Hoe zien jullie Fjordsport?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Viv

Re: Hoe zien jullie Fjordsport?

Bericht door Viv » ma 19 okt 2009, 05:03

Qua niveau is FS absoluut wat anders dan KNHS. Zie mensen een L-FS proef halen die bij de KNHS in de B zelfs verlies zouden rijden.
Het niveau is de afgelopen jaren wel iets omhoog gegaan maar dat is meer omdat die combinaties ook KNHS starten en dan voor een predikaat even gaan FS-en.

Als je geen echte wedstrijdambities hebt is FS leuk voor erbij om af en toe eens te doen maar wil je echt doorstromen dan kun je beter KNHS gaan starten of FNRS en via die weg instromen bij de KNHS, dat begint ook wat gemoedelijker en op lager niveau.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 19 okt 2009, 06:06

@Krista, geen wonder dat het animo voor bv Renswoude afneemt..
Aantal fanatieke wedstrijd ruiters die ook in hun eigen regio starten en af en toe voor de leuk,
zo'n koudbloed dingels of fjorden gebeuren,
hebben hun wedstrijd fjord qua dressuur aan de wilgen gehangen.
(jij nu, ik deed al niet mee omdat ik niet trainde voor dressuur etc.. tja, dan gaat het hard
en we zijn niet de enigsten die niet meer actief starten nu... )

Echte fanatieke nieuwe lichting is misschien wel onderweg, maar nog niet gespot!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 20 okt 2009, 08:30

Cindy+Uniek schreef:
Anna_Dani schreef:Fjordsport vind ik iets anders dan knhs, maar ik vind het wel wat waard. Er wordt bij Fjordsport echt niet vriendelijker gejureerd omdat het 'maar' een Fjord is. De concurrentie is eerlijker bij Fjordsport.
jij bedoelt denk ik fjordcup, dat is wat anders dan fjordsport
(en dan nog ben ik van mening dat er op de fjordcup ook vriendelijker gejureerd wordt dan bij een echte knhs en ik denk dat velen die mening delen, maar niet allemaal hardop uit durven te spreken... iig mensen die ik ken/spreek en mijn eigen ervaringen)
Nee dat bedoel ik niet, ik bedoel Fjordsport.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 20 okt 2009, 08:46

Inmiddels bijna alle reacties gelezen.

De eigenaar van Gillian wilde niet dat ik officieel ging starten, maar met Fjordsport had ze geen probleem. Ik vind het leuk dat er speciaal voor Fjorden wedstrijden worden georganiseerd, al moet het wel meer van de grond komen. Het is bij mij in de buurt dus dat maakt het al makkelijker. Maar zolang het niet goed wordt begrepen en men er geen 'reclame' voor maakt zal het alleen in hoenderloo en de Cruquius blijven...

Wat ik vind is dat het heel onduidelijk is wat je moet doen om je bijvoorbeeld alleen al aan te melden. Men gaat er bij het stamboek vanuit dat je dat gewoon weet. Ook op de website (die overigens extreem verouderd is, maar dat terzijde) is het niet helemaal duidelijk. Er staat een heel stuk tekst en als je even snel iets wil opzoeken, zoek je je een ongeluk (krijg in 1 keer het idee om een Fjordsport website te bouwen! :)* ).

Maar ik zie Fjordsport nog wel groter worden hoor, nu ook met het kampioenschap erbij. Ik ben blij dat het bestaat en zal met Dani ook zeker Fjordsport gaan rijden (maar ook KNHS).
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 20 okt 2009, 08:56

bouwen van die fjordsport website is al deels gedaan..

bij
http://www.fjordsportproeven.fjordukie.nl

Echter bv aanmeldingen bij wie hoe wat, en kosten, zou nog wel wat winst te halen zijn.
En een soort van startlijsten publiekelijk om even in te zien.

Echter dan zouden alle organisaties van fjordsport daar aan mee moeten willen werken..

zie het nog niet meteen gebeuren..

Zou de hele boel wel stimuleren.
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » di 20 okt 2009, 09:03

al vind ik dan weer de cruquis bak veel te klein is en dat mij dus echt tegenhoud om daar fs te gaan rijden.
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 20 okt 2009, 09:22

Sjolvir schreef:bouwen van die fjordsport website is al deels gedaan..

bij
http://www.fjordsportproeven.fjordukie.nl

Echter bv aanmeldingen bij wie hoe wat, en kosten, zou nog wel wat winst te halen zijn.
En een soort van startlijsten publiekelijk om even in te zien.

Echter dan zouden alle organisaties van fjordsport daar aan mee moeten willen werken..

zie het nog niet meteen gebeuren..

Zou de hele boel wel stimuleren.

Misschien moet ik me eens met het bestuur gaan bemoeien haha. Ze hebben vast nog wel een functie als "PR" "Marketing en communicatie" en "Systeembeheerder" open staan haha
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 20 okt 2009, 10:36

hmmm ... PR medewerker ben ik al eens geweest bij een vereniging..
Dag van het aangespannen paard Utrecht...

secretariaat en bestuurslid ook zat.. bij vorige vereniging..
Moet zeggen rust bevalt goed op dit moment..
En trap voorlopig nergens meer in..
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » di 20 okt 2009, 16:53

Meningen genoeg lees ik wel, en in ieder zijn verhaal zit wel een punt.
Was benieuwd hoe jullie hier tegen aan keken en dat weet ik nu :D
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Ukie
Contacteer:

Bericht door Ukie » do 22 okt 2009, 18:42

Ik vind de Fjordsport wel nuttig t/m de L, omdat die resultaten mee kunnen tellen voor de predicaten.
Maar M en Z.. tsja, M KNHS zegt me meer dan M Fjordsport :P
Vind het ook vrij duur geworden.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 22 okt 2009, 19:20

Vroeger had je de NPC-proeven, daar heb ik toen nog fanatiek voor gereden. Maar ik vond het ook een meerwaarde hebben (werd geregistreerd bij je paard).

Toen werd de NPC afgeschaft en de FS-proeven ingevoerd. Er waren een aantal punten waarop ik zelf vond dat de FS-proeven erop achteruitgingen in vergelijking met de NPC-proeven.
De kosten stegen fors en voor sommige provincies was het (toen) niet rendabel om juryleden te laten komen gezien de kosten die dat met zich meebracht en er maar enkele juryleden waren (die op grote afstand woonde, dat maakte het zo duur).

Al met al ben ik nooit meer FS gestart. Ik vond het geen meerwaarde meer hebben. Ook de kosten vond ik niet opwegen tegen de (geringe) voordelen. Wat opzich wel jammer is, want ik vond het altijd heel gezellig met de fjorden samen. Maar daar hebben we nu de (KNHS)fjordenwedstrijden voor :)
Dennis

Bericht door Dennis » do 22 okt 2009, 20:06

Ik heb niet alles helemaal gelezen dus misschien dat ik iets over het hoofd zien maar goed,

Positief vind ik dat je met alleen fjorden een leuke competitie kan hebben. Met de fries reed ik ook regelmatig alleen friezenwedstrijden en toch had dat wel iets.

Maar waarom er nu weer een theorie gedeelte aan moet zitten....ik ben 28, rij al zeker 20 jaar en dan zou ik een aantal simpele vragen moeten beantwoorden als ik in de B start???? voel me daar zeker niet te goed voor of zo maar vind dat nu net weer een beetje kinderachtig op de een of andere manier en het zegt totaal niks over kwaliteiten en mogelijkheden van het paard

ps misschien dat ik het verkeerd heb want wat ik al zei, heb niet alles helemaal gelezen en met er ook niet helemaal in verdiept
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » do 22 okt 2009, 20:40

whaaahhh, die theorie, helemaal vergeten...

Had nog gevraagd: "krijg ik vrijstelling als ik een ruiter en koetsiersbewijs heb?"
Antwoord: "Nee."

Ben dus zonder theorie te gaan leren gaan rijden, inderdaad onder het motto, krijg de hik,
rij al langer, dus zal wel genoeg weten voor een voldoende.

Bij de B kreeg ik mondeling wijs harnachement en onderdelen fjord aan..
Toen L zelfde dag.. schriftelijk, eerste vragen identiek aan de theorie van de B en nog wat.
(Heb nog nooit geweten waar de bakletters zitten en ik ben Z 8)7 :o , ze hangen ze niet voor niets op,
was ook niet van plan dat uit mijn hoofd te gaan leren :D )
Tevens was ik nog bezig met invullen toen op de keuring onze rubriek begon, dus ding half afgemaakt
ingeleverd, onder het motto, ach zal wel net een voldoende zijn..
Was geslaagd dus zal ook wel...

(moet wel eerlijk bekennen dat ik mensen met paarden ken, die echt geen idee hebben waar je het
over hebt als je het over een spronggewricht hebt, of schiefels... of.. noem maar op en ook niet weten
hoe de riempjes van een neusriem moeten, onder of over de bakstukken bv }-) )
Plaats reactie