heropvoeden????????????

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Yfke-lover

heropvoeden????????????

Bericht door Yfke-lover » ma 19 okt 2009, 20:32

Nou het is zover mevrouw Yfke zit in de heropvoeding anders is er geen land meer te bezeilen. hoe hou je een pony in de wei door eerst het grote paard eruit te halen en iemand neer te zetten bij de inrit zodat ze niet de neiging heeft om er weer er over te springen daarna haal ik haar aan een touw naar binnen normaal mag ze zelf lopen en dan moet ze achter me blijven lopen en als ik stil sta moet zij dat ook ik heb een keer mijn arm op moeten beuren en madam had het al door. Vanmorgen ook aan een touw mee naar buiten en in de wei nog een poosje vast houden tot ze los mag en op een geven moment had ze helemaal niet in de gaten dat ze als los was. Na een dikke knuffel te hebben gegeven koos ze toch eieren voor haar geld en rende ze hard weg. Vanavond met naar binnen doen luisterde ze perfect naar me en dat was helemaal een knuffel waard dus we hebben nu weer een goede relatie baas paard. Ze blijft mijn lieve knuffel beertje maar luisteren moet natuurlijk wel :+:
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke-lover

Re: heropvoeden????????????

Bericht door Yfke-lover » ma 19 okt 2009, 20:34

Voor wie het niet gelezen heeft mevrouw Yfke vond het nodig uit de wei te springen omdat het haar niet snel genoeg ging om naar binnen te kunnen :=
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Anna

Bericht door Anna » ma 19 okt 2009, 23:40

Ja ja je moet ze blijven opvoeden he
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 20 okt 2009, 04:22

En haar als eerste eruit halen had ook geen effect?
Achja opvoeden blijft een dagelijks gebeuren :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » di 20 okt 2009, 11:13

Vanmorgen met in de wei doen ging het tot aan de draad goed en met in de wei doen trok ze zich los met touw en al ik ben geopereerd aan mijn schouder en kan dan maar met een arm haar tegen houden en dat lukte dus niet. Ik heb haar weer opgehaald, ze laat zich dan zo weer pakken :? , terug de wei uit en weer opnieuw in de wei gedaan en toen kon ze wel wachten een paar brokjes als beloning en dan maar kijken wat ze vanavond weer uitgaat spoken ik haal er dan wel als eerste uit. Zou het aan de zwangerschaphormonen liggen, mijn schoonmoeder vertelde dat hun eerder ook een merrie hadden (op mee te werken) maar daar was ook geen land mee te bezeilen toen ze dragend was. Als het daar aan ligt worden het nog lange maanden 8)7
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
roos

Bericht door roos » di 20 okt 2009, 11:14

Ik denk gewoon consequent blijven. En ik ben persoonlijk niet zo van de brokjes geven, maar er zijn gevallen waarbij je er niet onder uit kan komen ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Plaats reactie