Ik ook maar een CK verslagje

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
janna
Contacteer:

Ik ook maar een CK verslagje

Bericht door janna » zo 11 okt 2009, 09:36

om kwart voor 6 uit mijn bedje. Om om kwart over 6 naar esther te racen en daarna meteen door naar Wanneperveen.
Paarden ingeladen en hup in de auto naar hoenderloo. Nog even een steekproef gedaan welke weg korter was, hihi... Oeps dankzij mij reden we verkeerd. Maar we waren toch als eerste in Hoenderloo aangekomen.
Auto naast Juul en Runnar geparkeerd en toen kwamen de anderen er ook al aan gereden.
Ik snel alle nummertjes opgehaald, kwam ik terug. Sjips de nummertjes van Yanneke vergeten...Nou ja die daar maar ophalen.
Toen ik Pauliena nog even fatsoeneren. En samen met wolly op pad naar de ring. Werd bart al gebeld dat ze al met nummer 2 begonnen waren en ik dus te laat was (ik was nummer 1).
Maarja ik onder het motto "ze wachten maar mooi". Naar de ring gelopen en daar meteen vooraan aangesloten. Niet even een rondje ingestapt maar meteen voor de keuring ala. Pauliena draafde netjes, maar niet zoals ze wel kan.. Dus dat was doel voor ring 2.
En in Ring 2 is me dat ook wel gelukt, ik eigenwijs die een drafrondje extra wou doen, tja kan het niet laten. Maar toch tevreden weer in de rij gaan staan.

Na de keuring meteen door naar behendigheid aan de hand. Ik die al 2 weken loop te zeuren dat Pauliena toch alles eng gaat vinden. Kreeg bij het wachten al een frisbee langs onze oren gezwieperd. En Pauliena dacht, ach waarom zou ik me daarom druk maken.
Dus na Lisa en Delia en Anne en Wolly aangemoedigd te hebben, was het zover.
Ik het parcour in. Begonnen met Slalom in een goed actief staptempo, onder het mom hoe sneller ik ga hoe minder twijfels pauliena krijgt. Nou ja slalom door alsof het niets was. Toen was het voor mij ook echt zenuwen weg en hup we gaan ervoor.
Over de wipwap, in het midden 2 seconden stil staan. Eerst nog even een aarzeling van plien, maar toen ik zei dat het goed was liep ze er ook zo op. En het hele parcour verder was eigenlijk ook niet eng. Hoelahoepen was misschien het lastigste. Frisbee gooien was even terug gaan naar de middelbare school waar we dat wel eens deden in de gymlessen. Nou ging ook super, had beiden raak in de bak. Dus bonuspunten.

Daarna meteen opzadelen en naar de binnenbak om in te rijden voor bestgaand. Tja en niet alles kan goed gaan op een dag. Eenmaal in de binnenbak aangekomen was het erg druk met paarden en Pauliena vond sommige combinaties wel een beetje intimiderend. Dus was ze druk, de steentjes in de bak waren ook niet erg bevorderend. Maar heb gewoon alleen maar gestuurd van voren en haar ondertussen aardig wat gerust gesteld als ze het eng vond. Tijdens het bestgaand ging de linker galop zoals ik met oefenen al zei op goed geluk. Rechter galop ging beter, maar ze gleed uit voor de uitgang van de bak waar het erg nat was. En toen wou ze eigenlijk niet meer galloperen. Tja ach dat kan gebeuren. Middendraf ging erg goed.

Terug bij de trailer geholpen met het inspannen van Wolly. En Binkie, waar ik ook even mee naar de ring ben gelopen zodat ik kon ingrijpen als hij het onderweg wat eng zou vinden. Maar dat was allemaal wel goed. Dus daarna even wat gekeken en toen Pauliena maar weer gaan opzadelen voor de presentatie op de wei (welke dus helemaal niet kwam >;) ) Maarja in de binnenbak wat zitten babbelen met Juul, Jose en Carolien. Even gekeken bij de prijsuitreiking van bestgaand voor de kar. En echt juichend op het paard gezeten. (schrok even toen bink heel nuchter naar achter draaide en annabel en lisa naast de kar kwamen te zitten ipv erop, maar het ging goed) En daarna door naar het defile.

Wachten en wachten. Toen de uitslag....
Bestgereden werdt eerst gedaan. Ik was er van overtuigd dat ik achteraan mocht opstellen. Maar toch nog niet helemaal. Mocht uiteindelijk als 12e van de 18 opstellen. Naast mij stond Juul met Runnar die 11e geworden was.
Hihi de ereronde was wat erg veel van het goede, maarja ach denk draai het gas open. Pauliena zag dat wel zitten, en moest schandalig achterover 'hangen' om uberhaupt te kunnen blijven zitten in de middendraf die Plientje eruit toverde. hihi... oeps. Ging zo wel een paar plaatsen naar voren :P

Daarna uitslag behendigheid, ik zat natuurlijk weer eens niet op te letten. Tot dat Lisa begon te roepen dat ik naar voren moest! Snapte er echt niets van, ik? met Pauliena eerste bij de behendigheid, dat kan niet. Maarja toch wel. hihihi, kon volgensmij alleen maar lachen op dat moment... *o/*

En uiteindelijk de keuringsresultaten, ik zat in de eerste groep... Dus ik wachten en wachten, allemaal paarden die naar voren geroepen waren. Ik snapte er steeds minder van. Paarden die normaliter ver boven Pauliena staan op premiekeuringen moesten nu al opstellen en ik nog niet.
Zelfs Tea en Esther moesten al naar voren. En toen mocht ik, als 2e van de rubriek. Hihi snap het nog steeds niet, Pauliena zag er wel erg goed uit en ze liep ook lekker. Maar zo hoog geplaatst? Maar wederom stond ik met big smile de beker in ontvangst te nemen.

Pauliena heeft ze even laten zien waarom zij een Elitemerrie is!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Anita
Contacteer:

Re: Ik ook maar een CK verslagje

Bericht door Anita » zo 11 okt 2009, 09:51

Het kan gewoon niet anders of jullie moeten met elkaar een heerlijke dag hebben gehad. Sjonge wat een geweldige resultaten allemaal. Heel erg gefeliciteerd, natuurlijk ook voor Bart.
Jammer dat we elkaar helemaal niet gesproken hebben. Ik hoop dat we dat binnenkort goed kunnen maken, dan gaan we zeker gezellig nakletsen over deze prachtige dag.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nina1993

Bericht door nina1993 » zo 11 okt 2009, 10:17

Was een goede dag voor jullie! Gefeliciteerd met je mooie resultaat.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » zo 11 okt 2009, 10:21

Pauliena zag er gewoon prachtig uit en jullie zijn samen hartstikke behendig, dat blijkt maar weer!
Esther

Bericht door Esther » zo 11 okt 2009, 11:11

Pauliena zag er onwijs goed uit natuurlijk, eens een jaartje geen veulen aan de voet en ze laat meteen weer zien wat ze waard is!! Ze is gewoon ook onwijs mooi nog, ondanks al die veulens, superveulens mag ik wel zeggen, die eruit gekomen zijn!!
Vond het echt super dat je 1 werd met de behendigheid ondanks dat je van te voren zei, nou, ik moet het nog maar zien..
Jammer dat bestgaand niet zo mooi ging als ik bij Bart in de bak wel heb gezien, maar goed, toch nog een goed resultaat!! Heb een mooi compliment gehoord en dat was dat het er zo fijn uit zag dat jij niet zo zat te plukken en te trekken, gewoon rijden!!

Ik vind jou en Pauliena zo'n leuke combinatie, al heb ik dat ook wel eens vaker gezegd!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leentje

Bericht door Leentje » zo 11 okt 2009, 11:49

wat leuk zeg,al die geweldige uitslagen op FW.
van harte gefeliciteerd!!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Mir

Bericht door Mir » zo 11 okt 2009, 12:09

Mooie dag dus voor jullie +:)+ , gefeliciteerd! Is Paulina nu wel weer drachtig trouwens?
En wie heeft eigenlijk foto's gemaakt van vandaag als de hele van de Berg clan zo in de weer was? Bart :D ?
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 11 okt 2009, 12:14

Ook al zo'n super dag, gefeliciteerd!
Jammer dat ik al die grote grijnzen van jullie heb moeten missen.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 11 okt 2009, 13:02

Zo te lezen heb jij je goed vermaakt gister :D lekker druk schema.
Geweldige resultaten weer! Gefeliciteerd! Mis alleen de uitslag van Yanneke?
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 11 okt 2009, 13:43

Jullie hadden een goede dag gisteren. Van harte met de mooie resultaten
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ilona

Bericht door Ilona » zo 11 okt 2009, 13:48

Tsjonge er zijn heel wat mooie resultaten gehaald gisteren geloof ik. Ik moet echt snel bijlezen.

Gefeliciteerd met jullie resultaat!!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
wendys

Bericht door wendys » zo 11 okt 2009, 17:56

Klinkt als een drukke maar zeer geslaagde dag. Gefeliciteerd!!!
Geweldig Paulina 1e met behendigheid, zo zie je maar weer, fjorden blijven verbazen :D
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 11 okt 2009, 18:03

@ Reinou: Yanneke was 5e in haar rubriek. Die miste net even een tikkie erbij met het draven. Maar die stond netjes opgesteld achter Agar.
Giel

Norvyn
jose79

Bericht door jose79 » zo 11 okt 2009, 18:16

Nou jullie hebben allemaal goed gescoort zeg, ook een hele goede dag voor jullie, en ik vind het zo knap dat jullie allemaal mennen, petje af.
Ik ben helemaal verliefd op binky!! Wat een gangen :))
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 11 okt 2009, 19:13

Plien deed het ook super weer...en behendigheid, dat had ik dus echt niet verwacht na het afspuiten een paar weken geleden bij ons op de oprit (ze zat zowat bovenop de auto omdat ik er een andere spuitkop op had zitten) en het gesnurk en gehuiver altijd bij het scheren van de baard...tutje.

Maar ze liet zich ook weer heel mooi zien qua nakomelingen :j
Geluk is de vrucht van intens werk
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » ma 12 okt 2009, 12:26

Dus weer een FWdame die met een vette lach op haar paard zat. Jij ook nog van harte *o/*
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 12 okt 2009, 17:19

even een paar plaatjes van plientje tijdens het defile.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Giel

Norvyn
Esther

Bericht door Esther » di 13 okt 2009, 01:02

jose79 schreef:Nou jullie hebben allemaal goed gescoort zeg, ook een hele goede dag voor jullie, en ik vind het zo knap dat jullie allemaal mennen, petje af.
Ik ben helemaal verliefd op binky!! Wat een gangen :))
Dat mennen ontkom je niet aan hoor, hihi.. Jeskim stond tijdens mijn stage bij Bart om te dekken, tja toen kwam al snel de vraag, is ze ook beleerd voor de kar, ik antwoorde dat ik dat niet wist, dus toen zei Bart 'Nou dan gaan we dat maar eens proberen'. En het ging goed dus toen moest ik ineens zelf met haar mennen en kreeg ik voor het eerst leidsels in mijn handen gedrukt. En van het een komt dan het ander, menles, eens met een paard van Bart mennen, Bente ook beleerd voor de kar en Tea.
Het is ook niet iets waar je snel aan begint als je het nooit gedaan hebt, je moet toch een aantal dure spullen aanschaffen en je moet de juiste begeleiding hebben. Bart is altijd heel erg op veiligheid dus die leerde me alle dingetjes waar ik op moest letten..
Tja, je rolt er in Vene zo in!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 13 okt 2009, 07:58

Die eerste foto, Janna, zadel e.d. wegshoppen en jullie hebben een prachtige standfoto van Plien.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Lisa

Bericht door Lisa » di 13 okt 2009, 15:51

Wouw die fotos heb ik gemaakt!!!! Ik wist niet dat ik dat kon?? hahahahaha!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Plaats reactie