we doen de verzorging, zoals jullie wel al zullen weten, van Jalenka voor mijn vader (die is eigenaar maar heeft haar gewoon gekocht uit sympatie).
Nu hebben we nog nooit grote problemen gehad met haar, tje het is een jaarling en voor mij nu toch een naarling, maar denk dat ze met de tijd kan uitgroeien tot een mooie typische fjord.
Nu men probleem is dat ze nog bijna geen wintervacht heeft aangemaakt, en nu heeft ze daar nog niet echt veel last van, maar heb schik dat we toch voor haar een dekentje zullen moeten aanschaffen voor moest het echt koud beginnen worden. Ons Githa die heeft al een mooie vacht gemaakt (waar ik niet zo blij mee ben want duurt eeuwen tegen dat ie droog is maar ja, baasje wilt haar niet laten scheren) en Jalenka dus nog niet. Terwijl ze beide in dezelfde omstandigheden leven en geleefd hebben sinds mei, eerst weide en nu sinds eind september terug naar stal met enkele dagen in de week van 8 tot 17u weidegang.
wat denken jullie? een dekentje aanschaffen voor als het echt gaat vriezen? en welke maat (denk dat ik toch zal moeten meten

wij hebben Githa gekocht als jaarling en die heeft tot ze 3 was nooit een echt dik deken op gehad, ze stond in de meest tochtige stal en het enige dat we haar op deden was een droge fleece deken, en dat was voldoende, nooit ziek paard gehad (deken ook op de groei gekocht toen ze 2.5 was, dus past nog steeds als gegoten

We vinden het echt raar dat ze nog niet meer winterpluche gemaakt heeft. We gaan in ieder geval nog afwachten of ze toch niet nog meer aan het maken is, dan is dit hopelijk voor niks geweest (heb ik liever eigenlijk, maakt ze wat harder vind ik)
groetjes
Sofie