt ook makkelijk mee en is ERG aanhangkelijk.
Nu ze met zijn drieen in de wei lopen en ik er minimaal 2 keer per dag kom om te voeren worden ze allemaal super mak.
Zodra ze de voerbak zien komen ze in galop aan en remmen net op tijd.
Het zijn alle drie wel schatjes, ze zien er alleen niet echt knap uit. Lang haar en overal zand vlekken en plekken van het spelen met elkaar.
Ach, ze moeten nog een paar jaar.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zulke makkelijke Fjes willen wij ook naar toe.
Gister ruim uur bezig geweest om alle vijf aan het touw te krijgen (waarvan 2 ook nog weer een halster om moesten). UIteindelijk hadden we twee aan het touw, toen hebben we maar een hek gepakt en ze in een hoek gedrukt terwijl Lisa de derde ook aan het touw kon pakken en de andere twee een halster om kon wurgen. Wat een werk!
Daarna ontwormd, geknipt, gekroelt en vervolgens een hele stellage gemaakt om ze nog even in de bak te kunnen zetten. Want tja, aan de hand 1 voor 1 leek mij geen strak plan (hangen, vliegen, springen..nee dankje). Huiverig gingen ze op de bak aan, maar eenmaal daar ging het grut los. Helemaal uit hun plaat. Na een dik uur weer binnen gehaald (toen waren ze ineens al een stuk minder 'bang') en toen zijn ze echt voor pampus gegaan in de opgestrooide stal. 's Avonds met voeren mocht ik ook een van de bangerikken al aaien, dus langzaam maar zeker komen we er wel. Volgende week gaan ze waarschijnlijk het land op en dan is het wel zo fijn dat wij niet heel eng meer zijn.
Gister ruim uur bezig geweest om alle vijf aan het touw te krijgen (waarvan 2 ook nog weer een halster om moesten). UIteindelijk hadden we twee aan het touw, toen hebben we maar een hek gepakt en ze in een hoek gedrukt terwijl Lisa de derde ook aan het touw kon pakken en de andere twee een halster om kon wurgen. Wat een werk!
Daarna ontwormd, geknipt, gekroelt en vervolgens een hele stellage gemaakt om ze nog even in de bak te kunnen zetten. Want tja, aan de hand 1 voor 1 leek mij geen strak plan (hangen, vliegen, springen..nee dankje). Huiverig gingen ze op de bak aan, maar eenmaal daar ging het grut los. Helemaal uit hun plaat. Na een dik uur weer binnen gehaald (toen waren ze ineens al een stuk minder 'bang') en toen zijn ze echt voor pampus gegaan in de opgestrooide stal. 's Avonds met voeren mocht ik ook een van de bangerikken al aaien, dus langzaam maar zeker komen we er wel. Volgende week gaan ze waarschijnlijk het land op en dan is het wel zo fijn dat wij niet heel eng meer zijn.
Geluk is de vrucht van intens werk
Mijn Fje is ook super mak
. Ben al langs de weg gaan wandelen, hij kan kusje geven, komt van achteruit de wei aangerend als hij me ziet
. En is een MEGA knuffelbeer, dat is het enige wat hij heel de tijd wil doen
.
Aiden is iets banger maar hangt wel veel aan mij, als ik langs enge dingen ga kan ik hem overtuigen en gaat hij toch ook maar. Iemand anders krijgt het niet voor elkaar dan
.
Aiden is iets banger maar hangt wel veel aan mij, als ik langs enge dingen ga kan ik hem overtuigen en gaat hij toch ook maar. Iemand anders krijgt het niet voor elkaar dan
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie
Ik heb gister weer foto's gemaakt van de hele familie bij elkaar 
Ze staan bij PP onder kopje: De hele familie bij elkaar..
Ze staan bij PP onder kopje: De hele familie bij elkaar..
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage
Wendrika
Fjelljon x Drageset
Patricia
Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Paarden(sport)massage
Wendrika
Patricia
ik meld me af in dit topic
maar wel om een leuke reden... Fenya gaat vanaf zondag op zichzelf wonen! Bij haar nieuwe baasje! Die zich hier denk ik wel zal melden hihi
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Jeej wat goed Eveline! Kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt, maar als je er iemand anders blij mee kunt maken, dan lijkt het toch iets minder erg 
Heb Finnea vanmiddag weer geknipt. Vrees dat haar manen nog erger gaan worden dan die van moeders
tis echt een enorm brede pluizenbos. Was wel een hele strijd om haar te knippen, ik had geen halster mee
en als Fin iets niet leuk vindt, gooit ze haar gewicht in de strijd. Dus heb geprobeerd haar duidelijk te maken dat ze met mij niet zo om mag gaan als met d'r weidegenootjes
Ik verdenk Damaris er trouwens van dat die het haar heeft geleerd, die twee lopen constant tegen elkaar aan te rammen en te doen. En als Fin jeuk aan d'r borst heeft, loopt ze gewoon tegen Woudina haar kont aan 
Heb Finnea vanmiddag weer geknipt. Vrees dat haar manen nog erger gaan worden dan die van moeders
@bela: Jullie F-jes zijn natuurlijk allesbehalve mak. Valt het mee?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!