Ik was in het bos met een stalgenootje aan het rijden..Beer was super rustig dus ik dacht..tijd om weer eens een galopje uit te proberen.. mijn stalgenoot heeft een nogal heet en snel paard onder haar kont dus die ging vanuit stap in galop..wel rustig hoor maar dat dier is zo enorm dat ze al snel een voorsprong had..Beer vond dat ie dat moest inlopen dus met aanspringen in galop (ik braaf doorzitten en been) deed meneer eerst al zijn kop tussen de benen..ik trok hem omhoog maar hij sprong al braaf aan in galop..toen was zijn vriendinnetje toch al wel een heel eind voor ons dus ja....daar gingen we! In een vette galop en er was geen houden meer aan..ik had echt niks meer te vertellen..Het pad is lang, breed en rustig dus eerst even een paar galopsprongen laten gaan om mezelf te herpakken..toen vond ik het mooi geweest en wilde hem terug nemen..maar neeeee hoor! Meneer had heeeule andere plannen..nek plat naar beneden en nog een versnelling hoger!!
Ik dacht dat ik vloog...wat een galopsprongen! Maar ja..Beer is nogal een kluns en ik merkte dat ie de kolder in zijn kop kreeg dus ik voelde me niet helemaal veilig en alhoewel ik niet vies ben van een flinke galop raakte ik wel in een lichtelijke paniek omdat hij gewoon echt niet meer luisterde!!! Dit was compleet nieuw voor ons allebei! Dus ik gillen naar mijn stalgenoot; "Hij gaat er vandoooooor! Stop even!!" Zij meteen stoppen en haar paard dwars op het pad zetten en toen we na een paar honderd meter bij haar waren slipte Beer op zijn kont tot stilstand..alsof er niks aan de hand was stapte hij daarna briesend verder..tssss gek beest!
Ik denk dat ik volgende keer wat voorzorgsmaatregelen moet nemen (extra touw of touwhalster onder zijn hoofdstel) want dit moeten we meteen aanpakken voordat meneer hier een gewoonte van gaat maken! Ik denk dat als ik met een paard van eigen formaat ga galopperen naast Beer dat hij minder race neigingen heeft..jeemig wat een actie! Maar goed, verder wel zaaaalig gereden en Beertje is nog een kleuter en moet natuurlijk nog heel veel leren... grapjas..
Nou, dit was mijn zondagochtend!